Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund savnet!


Shilamon
 Share

Recommended Posts

Så kjapt over, men fant ikke noe bedre sted enn her å legge det ut. Beklager til moderatorteamet viss dette er feil underforum.

Kl 9.00 i dag tidlig forsvant 2 år gamle Kaisa fra eieren sin på Evenstad i Hedmark. Hun forsvant vestover inn i skogen like nedenfor Evenstadbrua på vestsiden av RV3. Evenstad ligger ca 4 mil nord for Rena. Hun stakk av med båndet på slep og man kunne håpet på at hun satte seg fast og lagde lyd. Slik ser det ikke ut til å ha gått. Det har blitt lett iherdig i hele dag uten at dette har ført noen vei.

Kaisa er en 2 år gammel svart blandingstispe av gordonsetter/ pointer. Ser mest ut som en helsvart, langbeint pointer. Hun er rask på labben og litt sky ovenfor fremmede menn, men vanligvis svært glad i folk og kos.

Østerdalen er ikke der det er tettest bebodd, men en fuglehund i jaktkondisjon kommer seg dessverre fort over store distanser og jeg prøver å legge ut denne etterlysningen her i håp om at noen har sett eller hørt noe.

Om noen skulle ha fått tak i henne kan hun blant annet kjennes igjen ved ett arr på innsiden av det ene bakbeinet.

post-1894-0-11409200-1318611588.jpgpost-1894-0-85142100-1318611600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre intet nytt enda :(

Jeg er "bare" kjæresten til hundeier, men fryktelig kjedelig å sitte 3 timer unna å ikke kunne hjelpe til. Politiet er nå varsel, men spørs hvor mye hjelp det er i det med mindre hun blir påkjørt. Og det håper vi jo helst at ikke skjer :mellow:

Forhåpentligvis løper hun apekatt i skogen eller på fjellet og sliter bare med å finne veien hjem igjen. De har bare bodd der de bor nå siden august.... Men ikke noe særlig å ha en hund på rømmen når det er mørkt ute... Heldigvis stakk hun av i på rett side av glomma i forhold til rovdyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre :) Hunden min var borte i litt over et døgn for snart to år siden. Han var bare 7 måneder gammel, og det var 15 minusgrader ute. Jeg kjenner følelsen, og vet hvor grusomt det er, og ikke minst hvor lenge det ene døgnet føles.

Tenker det er en glad hund og eier nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...