Gå til innhold
Hundesonen.no

Ecosphere


LilleZara
 Share

Recommended Posts

ecopod_pHSHq_69.jpg

ecoSphere.jpg

ecosphere-macro.jpg

Noen som har et sånt? :) Hvor lenge har evt. rekene dine levd oppi her?

For dere som ikke vet hva det er,så er det et helt tett "akvarium" med reker i. Man trenger ikke mate eller skifte vann på dem. Eneste man må gjøre er å sørge for at akvariet får lys noen timer sånn at algene får vokse (som også er mat og lager oksygen til rekene)

Synes de var ganske kule jeg! :) Men dyre :| Og jeg klarer ikke helt lavære å synes synd på dem siden det ikke kommer oksygen inn til dem,men vet jo at de får det de trenger :rolleyes2:

Hvis noen har,så vil jeg veldig gjerne se bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de trenger jo ikke å bo inni et tett, lite egg fordet. :P

Neida,det er sant :) Men de skal visst ha det godt der :ahappy: Og uten rekene,så tror jeg den bare blir helt grønn inni tilslutt,så må evt. ha et der man kan bytte vann da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at man kan få satt inn nye gratis om de dør, så man kan jo ha de ganske lenge da. Spennende

Åh,så bra da! :) Lurer på hvordan de gjør jeg? :icon_confused: De må jo skjære av toppen,bytte innhold,for så å smelte glasset for å få det på igjen,eller noe. Men hvordan får de det fint da? Hmm.. Livets store mysterier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,så bra da! :) Lurer på hvordan de gjør jeg? :icon_confused: De må jo skjære av toppen,bytte innhold,for så å smelte glasset for å få det på igjen,eller noe. Men hvordan får de det fint da? Hmm.. Livets store mysterier :lol:

Hvis jeg skal komme med en vill gjetning så vil jeg tro at det er en sånn liten propp i bunnen (sånn som på sparegriser).

Tenk å ha et sånn på skrivebordet.. tenk så lite arbeid man ville få gjort :P Trur jeg ville brukt dagen min til å sitte å se på rekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selv reker fortjener bedre enn det der.

Kanskje det, men de har jo faktisk et komplett økosystem der inne og ingen fiender. De er selvforsynt på næring og planten sørger for å omdanne karbondioksid til oksygen. Jeg tror egentlig de har det ganske greit der inne, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, men de har jo faktisk et komplett økosystem der inne og ingen fiender. De er selvforsynt på næring og planten sørger for å omdanne karbondioksid til oksygen. Jeg tror egentlig de har det ganske greit der inne, jeg.

Enig.

Det står levetid: 3-12år. Da kan de jo ikke ha det så værst.

Pluss man får gratis reker om de dør,da må det være ganske garrantert at rekene har det bra,hvis ikke hadde det ikke lønnt seg for butikkene om alle kommer å krever nye ved jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den engelske siden står det at garantien for nye reker kun er 6 - 12 mnd avhengig av størrelse på kulen.

Syns det er stilig, men jeg tenker det samme som power, selv reker fortjener større plass. Og til den prisen kan man kjøpe betraktelig større rekekar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den engelske siden står det at garantien for nye reker kun er 6 - 12 mnd avhengig av størrelse på kulen.

Syns det er stilig, men jeg tenker det samme som power, selv reker fortjener større plass. Og til den prisen kan man kjøpe betraktelig større rekekar.

Er man nødt å fore og gjøre noe me annet rekekar da? Jeg synes slik var genialt for slike som meg som reiser så mye.. Og jeg kan liksom drasse me meg et rekekar på turene heller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er ganske så knøttsmå.

Reker krever ikke så mye i utgangspunktet.

Men de krever rette verdier/tempraturer på vannet (avhengig av rase) .Helst litt bevegelse i vannet. Et kar med god algevekst,men kan gis rekemat hvis det ikke er nok alger. (selges i de fleste dyrebutikker) Man bør også ha litt mose og en del gjemmeplasser.

Det er rimelig lett å holde reker:)

Og det er selvfølgelig det beste for alle om det er litt størrelse på akvariet,selv om de klarer seg fint på et lite.

Siden dette er min tråd,så tar jeg meg rettigheter til å legge ut noen av rekerasene jeg vil ha når jeg får litt penger :D

__atya_1.jpg

Blå Afrikansk kjempe viftereke

Red_Bee_Hinomaru.jpg

Red Bee klasse SS

390__black_bee_ss_1.jpg

Black Bee klasse SS

__sakura_1.jpg

Sakura reke

241__giftgrnn_reke_1.jpg

Og Giftgrønn reke B-klasse :)

Endret av LilleZara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns verken det er fint eller fascinerende å la dyr leve i en bitteliten beholder.

1) Disse rekene kan bli dobbelt så gamle utenfor ecospheren som de blir i den.

2) Og selv dyr som blir fratatt frihet lever lenge. Bare se på papegøyer i bur, skilpadder, en rekke fisker, og jeg er sikker på at du kan plassere en hund på 4 kvadrat og den vil klare å bli 12 år den også...

3) At disse rekene har stor plass i forhold til sin størrelse i forhold til akvariefisk og burdyr er et så syltynt argument! Jeg forsvarer hvertfall IKKE hold av dyr i bur eller akvarie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...