Gå til innhold
Hundesonen.no

Leter etter kull-søsken


vima2k
 Share

Recommended Posts

Har spurt inne på canis, men ingen svar. Jeg lurer på om det er noen her inne som kanskje har eller vet av kull søskene til Lazy. Lazy kommer ikke fra oppdrett, men fra privat person, Silje. valpene ble født 6.oktober 2009. de bor i oslo-området. Mor er: Tanja og Faren er: Potin, mor og far har et opdretter navn, men jeg har ikke papirene her akkurat nå. Jeg har kontakt med en av valpe kjøperne, Jeg har veldig lyst og komme i kontakt med resten av kullet for og evt ta et lite valpe reounion. Jeg har også noen bilder av en hanne som skulle bli hentet samme dag som jeg hentet Lazy :)

Så om noen vet om noen som kjøpte rottweiler valp denne dagen, send meg en PM her inne, eller mail: lisakrijo@hotmail.com

162670_10150115490171066_656221065_8196991_208030_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden registrert? I så fall finner du ut hva søskene heter på dogweb. Hvis du da bruker funksjonen å melde hundene på utstilling på dogweb, vil navnet til eierne komme frem. Og hvis du vil vite, så er det bare å ta kontakt da..

Men det er ikke sikkert alle er like gira på å holde kontakt med søskene av hunden sin da.. Bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre tispeeier? De må da ha oversikt over hvem de solgte til?

Jeg har spurt henne, har ikke svart på dette da, derfor jeg spør her inne ;)

Selv om det er en privatperson så er de som fikk kullet oppdrettere. Man må ikke ha kennelnavn for å være oppdretter, og man er ikke nødvendigvis oppdretter om man har et kennelnavn. :P

Men hun vet nok sikkert hvem som kjøpte valpene, som tulip sier.

Jeg vet det ;) men tenkte at det ville være grei info til folk som evt kjente noen som har en rottweiler fra den tiden.

Er hunden registrert? I så fall finner du ut hva søskene heter på dogweb. Hvis du da bruker funksjonen å melde hundene på utstilling på dogweb, vil navnet til eierne komme frem. Og hvis du vil vite, så er det bare å ta kontakt da..

Men det er ikke sikkert alle er like gira på å holde kontakt med søskene av hunden sin da.. Bare så det er sagt..

Nei hun er ikke registrert. Nei, jeg vet iallefal at en av dem ikke er interisert i verken valpe kjøperne eller foreldrene til valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...