Gå til innhold
Hundesonen.no

Iiiik - jeg er blitt moderne - fått android tlf!


TonjeM
 Share

Recommended Posts

Hvordan hvordan sletter jeg tlf-kontakter jeg ikke vil ha???? Jeg fikk inn masse gammel rusk fra sim-kortet, de vil jeg ikke ha liggende (grøss.. tenk om jeg kommer borti dem og tilfeldigvis ringer dem.. gamle sjefer fra år tilbake som jeg slets ikke har lyst å snakke med). Jeg har forsøkt å trykke litt ekstra rundt omkring på dem - og da ble de lagret i favoritter!

Og hvor finner man en mer fullstendig bruksanvisning? Denne tlf er huawei titan u88etellerannet.. det fulgte med en "hurtigbruksanvisning" og resten er visstnok på telefonen. jeg hev meg på opplæringsprogrammet som opprettet en gmail-konto (wtf? why??? trodde jeg skulle lære litt) og så var det visst ikke mer..

Sukk. Blir lenge til jeg kan sms osv tror jeg.. om noen gang.. gosh jeg føler meg sååå gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å være gammel for å ikke føle seg vel med Android. Håper jeg... ;)

Hvis du søker på telefonmodellen din på nett finner du nok produsentsiden og kan laste ned brukermanual der.Når det gjelder masse-redigering av kontakter foretrekker jeg å installere noe programvare på pc-en og koble til telefonen og gjøre det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huawei U8800?

Synes du den henger seg opp iblant? Går liksom ikke an å gjøre noe, så må trykke på avknappen to ganger, også løsner det igjen... kanskje det er en android-ting. Irriterende iallefall, men ellers en veldig bra telefon til en super pris.

'

Hvis du går inn på kontaktlisten og trykker lenge på den du vil slette får du opp "slett" nederst på listen :)

Android er knall, skjønner ikke at jeg ikke fikk meg slik telefon før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp - huawei u8800, testvinner og til en overkommelig pris!

Takk - da har jeg lært å slette kontakter, har lastet ned bruksanvisning. lagt inn kontaktene som ikke ble med sim-kortet (feil lagret i den gamle telefonen..), lagt inn min første app (vg.no), koblet den på wifinettet her, laget eget lås-opp-passord m.m. Så nå er jeg sliiiiten av ny tlf.

Men spennende dette! Så mye gøy man kan gjøre med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er endel og går, så gjerne legg inn en logger alla Runkeeper og bli med på "Et nytt og bedre liv" tråden. (selv lite aktiv der da hunden er skadet og blir kun nødvendig ærend turer pga det - men kommer sterkere tilbake :)

Nå får jeg en skikkelig telefon snart jeg også, så da skal vi gå tur (med Runkeeper)!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runkeeper finner ikke gps'en lenger på min... virket fett før. Jeg lurer på om det er noe galt med selve telefonen, eller om det bare er appen. Vet andre har hatt litt gps styr på den modellen.

Her er en bra (men litt lang) tråd på diskusjon.no om denne telefonen, der er det mange spørsmål og svar: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1292701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror min kjøpte seg ein slik Huhei i somar. Den varte ca like lenge som mobiltelefonane hans brukar å vare, ein månads tid. Så ramla han då han gjekk på slakkline, og landa på telefonen, som låg i lomma :rolleyes2: . Elles har han mista ein telefon i kokande vatn, ein tømde han brukt frityrolje over, og ein bada han med. Alle innanfor 2mnd etter kjøp :lol: .

Eg er nøgd med Doroen min, eg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen uker med ymse forsøk har jeg falt tilbake på sports-tracker. Runkeeper bruker en evighet på å få gps-fix og finner ikke pulsbeltet mitt, endomondo bruker en halv evighet på å få gps-fix, mens sports-tracker finner alt med en gang!

Takk for tipset! :)

Jeg søkte opp og fant - og har nå Sports Tracker innstallert på telefonen min.

Jeg blander sammen ting litt, for jeg trodde det bare var android tlf som kunne ha sånt.. Men det er det visst ikke? Telefoner har jeg ikke greie på, men da jeg googlesøkte på Sports Tracker, fant jeg at Nokias hjemmeside hadde det til gratis nedlasting! Og min telefon, en Nokia N97 Mini, sto på lista der over telefonvalg når jeg skulle laste ned, så da gjorde jeg det. Så nå har jeg det på telefonen min.

Yippi!

Nå skal jeg bare prøve ut og se om jeg får programmet til å virke på tur i dag, og se om jeg får registrert noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av tema i tråden kanskje, men... :- ) Noen som vet om disse tracker-greiene suger en del batteri? Installerte som nevnt det programmet i går, og mente jeg hadde godt med batteri, syns jeg nettopp lada telefonen. Men i dag morges lå den med svart skjerm, helt utladet, på stuebordet.

PS! Heter det ikke installert og ikke innstallert, by the way...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av tema i tråden kanskje, men... :- ) Noen som vet om disse tracker-greiene suger en del batteri?

PS! Heter det ikke installert og ikke innstallert, by the way...? :P

Når mitt batteri var nytt og da ikke på maks kapasitet, så trakk en tur med logging på litt over 1 time ca 7% av batteriet. (et par SMS også inkludert i den timen) - så det er ikke sååå ille syns jeg. Men man bruker jo ikke ha på apps eller annet unødig, for ellers trekker det jo bare batteri unødig - å tracke at tlf ligge i et hus er det liksom ikke særlig nytteverdi i ;)

Heter vel installert - utifra den automatiske ordboken som laget en strek under innstalert og ville rette det til en n (er på grensen til dyslektiker, så her brukes hjelpemidler serru ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg ganske sikkert på at de trackingprogrammene suuuuger batteri. Nå har jeg plutselig måttet lade telefonen hver dag, etter at jeg installerte Sports-Tracker....! I går brukte jeg ikke tracking-greiene en gang, men det virker som telefonen "jobber med det i det skjulte" likevel, selv om jeg ikke engang har startet programmet? Så skulle jeg ringe med tlf nå nettopp, og poff! Da "døde" den, midt i samtalen. Måtte legge den til lading igjen.

Mobilen min er rundt et år gammel, så den er jo relativt ny. Dette med hyppig lading har jeg aldri måttet gjøre før nå denne uka, etter installeringen av sports tracker.

Ser ut som jeg må få meg en ny vane...: legge tlf til lading hver kveld.

(PS! Det er en Nokia N97 Mini)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd sports-tracker, bare runkeeper og det suger ikke batteri når det er av - det ser man i oversikten over hva som har brukt batteri, samt man sjekker kjørende prosesser og så lenge runkeeper er av, så ligger den heller ikke å kjører. Jeg bruker tlf veldig lite og den varer 8 døgn på det meste, så man skjønner utav det at det er ingenting som trekker - for 8 døgn er meget bra til smart-tlf å være.

Kan være en bugg i forhold til os og tlf ? - av-installerer den og prøv RunKeeper eller annet er mitt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et tips til dere ferskinger.

Sørg for å lagre alle kontakter på Google-kontoen deres (altså gmail), og bruk kun kontaktene der.

Da slipper dere å tenke på at dere mister kontakter om dere mister telefonen.

Dere kan også bruke kalender samme sted, og på den måten ha oppdatert kalender til en hver tid :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...