Gå til innhold
Hundesonen.no

Banner - muligens litt avansert


charlotte

Recommended Posts

Jeg ønsker meg veldig et banner som ikke er standard størrelse, men som etterhvert vil pryde den øverste delen av hjemmesida mi. Som en slags overskrift, ikke en signatur jeg skal bruke på forum.

Her er bildene jeg kunne tenkt meg å ha i banneren:

skytter2.JPG

lisaisok9.JPG

lisafantmarkering.JPG

lisahopp2.JPG

Det siste bildet er litt utydelig, men jeg tror ikke det gjør noe dersom det blir mindre i størrelse. Velg gjerne en av bakgrunnene på de andre bildene, eller klipp alle bildene ut og legg de på en helt annen bakgrunn av natur av noe slag. Skytteren i mindre format, lisa med dummyen og hoppet er viktigst å få med.

Håper noen vil prøve seg, mulig det er litt vanskelig :?

Glemte å få med at det må være med en tekst: Jakt-labben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin' date=' men ikke helt ren rundt der hun hopper...[/quote']Haha, jeg veit. Jeg brukte sånn lasso hvor jeg tegna rundt hunden for hånd (ikke sånn automatisk lasso) også ble jeg sliten i hånda og slapp museknappen. Og dermed ble den sånn :) Hehe. Men gøy er det jo! Før klarte jeg bare å klippe (crop) og legge på tekst, nå klarer jeg å legge på layers. Får bare "øve" videre og håpe at noen har lyst til å lage en "litt" finere en :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til det der engang jeg :) :oops: Lyst til å forklare hvordan du har gjort det?

Jeg valgte først et bilde med ganske ren bakgrunn og med et motiv jeg synes jeg fint. Så markerte jeg den delen av bildet jeg ville jobbe videre med (i avlangt format) og klipte ut resten med crop-verktøyet. Så åpnet jeg et nytt bilde, markerte rundt hunden med lasso-verktøyet og kopierte det og limte inn i det første bildet som "new layer". Også trykka jeg på tekstboks knappen og skrev inn tekst, valgte font, font str og farge. Dette er også alt jeg klarer foreløpig. Kan selvfølgelig lage bildet i avispapir-look, neonlys-look, maling-look osv, det er enkelt.

19sok21-diffus.jpg

19sok21-lys.jpg

19sok21-newspaper.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skal jeg prøve meg litt fram - selv om jeg slettes ikke er noe flink... :wink:

Edit: Jeg har gitt opp akkurat nå. Lisa fikk nemlig noe som så ut som en gedigen kreftsvulst på det ene frambenet sitt, og det oppdaga jeg ikke før jeg hadde ordna bakgrunnen og var nesten helt ferdig, så da orka jeg ikke å gjøre alt på nytt igjen. Muligens en annen gang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...