Gå til innhold
Hundesonen.no

Da har vi rett og slett bestemt oss for valp vi! (bilde)


Recommended Posts

Skrevet

---

Takk! Og helt enig, jaktlabradorer er fine. Men jeg skal ha en jaktgolden.. :-P

Er det forresten noen som vet hva de kalles på engelsk?

Ups.. :icon_redface: Labrador og golden er jo nesten det samme eller..? :whistle:

Jaktvariantene av både labrador og golden er nydelige - var det jeg skulle si - lekre og smekre begge typene. Masse lykke til med valp :)

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det kom 5 valper ja. Og nej, jeg venter enda. Om det kommer ei tispe på kullet Helene skal ha så blir det derfra.

Ååh, spennende! Hadde det ikke vært for Monti hadde vi sikkert sitti og venta på det kullet der vi og.. Lykke til!

Skrevet

Ups.. :icon_redface: Labrador og golden er jo nesten det samme eller..? :whistle:

Jaktvariantene av både labrador og golden er nydelige - var det jeg skulle si - lekre og smekre begge typene. Masse lykke til med valp :)

Hehe.. Litt sånn som "Åh, hva slags hund har du?" "En nova scotia duck tolling retriever"! "Åååååhja, en sånn retriever ja!"

Uansett, tusen takk :-)

Skrevet

Gratulerer! Tror dette blir bra jeg. :ahappy: Er forresten ei med toller i Trøndelag som skal ha ei tispe fra det kullet.

Takk, tror jeg og :-) Ja, har hørt rykter om det, faktisk!

Skrevet

Takk, tror jeg og :-) Ja, har hørt rykter om det, faktisk!

Tollerpeik. Det er halvbroren til Vixen hun har, en herlig tollergutt. :)

Er nesten litt misunnelig. :P Vil og ha valp om kort tid! Men neida, må gå og vente på å få høre om tispa har tatt seg, for deretter å vente på at valpene skal bli født, og så se om det blir nok tisper osv. Kjipt å være kresen, og med en ganske rolig periode ang tollerkull (i alle fall fra de oppdretterne jeg vil ha fra) så må det bare til. Godt jeg er så tålmodig av meg. :lol:

Skrevet

Tollerpeik. Det er halvbroren til Vixen hun har, en herlig tollergutt. :)

Er nesten litt misunnelig. :P Vil og ha valp om kort tid! Men neida, må gå og vente på å få høre om tispa har tatt seg, for deretter å vente på at valpene skal bli født, og så se om det blir nok tisper osv. Kjipt å være kresen, og med en ganske rolig periode ang tollerkull (i alle fall fra de oppdretterne jeg vil ha fra) så må det bare til. Godt jeg er så tålmodig av meg. :lol:

Nyyyydelig! :-) Hvor vil du ha fra?

Skrevet

Nyyyydelig! :-) Hvor vil du ha fra?

Har kontakt med flere oppdrettere, men kullet jeg venter på (de andre venter på løpetid) er hos tollarbo. Du var vel og i kontakt med dem mtp det kullet? Mener jeg leste det en eller annen plass. Tollerforumet kanskje? Prøver å ikke å ha for høye forhåpninger, er jo ikke akkurat få som vil ha fra det kullet og med min flaks blir det sikkert 1 valp for lite igjen (var 1 valp unna på kullet hos agrosofen).

Skrevet

Har kontakt med flere oppdrettere, men kullet jeg venter på (de andre venter på løpetid) er hos tollarbo. Du var vel og i kontakt med dem mtp det kullet? Mener jeg leste det en eller annen plass. Tollerforumet kanskje? Prøver å ikke å ha for høye forhåpninger, er jo ikke akkurat få som vil ha fra det kullet og med min flaks blir det sikkert 1 valp for lite igjen (var 1 valp unna på kullet hos agrosofen).

Semmer det, stod på liste for kullet som skal komme nå :-) krysser fingrene for deg!

Skrevet

Han er helt utrolig, utrolig vakker! Hilste på han i Sandeid i dag, for en fantastisk hund! Nå gleder vi oss om mulig enda mer!

Kan jo legge med et bilde jeg og:

300587_10150334832142225_772132224_7722812_1863355141_n.jpg

  • 4 months later...
Skrevet

Har kontakt med flere oppdrettere, men kullet jeg venter på (de andre venter på løpetid) er hos tollarbo. Du var vel og i kontakt med dem mtp det kullet? Mener jeg leste det en eller annen plass. Tollerforumet kanskje? Prøver å ikke å ha for høye forhåpninger, er jo ikke akkurat få som vil ha fra det kullet og med min flaks blir det sikkert 1 valp for lite igjen (var 1 valp unna på kullet hos agrosofen).

Snoker litt i gamle tråder, jeg :lol: Var det du som fikk tollarbo-valpen som endte opp i Norge? Eller?

Skrevet

Snoker litt i gamle tråder, jeg :lol: Var det du som fikk tollarbo-valpen som endte opp i Norge? Eller?

Niks, skulle ha tispe jeg - og det kom bare en av dem og den skulle oppdretterne beholde selv (på fôravtale). Den valpen som kom til Norge bor hos tollerparken. :)

Skrevet

Niks, skulle ha tispe jeg - og det kom bare en av dem og den skulle oppdretterne beholde selv (på fôravtale). Den valpen som kom til Norge bor hos tollerparken. :)

Ja, fikk med meg at det bare kom en tispe og ganske mange hanner (5? 6?) Er ikke blitt noen valp på deg enda da, eller?

Skrevet

Det kom 5 valper ja. Og nej, jeg venter enda. Om det kommer ei tispe på kullet Helene skal ha så blir det derfra. :ahappy:

Ååh, spennende! Hadde det ikke vært for Monti hadde vi sikkert sitti og venta på det kullet der vi og.. :lol: Lykke til!

  • Like 1
Skrevet

Takk! Blir tatt ultralyd på onsdag, og jeg er skikkeligskikkelig spent! Synd man ikke kan se kjønn der. :lol:

Ja, jeg snoker både her, på tollerforumet og hjemmesiden noen ganger i uken selv jeg. Og jeg skal ikke ha valp en gang. Kan tenke meg du er utålmodig.. :lol:

Jeg er helt sikker på at det kommer en nyyydelig liten tispe til deg!

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...