Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det beste utstillingsteltet?


julnil
 Share

Recommended Posts

jeg og en vennine spleisa på et easy up telt i sommer. vi er utrolig fornøyd med den, kjempe lett å ta opp og ned. Kan ikke si så mye om holdbarheten ennå, men virker som et ganske greit telt :) den er hakket litt dyr, men verdt de pengene syns vi (ca 2500)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også easy up telt, fra Bare hund.

Kjempefornøyd.

Har sett at det er andre varianter som er mindre.

De fleste har vært reklametelt fra forskjellige forleverandører, og disse har vært en del mindre.

Send noen mailer rundt og sjekk med de som tar inn de mest kjente formerkene som Eukanuba, rc osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte mitt ProPlan-telt fordi det mangla luftemuligheter. Det var helt likt Canis-teltet, bortsett fra dette lille problemet. På sommeren endte det alltid med at hundene lå i grind utenfor i skygge av teltet, sånn at vi måtte flytte dem etterhvert som dagen gikk for å skjerme dem for sola.

Sjekk derfor luftemuligheter godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som får fra Hills, Eukanuba etc, hvordan bestiller dere disse? Finnes det nettsider som viser størrelsen?

Er disse billigere enn andre telt, pga logoer etc?

Noen som er bedre enn andre?

Hørt at Royal Canin og ProPlan sine ikke er så gode. Stemmer det?

Må bare legge ved linker her på andre telt jeg finner, så de ikke blir borte :)

http://www.hansesgar...taltet-2-5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis-teltet: er dette som easy-up-teltene, eller er stengene løse og må settes på?

http://www.canis.no/...le.php?id=TT143

Var jo litt bra med at det ikke var så stort og tungt

Det er likt som RC-teltet. Det er ikke noe stress å sette på stengene. Man bare klipser de på nedover og vips- så kan man reise teltet. Faktisk synes jeg eazy-up teltene er litt plundrete fordi man burde være 4 personer (en i hvert hjørne) for å sette det opp for å ikke overbelaste leddene slik at de knekker.

Jeg har dette teltet og synes det er veldig tungt (i underkant av 7 kg), så kunne aldri tenkt med noe større eller tyngre i hvertfall:

profil_lattviktstalt_599536.jpg

Dette teltet har 2 åpning i tillegg til vinduene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy up ER easy up. og man trenger ikke være flere personer for å sette det opp. Jeg setter hvertfall opp mitt på egenhånd :) Jeg vant mitt i fjor, og det er mye brukt. Det tålte litt dårlig en heisatur i Drammen i år (mye vind den natta), så den ene stanga er litt spjæla på toppen, men teltet er fortsatt brukbart. Det er jo plast, så det er klart det ikke holder i evigheter, men med tanke på materialene synes jeg det har holdt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likt som RC-teltet. Det er ikke noe stress å sette på stengene. Man bare klipser de på nedover og vips- så kan man reise teltet. Faktisk synes jeg eazy-up teltene er litt plundrete fordi man burde være 4 personer (en i hvert hjørne) for å sette det opp for å ikke overbelaste leddene slik at de knekker.

Jeg har dette teltet og synes det er veldig tungt (i underkant av 7 kg), så kunne aldri tenkt med noe større eller tyngre i hvertfall:

profil_lattviktstalt_599536.jpg

Dette teltet har 2 åpning i tillegg til vinduene.

Da er folk treige ass, setter alltid opp mitt alene :P

Easy up ER easy up. og man trenger ikke være flere personer for å sette det opp. Jeg setter hvertfall opp mitt på egenhånd :) Jeg vant mitt i fjor, og det er mye brukt. Det tålte litt dårlig en heisatur i Drammen i år (mye vind den natta), så den ene stanga er litt spjæla på toppen, men teltet er fortsatt brukbart. Det er jo plast, så det er klart det ikke holder i evigheter, men med tanke på materialene synes jeg det har holdt godt.

Ja, holdbarheten er god, kjøpte mitt brukt og hatt i 2 sesonger - ekstraledd kan kjøpes dersom de går i stykker for ca 200-300kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy up ER easy up. og man trenger ikke være flere personer for å sette det opp. Jeg setter hvertfall opp mitt på egenhånd :) Jeg vant mitt i fjor, og det er mye brukt. Det tålte litt dårlig en heisatur i Drammen i år (mye vind den natta), så den ene stanga er litt spjæla på toppen, men teltet er fortsatt brukbart. Det er jo plast, så det er klart det ikke holder i evigheter, men med tanke på materialene synes jeg det har holdt godt.

Er enig med Caroline - Easy up er veldig lett å sette opp (mye kjappere og enklere enn de man må klipse på duken på) og jeg har alltid gjort det alene. Settes opp på to minutter. Jeg kjøpte mitt telt for mange år siden (ett av de første som kom til Norge), og det er fortsatt helt intakt, ingen revner eller feil på det. Selv pluggene som er av plastikk har holdt godt.

Eneste ulempen jeg ser med det er at det er litt for stort for utstillinger. Det tar litt for stor plass når det er trangt på utstillingene - så stor plass trenger ikke jeg liksom - men ut over det er det helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bortsett fra størrelsen så er Easy-up det glupeste jeg har kjøpt. Setter det opp alene på to minutter, tar det ned alene på fire minutter - greit å frakte med seg og helt genialt. Men stort - det burde kommet i en størrelse mindre for oss single med ikke altfor mange hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er størrelsen på de easy-up teltene i Norge (iallefall) som holder meg fra å kjøpe dem. Trenger liksom ikke 9 kvm til lille meg og min chinese crested powder puff (selv om det skal bli to iløpet av de neste sesongene...

2,5x2,5 vil holde i massevis, og har mest lyst på den størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...