Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK lillestrøm - litt spørsmål


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Jeg er litt lost nå, sitter å planlegger turen til lillestrøm, men i den forbindelsen har jeg et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med:

1. HVOR ER DET? Noen som vet hva det heter der det arrangeres? idrettshallen, adressen, eller noe...

2. HVORDAN FINNER JEG UT HVEM SOM ER DOMMER? Tror jeg har søkt meg ihjel, er kanskje noe jeg overser, er ikke dommerlisten kommet ut?

3. HVILKE HOTELL ER I NÆRHETEN? Det er ikke så viktig for meg å være kjempenært, men når jeg søkte på hotell lillestrøm fant jeg mange midt i sentrum, men jeg er ikke vant til den kanten av landet og er utrolig dårlig på geografi, så aner ikke hvor langt utenfor Lillestrøm er.

4. VILLE DERE MELDT PÅ BIKKJA SELV OM DEN TVILSOMT HAR EN KJANGS? Jeg tenker kanskje at vi skal ta det som en trening siden jeg allikevel skal ned, men det er alt for mange juniortisper på Østlandet som kommer helt sikkert til å knuse oss siden Thia sin pels vokser for sakte til at vi får bygget den særlig mye opp på 2 mnd.

Det kommer nok mer spørsmål, jeg har alltid fått hjelp til sånt av XXXX, men jeg har lyst å gjøre dette uten XXXX da jeg har fått nok av holdningene, drittslengingen og negativiteten. Jeg har lyst å gå på en utstilling for å kose meg, ikke høre dritt om hvor dårlig jeg gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt lost nå, sitter å planlegger turen til lillestrøm, men i den forbindelsen har jeg et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med:

1. HVOR ER DET? Noen som vet hva det heter der det arrangeres? idrettshallen, adressen, eller noe...

Det arrangeres på Varemessa i Lillestrøm, og det er togstasjon et par minutter unna.

2. HVORDAN FINNER JEG UT HVEM SOM ER DOMMER? Tror jeg har søkt meg ihjel, er kanskje noe jeg overser, er ikke dommerlisten kommet ut?

Dommerlista ligger på NKKs hjemmeside, og har vært klar en stund - du finner den her (PDF).

3. HVILKE HOTELL ER I NÆRHETEN? Det er ikke så viktig for meg å være kjempenært, men når jeg søkte på hotell lillestrøm fant jeg mange midt i sentrum, men jeg er ikke vant til den kanten av landet og er utrolig dårlig på geografi, så aner ikke hvor langt utenfor Lillestrøm er.

Det er et hotell i tilknytning til varemessen, men det er så vidt jeg vet ganske så dyrt, og kanskje allerede fullbooket. Jeg tviler på at Lillestrøm er så stort, så det går nok bra uansett hvor i byen du bor.

Kommer du med bil? Hvis du gjør det, kan du jo bo utenfor Lillestrøm også, og ha mer å velge i av pris og ledige rom.

4. VILLE DERE MELDT PÅ BIKKJA SELV OM DEN TVILSOMT HAR EN KJANGS? Jeg tenker kanskje at vi skal ta det som en trening siden jeg allikevel skal ned, men det er alt for mange juniortisper på Østlandet som kommer helt sikkert til å knuse oss siden Thia sin pels vokser for sakte til at vi får bygget den særlig mye opp på 2 mnd.

Hvis du vil ha treningen - hvorfor ikke? Så lenge en vet at hunden er ung og uutviklet, og tar resultatet som det kommer, skader det jo ikke hunden. Jeg synes utstillingen på Lillestrøm er bedre å ta som trening enn mange andre innendørsutstillinger, fordi det pleier å være mer romslig i den hallen enn for eksempel Letohallen og Kongsberghallen.

Jeg melder ofte på unge hunder på mye, fordi de kan faktisk endre seg mye på de fem ukene som går fra påmeldingsfrist til utstilling, så en vet ikke helt hva en vil stille med, og da tar jeg det for treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det arrangeres på Varemessa i Lillestrøm, og det er togstasjon et par minutter unna.

Dommerlista ligger på NKKs hjemmeside, og har vært klar en stund - du finner den her (PDF).

Det er et hotell i tilknytning til varemessen, men det er så vidt jeg vet ganske så dyrt, og kanskje allerede fullbooket. Jeg tviler på at Lillestrøm er så stort, så det går nok bra uansett hvor i byen du bor.

Kommer du med bil? Hvis du gjør det, kan du jo bo utenfor Lillestrøm også, og ha mer å velge i av pris og ledige rom.

Hvis du vil ha treningen - hvorfor ikke? Så lenge en vet at hunden er ung og uutviklet, og tar resultatet som det kommer, skader det jo ikke hunden. Jeg synes utstillingen på Lillestrøm er bedre å ta som trening enn mange andre innendørsutstillinger, fordi det pleier å være mer romslig i den hallen enn for eksempel Letohallen og Kongsberghallen.

Jeg melder ofte på unge hunder på mye, fordi de kan faktisk endre seg mye på de fem ukene som går fra påmeldingsfrist til utstilling, så en vet ikke helt hva en vil stille med, og da tar jeg det for treningen.

Takk for mange fine svar.

Jeg kommer med bil, derfor trenger jeg ikke et hotell som er nært, men maks 30 minutter kjøretid tenker jeg.... men vil helst ikke ha hotell i sentrum, ser for meg det er elendig med parkering i sentrumsnære hoteller. Så egentlig et hotell litt utenfor, kanskje landlig til sånn at jeg hadde hatt turmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med bil, derfor trenger jeg ikke et hotell som er nært, men maks 30 minutter kjøretid tenker jeg.... men vil helst ikke ha hotell i sentrum, ser for meg det er elendig med parkering i sentrumsnære hoteller. Så egentlig et hotell litt utenfor, kanskje landlig til sånn at jeg hadde hatt turmuligheter.

Du kan jo høre med hotellet hva slags parkeringsmuligheter det finnes - mange har egen parkering i kjelleren for sine gjester.

Men om du vil ha turmuligheter, kanskje campingplasser er bedre? De er gjerne mer avsideliggende. Jeg har dessverre ingen konkrete tips, for siden jeg bor her har jeg aldri trengt overnatting i området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjempe kjekk utstilling å være på bare for å kose seg også, så ja, jeg ville meldt på selv om man ikke tror man har muligheten til å vinne noe :)

Så bra å høre :D

Du kan jo høre med hotellet hva slags parkeringsmuligheter det finnes - mange har egen parkering i kjelleren for sine gjester.

Men om du vil ha turmuligheter, kanskje campingplasser er bedre? De er gjerne mer avsideliggende. Jeg har dessverre ingen konkrete tips, for siden jeg bor her har jeg aldri trengt overnatting i området :)

hehe, nei da forstår jeg jo at du ikke har trengt å lete opp i sånt! Men takk for tips.

Er det noen andre som vet om overnattingssteder, evt camping eller hotell litt utenfor utstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar.

Jeg kommer med bil, derfor trenger jeg ikke et hotell som er nært, men maks 30 minutter kjøretid tenker jeg.... men vil helst ikke ha hotell i sentrum, ser for meg det er elendig med parkering i sentrumsnære hoteller. Så egentlig et hotell litt utenfor, kanskje landlig til sånn at jeg hadde hatt turmuligheter.

Jeg kommer fra Lillestrømområdet. "Byen" er knøttliten, og har i all hovedsak tre hoteller i og i nærheten. Det er Hotell Arena som ligger rett ved siden av messa, det er Fagerborg som ligger midt i Lillestrøm, og Olavsgaard utenfor. Det er ganske bråkete og kaotisk på Dogs4All (sjøl om det selvsagt er mulig å finne roligere hjørner for å slappe av litt), så jeg vil absolutt anbefale deg å finne deg et sted i nærheten å bo, så ikke Thia og du trenger å sitte i bilen lenge både før og etter.

Jeg stiller også en lite knert på knapt 14 mnd, uten håp om verken cert eller tittel, men fordi jeg vil holde all treninga ved like. Dessuten kjenner jeg dommeren, og veit at han vil gi Imouto en kjempefin opplevelse i ringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gjetter altså, men jeg vil tro at det finnes ett og annet hotell i nærheten av den lille flyplassen på Gardermoen også :aww::lol: Det er sånn omtrent 20 min fra Lillestrøm, og alle tog fra øvre Romerike går via Lillestrøm, sånn i tilfelle noen andre lurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bo i Lørenskog, Rælingen, hele Skedsmo, Enebakk, Fet for å nevne noen kommuner som ligger innen 30 minutters kjøreradius. Sannsynligheten for å finne noe er nok størst i Skedsmo kommune. Og som flere har nevnt her kan du fint bo i Oslo også. I hvertfall fra sentrum og østover. Det tar ca. 18 min. å kjøre fra sentrum av Oslo til Lillestrøm.

Det er ikke langt til Lillestrøm fra de omkringliggende kommunene egentlig. Og det er utrolig greit å ta tog inn til varemessen dersom du bor på et hotell litt unna som er i nærheten av en togstasjon. Buss dit er og veldig greit!

Hotell/gjestehus i Skedsmo:

http://rlb.no/hotell/kommune/0231

I Lørenskog har du Thon hotell Triaden. Tar ca. 10 min å kjøre til messen.

http://www.booking.c...3d351a4088fc6f5

På Olavsgaard er det et hotell. Det går busser derfra rett til Lillestrøm stort sett hele tiden. Ligger ca. 10 min fra sentrum.

http://www.olavsgaard.no/

Ellers er det nok bare å google seg litt frem. Som sagt kan du bo i alle de nevnte kommunene uten at det er for langt å kjøre til messen. Selv toger jeg hjemmefra (Lørenskog) på 8 min. Veldig greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...