Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Orre


tm100021
 Share

Recommended Posts

Vi dro jo helt fra Oslo for å jakte på det forbaskede storcertet.. Og vi var så nær så nær! 2 beste tispe med reserve cert! Så ingen champion denne gangen heller, men veldig fornøyd med resultatet for det om :) Og vi ble jo slått av en sonis som ble veldig glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi fikk VG i går, halen datt ned i ringen og den skulle ikke opp igjen - selv når hun løp. Men det gjør ingen verdens ting, for jeg fikk så mye skryt av dommeren. Han likte henne så godt, men kunne ikke gi noe bedre pga halen, og det forstår jeg veldig godt! Men hadde hun hatt halen oppe hadde hun fått exc og antakeligvis mer. Dette sa han høyt i ringen, og jeg ble bare kjempefornøyd :D Kiri (ikke min Kiri, men hun som vant certet) er ei veldig pen frøken og fortjente virkelig certet denne gangen. Vi må bare få opp selvtilliten til Pippi, så blir nok vi en farlig konkurrent ja :P

Utrolig koselig dommer - syntes han var rettferdig og streng - og sånt liker jeg :)

Edit: Gratulerer til alle fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avalon hadde feil ører stakkar, så han fikk very good :P Tibra måtte redde familieæren og ble BIR og senere 4BIG i sin fine bikini, og verdens vakreste Rebus ble 2BIG, kun slått av BIS-hunden med andre ord :) Startet også LP, og klarte ikke å legge igjen nervene utafor, så vi var ikke helt på lag akkurat. Men med en null endte vi på 138 p., så det var jo ikke så halvgærent det vi fikk til. Hadde det ikke vært for ørten DK så hadde flere karakterer vært betraktelig høyere, men sånn er det å ikke være på nett dessverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd sonis her også!

Gamlefar Moby (9,5 år) ble BIR og 3.BIG! Ikke plassert i BIS-veteran, men hva gjør vel det?

Beste beardistispe var en tispe fra mitt oppdrett - Molly.

Min Mac ble 3 beste hann og Penny ble 3 beste tispe med res.cert.

Selv stilte jeg en collietispe til vinner av åpen klasse, dessverre ingen CK.

Moxy ble nr to i sin klasse - nydelig fremført av Caroline. Moxy's supervakre hode hadde tydeligvis for kort nese også kosesnorker hun for mye på bordet.. Tusen takk Caroline, jeg har fått flere tilbakemeldinger på hvor flotte dere var sammen!

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avalon hadde feil ører stakkar, så han fikk very good :P Tibra måtte redde familieæren og ble BIR og senere 4BIG i sin fine bikini, og verdens vakreste Rebus ble 2BIG, kun slått av BIS-hunden med andre ord :) Startet også LP, og klarte ikke å legge igjen nervene utafor, så vi var ikke helt på lag akkurat. Men med en null endte vi på 138 p., så det var jo ikke så halvgærent det vi fikk til. Hadde det ikke vært for ørten DK så hadde flere karakterer vært betraktelig høyere, men sånn er det å ikke være på nett dessverre :P

Aha! Var det feil ører han hadde, pappa var helt oppgitt der han satt ringside. "Så du DEN lekre aussien, også fikk den blått???!"

Jaja, Avalon var iaf ikke dårlig groomet :whistle:

Grattis til fineste Tibramusen og alle andre som er fornøyde!

Vi hadde en knall dag, deleid hjemmelaget hannhund ble BIR med CERT/CACIB (det var 42 påmeldt i rasen) :queen: Søsteren hans ble EXC 2 med CK og tilslutt nr 3 beste tispe med r-CERT, veldig stolte og godt fornøyde er vi :D

Dagens største overraskelse stod vel lille "gjesten" som vi hadde med for å stille for noen andre. Uferdig og skranglete juniortispe som faktisk vant klassen sin med CK :o

Lurer jammen meg på om vi ikke var på samme camping som Susanne også, naboen oppi gata hadde nemlig boston og beardiser...

Susanne, brusand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Var det feil ører han hadde, pappa var helt oppgitt der han satt ringside. "Så du DEN lekre aussien, også fikk den blått???!" Jaja, Avalon var iaf ikke dårlig groomet :whistle: Grattis til fineste Tibramusen og alle andre som er fornøyde! Vi hadde en knall dag, deleid hjemmelaget hannhund ble BIR med CERT/CACIB (det var 42 påmeldt i rasen) :queen: Søsteren hans ble EXC 2 med CK og tilslutt nr 3 beste tispe med r-CERT, veldig stolte og godt fornøyde er vi :D Dagens største overraskelse stod vel lille "gjesten" som vi hadde med for å stille for noen andre. Uferdig og skranglete juniortispe som faktisk vant klassen sin med CK :o Lurer jammen meg på om vi ikke var på samme camping som Susanne også, naboen oppi gata hadde nemlig boston og beardiser... Susanne, brusand?

Ja, han hadde diskvalifiserende ører, men fikk blått :P Ganske imponerende egentlig.

Grattis med fine resultater selv, så fint ut i gruppa :) Hadde frøken gjest litt bedre cheese igår? :lol: '

Og selvfølgelig, gratulerer til alle andre som er fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jammen meg på om vi ikke var på samme camping som Susanne også, naboen oppi gata hadde nemlig boston og beardiser...

Susanne, brusand?

Joda - det var oss!

Hytte nr 1 fylt til bredden med 2 mennesker, 4 beardiser, en collie langhår og Moxy - den lille boston'en.

Da hilste vi på lørdagen, men HEI igjen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han hadde diskvalifiserende ører, men fikk blått :P Ganske imponerende egentlig.

Grattis med fine resultater selv, så fint ut i gruppa :) Hadde frøken gjest litt bedre cheese igår? :lol: '

Og selvfølgelig, gratulerer til alle andre som er fornøyde :)

Oi, ja det er jo i seg selv litt spesielt!

Hehe husker ikke helt om frøken gjest hadde bra cheese eller ikke, den kritikken hun fikk beskrev ikke akkurat den hunden jeg hadde i båndet synes jeg :P Men dagen før hadde både hun og Paddemusen "good hiit" ihvertfall :cool: irriterer meg over at jeg ikke husker fler av de suverene uttrykkene til den dommeren...

Joda - det var oss!

Hytte nr 1 fylt til bredden med 2 mennesker, 4 beardiser, en collie langhår og Moxy - den lille boston'en.

Da hilste vi på lørdagen, men HEI igjen!

Susanne

Hei!

Jeg blir litt sånn halveis beskjeden innimellom, kan presentere meg neste gang hvis jeg tør :)

Hytte nr 5 var også ganske breddfull, 2 mennesker, 2amstaffer og 4 franske bulldoger- men tror dere vant den runden hehe..

Den campingen var jo helt super, vi fikk bla en flott tur på den fine stranden med masse fornøyde hunder. Frister til gjentakelse!

Editerer inn et bilde av oss fra BIR/BIM også:

2011-09-11_NKK_015_BIR_BIM_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi stilte 2 japper, yngste og eldste tispe gikk ut med blått, den eldste(veteran) for hun var for kort i ryggen(ja da lurte jeg på om dommeren trengte briller, har tidligere fått at hun er for lang he he he) yngste tispen fikk blått for hun var for løs i front.

Den som gjorde det best (stilte to veteraner) var datter til den med lang rygg he he og hun fikk exe, ck, 2btk, res.cacib og bim veteran. kunne fått certet også hadde hun ikke vært nuch :) var litt dumt egentlig for moren trengte certet men det ble da ingen tisper som fikk det, for han plasserte bare to tisper(av syv oppmøtte tisper, så han var litt streng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte 2 japper, yngste og eldste tispe gikk ut med blått, den eldste(veteran) for hun var for kort i ryggen(ja da lurte jeg på om dommeren trengte briller, har tidligere fått at hun er for lang he he he) yngste tispen fikk blått for hun var for løs i front.

Den som gjorde det best (stilte to veteraner) var datter til den med lang rygg he he og hun fikk exe, ck, 2btk, res.cacib og bim veteran. kunne fått certet også hadde hun ikke vært nuch :) var litt dumt egentlig for moren trengte certet men det ble da ingen tisper som fikk det, for han plasserte bare to tisper(av syv oppmøtte tisper, så han var litt streng)

Lurer på om ikke dere hadde samme dommer som oss, Carsten Birk fra danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...