Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage hjemmeside!


Ane
 Share

Recommended Posts

Etter x antall år hos blogg.no, weebly ol. har jeg veldig lyst til å kjøpe meg et domene(?), og lage en helt egen hjemmeside. Weebly liker jeg egentlig greit, men det har ikke kommentarfelt, gjestebok, noe jeg synes er litt kjedelig!

Så, da begynner jeg! Jeg er helt GRØNN på dette med HTML(?) koder og har aldri laget en hjemmeside fra bunnen av før. Jeg har sett at domenenavnet jeg vil ha er ledig hos One.com, og de ser ut til å ha greie priser ol.

Da spør jeg;

Hvordan starter jeg med mitt store hjemmeside prosjekt? Trenger jeg noe program`? Har One.com noe program? Er det dumt av meg å kjøpe domene og års abonnement nå? Eller tror dere jeg skal klare å lage til noe?

Hjelp hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge inn Wordpress på domene ditt, så slipper du lage selv. En drøss av forskjellige themes fins og du kan endre disse selv også. Da har du både blogg, sider og det du trenger egentlig. Ellers har one.com sine egne program til hjemmesnekring også som nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Du trenger ikke kunne HTML for å lage hjemmeside på one.com hvert fall :) Veldig enkelt og greit. Og om du en gang må bruke HTML kan du alltids redigere den om du vil. Min hjemmeside er forøvrig også lagd med redigeringsprogrammet til one.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bruke ferdigplattformer som er nevnt ovenfor her. Jeg kan programmere hjemmesider, men ofte synes jeg det er greiere å bare bruke noe ferdig (programmering tar laaaang tid). Jeg pleier å ambefale wordpress eller joomla til folk som ønsker en grei, enkel hjemmeside med mye muligheter. Joomla er faktisk min største favoritt, du får uttallige plugins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg allerede står fast! Haha :P

Jeg valgte en ferdig mal(som jeg forøvrig ikke liker), og der står jeg! Jeg synes den er alt for smal.. Og jeg skjønner ingen ting :P Jeg har fått lagt inn noe tekst, og noen sider :P

www.Norane.org!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du VIl lære deg HTML da så kan du bruke denne siden.. http://www.w3schools.com/html/default.asp

Der begynte jeg og jeg var HELT blank og kunne ikke noenting om html og hjemmesidelaging.. Den siden er ekstremt hjelpsom osv hvis du vil lage din HELT egen side uten hjelp av andre sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg lastet ned prøveversjon av Dreamweaver! :) Et utrolig kjekt program. Så kan du også søke rundt etter tutorials, siden veldig mange av de som lager dem også bruker Dreamweaver...

Får du tak i fullversjon litt billig (*host*les: gratis*host*), så er det noe du kommer til å være veldig glad for siden også, når du har lært deg litt mer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...