Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min er agressiv


julieaslaksen
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg eier en hund av rasen shih tzu, han er 5 år og har begynnt å bli agressiv mot meg.

det virker som at han tror han er sjef over meg og hver gang jeg viser at jeg bestemmer knurrer han til meg. senest i går skulle jeg bare flytte litt på han og han beit meg i hånda. jeg er liveredd at han skal gjøre dette mot andre!

Er det noen som har noen tips eller tiltak jeg kan gjøre for å få dette bedre? jeg vil helst slippe avlivning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SLike ting kan være så mangt.. Han kan ha vondt, og dermed liker han ikke at du tar i han. Han kan være bortskjemt? Han kan være redd? Skriv litt mer om hunden og ditt hundehold, når begynte dette og kom det gradvis eller plutselig? Er det bare til deg? Hvordan er kropsspråket i slike situasjoner, har det skjedd noe spesielt i forkant av dette? osv. Jo mer info jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke han har vondt da hadde han nok reagert når jeg klappet ham osv.

Dette begynnte for ca to år siden da min mor skulle klippe labbene hans ble han sinna, og hun har aldri klippet feil på han. og vi har aldri klippet han med tvang. og etter dette har han bare blitt værre og værre. jeg lurer kanskje litt på om han tror at han er litt "sjef" i og med at vi er jenter, ikke vet jeg.. så vi har lurt litt på om kastrenring kan være en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler likevel å få fysikken sjekket først, spesielt synet. Om f eks synet er dårlig vil hunden kunne føle seg utrygg, og det kan lede til slik atferd.

Second: Han er ikke dominerende (om det er det han er) fordi dere er kvinner. Da handler det om oppdragelsen han har fått, eller ikke fått. Om han oppfører seg som sjef i huset er det fordi dere har latt ham få bli det (dvs bortskjemt). Om dyrlegetur ikke viser noe fysisk galt så kontakt noen som har greie på atferd. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...