Gå til innhold
Hundesonen.no

divinedog.se


LinL
 Share

Recommended Posts

ah :( jeg kommer meg jo ikke under 200 kroner daa. hmm. da får jeg heller kjøpe fra norsk side :(

du kan regne ut hvor mye det blir på tollvesenet sine sider.der står alle regler og sånt.

jeg har et par ganger handlet over grensen men under 1000 igjen og da er det forenklet fortolling og ikke så dyrt :)

regn ut hva som lønner seg av toll+ varen vs norske priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne bestilte pakke fra dem tidligere i år - totalsummen var på 1500 NOK inkl. frakt.

Vi betalte ingen toll! :D Dem skriver at det er billigere enn hva det er, når dem sender til Norge og det blir over 200 NOK :)

Visstnok skrev dem at vår pakke på 1500 NOK kom på 500 NOK. Men den forble heldigvis fortsatt tollfri :)

Mens en annen igjen bestilte 1 uke senere, måtte betale toll. Så jeg vet ikke jeg - kommer sikkert helt an på hvem av tollerne som er på jobb, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne bestilte pakke fra dem tidligere i år - totalsummen var på 1500 NOK inkl. frakt.

Vi betalte ingen toll! :D Dem skriver at det er billigere enn hva det er, når dem sender til Norge og det blir over 200 NOK :)

Visstnok skrev dem at vår pakke på 1500 NOK kom på 500 NOK. Men den forble heldigvis fortsatt tollfri :)

Mens en annen igjen bestilte 1 uke senere, måtte betale toll. Så jeg vet ikke jeg - kommer sikkert helt an på hvem av tollerne som er på jobb, kanskje? :)

bare sånn obs så vet tollerne om det og har sjekket ganske mange pakker fra hundesjapper i sverige. Min sist fra divine dog var åpnet av tollerne og sjekket for innhold matchet lappen og skjedd med andre jeg kjenner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt flisespikkeri: Man betaler ikke toll på hundesaker, toll betales på noen få varer (feks klær og stoff). Men man må betale MVA (25%). Og om man kommer over 200 kr grensen, så må man betale MVA av totalbeløpet (vare - svensk moms + frakt). Eventuell forsikring av varen må man også betale MVA av. Og om man velger å feks la Posten fortolle varen, tar de et gebyr for dette.

Noen ting vil lønne seg å bestille fra utlandet, andre ting ikke :)

Kalkulatoren på siden til Tollvesenet anbefales: www.toll.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn obs så vet tollerne om det og har sjekket ganske mange pakker fra hundesjapper i sverige. Min sist fra divine dog var åpnet av tollerne og sjekket for innhold matchet lappen og skjedd med andre jeg kjenner også.

Men hvem må betale for det? Er det meg eller butikken? Jeg bestilte fra et annet svensk firma for en tid tilbake, og fikk også en pakke der verdien var satt lavere enn det som var reellt -uten at jeg hadde bedt om det. Lurer derfor på om jeg hadde vært nødt til å betale en bot eller straffegebyr eller hva det nå enn måtte bli til om det var blitt oppdaget i tollen+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn obs så vet tollerne om det og har sjekket ganske mange pakker fra hundesjapper i sverige. Min sist fra divine dog var åpnet av tollerne og sjekket for innhold matchet lappen og skjedd med andre jeg kjenner også.

Har hatt samme opplevelse som deg.

Handlet massevis fra Divinedog, alltid for over 200 kr.

De fleste pakkene har kommet uten toll, men de siste to siste var åpna på tolla, og ble tollbelagt.

Vips ble det ikke såååå billig lengre... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn her, så trykker du måletabell :)http://www.hurttacol...n/traningsvast/

Takk, skal ikke ha i den serien men fant måletabell på den jeg ville ha. Nå står det mellom agility eller lydighetsvesten men klarer ikke bestemme meg for hvilken som er lurest å ta :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal ikke ha i den serien men fant måletabell på den jeg ville ha. Nå står det mellom agility eller lydighetsvesten men klarer ikke bestemme meg for hvilken som er lurest å ta :(

Jeg har prøvd Hurtta-vestene, og de er dessverre ikke særlig praktiske :hmm: Lommene er for trange og plassert slik at tilgjengeligheten er dårlig. Det er ordentlig knotete å få leker ut og inn av lommene, og det samme med godbiter. Hihi, damen i butikken lurte på om jeg trengte hjelp da jeg gikk rundt i butikken og stappet leketøy fra hyllene inn i lommene på vesten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den rosa hurtta vesten og er ganske fornøyd med den, men den er jo ikke like posete som de gappayvestene feks. Jeg har ikke noe imot at den sitter mye mer inntil, synes faktisk det ser finere ut. har ikke trent så mye med den, så kan ikke ambefale den i forhold til trening helt enda, men størrelsene var helt supre. Jeg bruker M/L til vanlig og bestilte M, den sitter som et skudd og jeg kan ha klær under uten noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Dette er en fryktelig gammel tråd, men jeg lurer på om det er noen som har erfaring av litt nyere dato å komme med? Jeg skal ha en sele jeg har funnet her, men har aldri handlet herfra og vil gjerne høre erfaringer :)

Og hvordan er det med disse moms- og tollgrensene? Har de økt, eller er det jeg som innbiller meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...