Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og tissing


Susanne&Spiro
 Share

Recommended Posts

Jeg har en 9 mnd gammel Border Collie som jeg har hatt i 4 mnd, som bestandig har tisset på huk og aldri gjemt seg for å bæsje eller prøvd å grave over bæsjen, kunne liksom gjøre seg klar til å bomelomme midt i parken eller på hageplener.... Men i går, da jeg lufta han, så løfta han foten når han tissa og gjemte seg godt i buskas for å bæsje, i tillegg til at han "kasta" litt gress over bæsjen med baklabbene. Hva betyr dette, jeg mener, hvilket stadie er hunden på nå i henhold til pubertet og stadier i livet? Han er også pittelitt ulydig... tester meeeeget mye, men lyr som regel på 2.-3. kommando...Går uten bånd ute (bortsett fra der jeg vet det er sauer som går fritt eller mye folk/trafikk), kan gå fot, ligger, blir og kommer på kommando uavhengig av hvor langt unna man er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende skrift du bruker ;)

Gratulerer, du har en valp som er i ferd med å bli en unghund med krut i balla. Vi snakker sannsynligvis om fysisk kjønnsmodning, og det er overhodet ikke noe å være redd for. Gjør alt som før, men med mye ekstra tålmodighet.

Og styr for guds skyld unna artikkelen på norsk collie klubbs nettsider om "valpens utvikling". Makan til samling tullball og vranglære har jeg ikke sett på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...