Gå til innhold
Hundesonen.no

Siberian Husky eller Alaskan Malamute


Heidihj

Ville du ha valgt Siberian Husky eller Alaskan Malamute?  

34 stemmer

  1. 1.

    • Sierian husky
      19
    • alaskan malamute
      15


Recommended Posts

Skrevet

Siberian Husky, er ikke såå stor som en alaska, og liker generellt utseende dems bedre, men ville nok ikke hatt en polarhund boende her allikevel :)

Skrevet

Siberian Husky er etter min mening ikke bare verdens vakreste rase,men de er også verdens snilleste hunder.Jeg liker faktisk Siberians bedre en belgere noe som sier endel...Desverre passer ikke siberians inn i min livstil for øyeblikket :)

Jeg skal finne meg en hundekjører mann tenkte jeg,bare synd at alle de jeg har møtt hittill har vært litt sånn...møkkete,pelsete og rare...

Skrevet
Siberian Husky er etter min mening ikke bare verdens vakreste rase,men de er også verdens snilleste hunder.Jeg liker faktisk Siberians bedre en belgere noe som sier endel...Desverre passer ikke siberians inn i min livstil for øyeblikket ;)  

Jeg skal finne meg en hundekjører mann tenkte jeg,bare synd at alle de jeg har møtt hittill har vært litt sånn...møkkete,pelsete og rare...

litt av en beskrivelse da, jeg lånte huskyen til en jeg kjent som var trekkhund mann(fin han altså) men han var jo selvfølgelig opptatt #-o

Husker en gang han kom å leverte hunden hos meg og hadde fått ring i nesen og var sååå stolt også sa jeg "nei fysj det er sååå stygt", noen dager senere så hentet han hunden igjen og ringen var vekk(så han aldri med ring i nesen lengre :) ) merkelig at han hørte på meg da #-o

Skrevet
Siberian Husky er etter min mening ikke bare verdens vakreste rase,men de er også verdens snilleste hunder.Jeg liker faktisk Siberians bedre en belgere noe som sier endel...Desverre passer ikke siberians inn i min livstil for øyeblikket ;)  

Jeg skal finne meg en hundekjører mann tenkte jeg,bare synd at alle de jeg har møtt hittill har vært litt sånn...møkkete,pelsete og rare...

Ikke han ene i Team Norway!! Han øøh.... #-o han søøøøte! Deltok på Iditharod for første gang nå sist, og slo rekorden godt som beste nykommer!! 4 plass!! :)

Han er kanonsøt!!!

Skrevet

Ikke han ene i Team Norway!! Han øøh.... #-o han søøøøte! Deltok på Iditharod for første gang nå sist, og slo rekorden godt som beste nykommer!! 4 plass!! :)

Han er kanonsøt!!!

Bjørnar Andersen(?)..Han er opptatt ;)

Eller så hadde han vært litt sånn tagbar...

Skrevet

litt av en beskrivelse da, jeg lånte huskyen til en jeg kjent som var trekkhund mann(fin han altså) men han var jo selvfølgelig opptatt #-o

Husker en gang han kom å leverte hunden hos meg og hadde fått ring i nesen og var sååå stolt også sa jeg "nei fysj det er sååå stygt", noen dager senere så hentet han hunden igjen og ringen var vekk(så han aldri med ring i nesen lengre :) ) merkelig at han hørte på meg da #-o

Husky mann med piercing?Hvor????! :-o

Skrevet

Bjørnar Andersen(?)..Han er opptatt ;)

Eller så hadde han vært litt sånn tagbar...

Jaaa....! Han ja.. :) er han opptatt?? hvor? Hvem da ? Neeeei.....! :P det er typisk...*sukk*

Skrevet

Har jo hatt husky, og vil veldig gjerne ha det igjen!

Men samtidig har jeg alltid hatt lyst på en malamute og, så jeg får vel si begge! :) Hehe.. Men blir vel neppe noe av på endel år enda, iallfall...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...