Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster opp om morgningen


MonicaT

Recommended Posts

I ferien kastet Amigo opp noen morgninger. Det var bare gult slim.

Jeg fant ikke noe mønster på når og hvorfor, siden det ikke var hver dag. Kunne gå dager i mellom. Når jeg kom hjem ble det borte så da glemte jeg det. Men i helga har han kastet opp iflg de som har passet hundene mens jeg har vært borte. Og i dag morges kastet han opp.

Noen tanker om hva det kan være ?

Det er før de har fått frokost. Han virker rask og pigg ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shensi også er en kronisk "kast-opp hund" hvis det går for lang tid mellom måltidene. Kun gult slim, og ingen andre tegn på noe galt.

Med andre ord, rett og slett magesyre som lager styr i magen hennes. Kanskje det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at det kan være noe sånt. Jeg får se ann noen dager til og se om han fortsetter å kaste opp når hverdagen kommer med faste måltider igjen.

Han er litt sensitiv i matveien, så ikke umulig at han reagerere om det går for lang tid mellom måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult oppkast er et standardtegn på for lang tid mellom måltidene. Om det ikke passer å fôre senere/ jevnligere, gi iallefall en neve mat rett før sengetid, det hjelper masse. For å si det sånn, når hunder kaster opp magesyre på tom mage er de virkelig sultne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult oppkast er et standardtegn på for lang tid mellom måltidene. Om det ikke passer å fôre senere/ jevnligere, gi iallefall en neve mat rett før sengetid, det hjelper masse. For å si det sånn, når hunder kaster opp magesyre på tom mage er de virkelig sultne!

Hadde tenkt å svare noe veldig langt og fint, men her dekket egentlig tulip alt jeg ville si.

En bekjent hadde det samme problemet tidligere i sommer. Jeg foreslo han å gi bare en liten neve før sengetid, og det stoppet umiddelbart. Så enkelt som det :ahappy:

Lykke til, håper det gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tilslutte mig de andre, der har rådet til at give hunden en håndfuld mad om aftenen.

Min hund får normalt aftensmad ved 8-9-tiden, men for et par dage siden lod jeg være med at give ham aftensmad, fordi vi havde været til konkurrence, og han havde fået temmelig mange godbidder og belønninger i løbet af dagen.

Næste morgen startede han dagen med at spise lidt græs, og derefter kaste gult slim op. Det har han, som jeg husker det, aldrig gjort før. Og efter at have fået sin morgenmad var han helt ok igen, og havde på ingen måde dårlig mave.

Man kan ikke bare sådan lave om på rutinerne, da, og snyde hunden for dens aftensmad! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...