Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaster opp om morgningen

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

I ferien kastet Amigo opp noen morgninger. Det var bare gult slim.

Jeg fant ikke noe mønster på når og hvorfor, siden det ikke var hver dag. Kunne gå dager i mellom. Når jeg kom hjem ble det borte så da glemte jeg det. Men i helga har han kastet opp iflg de som har passet hundene mens jeg har vært borte. Og i dag morges kastet han opp.

Noen tanker om hva det kan være ?

Det er før de har fått frokost. Han virker rask og pigg ellers

Skrevet

Min cairn kaster opp om morgenen hvis det går for lang tid fra han står opp til han får frokost. Ikke bestandig, men ofte hvis det drøyer med frokosten.

Skrevet

Shensi også er en kronisk "kast-opp hund" hvis det går for lang tid mellom måltidene. Kun gult slim, og ingen andre tegn på noe galt.

Med andre ord, rett og slett magesyre som lager styr i magen hennes. Kanskje det samme?

Skrevet

Jeg har tenkt at det kan være noe sånt. Jeg får se ann noen dager til og se om han fortsetter å kaste opp når hverdagen kommer med faste måltider igjen.

Han er litt sensitiv i matveien, så ikke umulig at han reagerere om det går for lang tid mellom måltider.

Skrevet

Gult oppkast er et standardtegn på for lang tid mellom måltidene. Om det ikke passer å fôre senere/ jevnligere, gi iallefall en neve mat rett før sengetid, det hjelper masse. For å si det sånn, når hunder kaster opp magesyre på tom mage er de virkelig sultne!

Skrevet

Gult oppkast er et standardtegn på for lang tid mellom måltidene. Om det ikke passer å fôre senere/ jevnligere, gi iallefall en neve mat rett før sengetid, det hjelper masse. For å si det sånn, når hunder kaster opp magesyre på tom mage er de virkelig sultne!

Hadde tenkt å svare noe veldig langt og fint, men her dekket egentlig tulip alt jeg ville si.

En bekjent hadde det samme problemet tidligere i sommer. Jeg foreslo han å gi bare en liten neve før sengetid, og det stoppet umiddelbart. Så enkelt som det :ahappy:

Lykke til, håper det gir seg snart!

Skrevet

Vil tilslutte mig de andre, der har rådet til at give hunden en håndfuld mad om aftenen.

Min hund får normalt aftensmad ved 8-9-tiden, men for et par dage siden lod jeg være med at give ham aftensmad, fordi vi havde været til konkurrence, og han havde fået temmelig mange godbidder og belønninger i løbet af dagen.

Næste morgen startede han dagen med at spise lidt græs, og derefter kaste gult slim op. Det har han, som jeg husker det, aldrig gjort før. Og efter at have fået sin morgenmad var han helt ok igen, og havde på ingen måde dårlig mave.

Man kan ikke bare sådan lave om på rutinerne, da, og snyde hunden for dens aftensmad! :rolleyes2:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...