Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte må du støvsuge pga hund?

Anette

103 stemmer

1. 1.

• 1 gang i uken
      26
    • 2 ganger i uken
      18
    • 3 ganger i uken
      14
    • 4 ganger i uken
      7
    • 5 ganger i uken
      4
    • 6 ganger i uken
      3
    • hver dag
      20
    • annahver uke
      11
  2. 2.

• 1
      46
    • 2
      38
    • 3
      13
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      1
    • 7
      0
    • 8
      1
    • 9
      1
    • 10
      0

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg hadde en hund (belger)holdt det med en gang i uka.. Når vi flyttet sammen med lille JRT igjen burde vi ha støvsugd i "et merra sig " som vi sa der jeg vokste opp. Korthårede hunder røyter psykt mye og det var ikke god kombo med Lokes dotter...

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

I røyteperioder burde støvsugern gått døgnet rundt, men det gidder jeg ikke så en, kanskje to ganger om dagen får holde, så får jeg bare tåle litt hår de ukene det står på, får hår fritt blir det ikke uansett..

De resterende 48 ukene i året er det ikke særlig mye hunde hår, men på våren blir det gjerne en del sand som må vekk. Heldigvis har jeg mulighet til og ha de ute til de har tørket opp etter tur og da detter sanda av også :)

Skrevet

Jeg har to berner sennenhunder.

Ved røyting burde jeg støvsuget hver dag, men gjør det ca. 3-4 ganger i uken.

Utenom røyteperiodene burde jeg støvsuget 3-4 ganger i uken, men gjør det kanskje 1- maks 2 ganger i uka :icon_redface:

Ved sofaen der jeg spiser burde jeg støvsuget 3 ganger om dagen :whistle:

Skrevet

Har en hund. Støvsuger annahver uke. Av og til kan det gå opp til 3 uker mellom hver gang jeg gidder å støvsuge. Går med innesko når jeg er hjemme, så merker ikke noe til sand og rusk som er på gulvet.

Skrevet

Jeg støvsuger en gang i uken, men det er ikke pga hundene egentlig men generelt støv. Yay for hunder som ikke røyter :thumbs:

Enig med du! :whistle:

Skrevet

Jeg har støvsugerskrekk tror jeg... :whistle: Forsøker å støvsuge en gang i uka, men da er det til gjengjeld med vask av gulvene etterpå. Hvis jeg skal opprettholde mitt oppdrett av hybelkaniner, kan jeg ikke avlive for mange avlsdyr av gangen.

Stengt tatt burde jeg sikkert støvsuget flere ganger i uka, men det "bor" liksom ikke i meg. :ahappy:

Skrevet

Burde ha støvsugd: Hver dag.

Støvsuger: 3-4 ganger i uka.

Røytetiden er sånn ca hele året, med et par perioder som bare er verre enn ellers. Nyter den ene halvtimen etter støvsuging som er hybelkanin-fri.

Guest Gråtass
Skrevet

JEG støvsuger aldri, men vaskehjelpa støvsuger og vasker gulvene en gang i uka. Er det for mye bøss, sand, gress etc på kjøkkengulvet så koster jeg det. Vi har fem hunder av raser med dårlig rykte når det kommer til røyting, men jeg syns ikke det er et problem annet enn på hunderommet :whistle:

Skrevet

I røyteperiodene må det støvsuges hver dag. Jeg rekker knapt å støvsuge ferdig, før det ligger et fint teppe av tervhår på gulvet igjen når hun røyter som verst. Skulle jeg holdt det hårfritt burde jeg vel ha støvsugd flere ganger om dagen. Utenom røyteperiodene støvsuges det en til to ganger i uken. Vi har to hunder, en tervueren og en strihåret dachs. Dachsen slipper knapt hår. :) (Må legge til at dette gjelder når jeg er hjemme hos moren min. Nå bor jeg på hybel uten hund, foreløpig(hun flytter inn om et par uker). Jeg er veldig spent på hvordan det blir med hår og støv her når hun flytter inn. :))

Skrevet

Mopsen røyter absolutt hele tiden, så det må nesten gjøres hver dag.

Heldigvis har jeg robotstøvsuger, den tar en runde hver dag. Også går jeg over med den store støvsugeren ca. 1 gang i uken

Skrevet

Vi har ikke fått hunden enda, men når vi får den, har vi en hund, og puddel røyter ikke, så tror ikke vi trenger å støvsuge pga. hund :):ahappy:

Guest lijenta
Skrevet

Men hvor mye hadde jeg støvsugd hvis jeg ikke hadde hund? Tror faktisk det hadde vært like mye for da hadde det jo holdt seg reint en stund.

Skrevet

Jeg har en hund som røyter i perioder.Siden jeg har "støv på hjernen" støvsuger jeg hver dag hele året ja.Jeg får ikke fred ellers!Haha.Uansett blir det alltid litt hår og annent rusk.

Skrevet

Her må det støvsuges annen hver dag, helst skulle jeg ha gjort det hver dag. Det blir mye tørrmopping også. Min hun røyter ikke så mye, men det blir litt likevel. Og ikke bare hår,men støv og skit som har en tendens til å dukke opp overalt.

Skrevet

Jeg bruker ca 5-10 minutter om dagen på å støvsuge gulv, sofa og hundesenger + pluss at jeg går over gulvet med en fuktig våtmopp. En gang i uka går jeg over mere nøye, når det er "vaskedag". Jeg har to hunder, og det må sies at den ene mest sannsynlig har husstøvmiddallergi, så det er derfor jeg er veldig nøye med å støvsuge hver dag. Også liker jeg jo det best når det er rent rundt meg da... :P

Skrevet

Jeg har tre hunder og ingen støvsuger. Men jeg feier over stuegulv og kjøkkengulv sånn ca hver dag og noen ganger et par ganger om dagen. Våtmoppen sveiver over hver dag når det er sølete ute og igrunnen når det er møkkete.

Skrevet

Burde ha støvsugd iallefall annenhver dag, men det blir nok 1-2 ganger i uken... Vasker også gulv minst 1 gang i uken.

Skrevet

Takk gud for napperaser, jeg støvsuger MAKS en gang i uken, egentlig burde jeg svart annenhver eller hver tredje uke.... hår er det ihvertfall lite av i vår stue :wub:

Men hadde jeg ikke nappet henne såpass ofte som jeg gjør, så hadde vi nok hatt det litt værre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...