Gå til innhold
Hundesonen.no

Josera hundefor?


Dog_man

Recommended Posts

Hørte at josera hundefor skulle være bra for valper.

Erfaringer???

4 kg Josera Kids Valpefor

Energi nivået i valpeforet er tilpasset valpens vekst slik at ikke valpen vokser for fort og dermed får problemer med overbelastning av skjelettet. Med Kids vokser skjelettet, leddene, musklene og indre organer i riktig forhold til hverandre.

Kids styrker leddene og utviklingen av skjelettet ved at foret inneholder naturlig glukosamin og kondroitin og et ideelt calsium-fosfor innhold.

Kids er utviklet for valper fra ca 8 ukers alder og bør brukes i hele vekstfasen.

Sunt hundefor uten hvete og med lett fordøyelige proteiner

100% naturlig hundefor som konserveres med bruk av naturlige antioksidanter som vitamin C og E. Det er ingen kunstige tilsetningsstoff, verken smak, farge eller konserveringstilsetninger i Josera hundefor.

Protein: 25 % Fett: 12 %

Innhold: Fjørfekjøtt (min. 5% And), maismel, ris, mais, fiber av bete (Beta vulgaris L.), fjørfefett, gjær, mineraler, sikori pulver, muslingpulver av grønn musling fra New Zealand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protein: 25 % Fett: 12 %

Innhold: Fjørfekjøtt (min. 5% And), maismel, ris, mais, fiber av bete (Beta vulgaris L.), fjørfefett, gjær, mineraler, sikori pulver, muslingpulver av grønn musling fra New Zealand.

Fortsatt for lite fett. Det bør ligge på 18% el mer.

Altfor lite kjøtt. Av de fem første ingrediensene (det det er mest av i maten) er det 3 korn, mais er oppført to ganger til og med. Det er da maismel og mais, dvs både tørket og rått. Det betyr at det er mer mais enn kjøtt i maten her, i tillegg kommer ris. Bete er helt ok, det gir fiber og vitaminer.

Rimelig pris gir ofte dårligere fôr. Det skal være mye kjøtt og fett til hunder, ikke mye korn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen med BARF så kan et hvert tørrfor brukes,og du kan fint bruke Josera som tilleggsfor så lenge du kjører på rått ellers. Selv har jeg brukt Royal Canin valpefor blandet med Eukanuba valpefor som litt "ekstra" mens valpene har fått rått ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du da nevne et for som anbefales som inneholder mye fett ingen mais eller maismel.?

Jeg er da hyperkresen på tørrfôr og anbefaler bare to merker, Orijen og Taste Of The Wild. Selv fôrer jeg rått, med base i VOH (Vom og Hundemat.

Du kan lese mer på disse linkene:

http://www.vomoghundemat.no/

http://www.orijen.no/

http://tasteofthewild.no/

Ellers er vel de fleste fornøyd med hundefôr fra dyrebutikk, dvs Royal Canin, Eukanuba, Pro Plan ol. Hills er det eneste jeg vil be deg holde deg unna derfra, det har altfor mye korn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forer med Orijen som basis, så får han rått kjøtt og kjøttbein ved siden av (ikke hver dag, men prøver å bli flinkere... har dessverre ikke så mye frysekapasitet her jeg bor nå, da blir det litt vanskeligere - men V&H, kyllingvinger, hel kylling, oksehaler, osv. er supert å gi - da får hunden brukt tennene sine litt også, mange hunder har dessverre tannproblemer i dag).

Har foret med kjente merker som Royal Canin og Hill's tidligere. Magen hans var aldri helt optimal på dette (mye løs mage, noe jeg ikke trenger å tenke på når jeg forer rått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...