Gå til innhold
Hundesonen.no

Finne kveldsjobb...


laikamor

Recommended Posts

Jeg flytter nå opp igjen til Os, for å gå vg2 på Stend. Har kommet frem til at jeg vil finne meg en jobb, da kveld og helgejobb. Stipendet mitt er på 3200/mnd, og dette dekker ikke engang husleien. Derfor får jeg ganske mye penger av foreldrene mine for å dekke resten av husleigen, bensin, mat osv. Jeg vil være litt mer selvstendig, og tjene mere penger selv, og vil derfor finne meg en jobb hvor jeg kan få inn litt penger hvertfall. Problemet mitt er det at jeg ikke vet hvor jeg skal lete... Har tenkt på å spørre i noen butikker, men tror nok de foretrekker personer over 18 år. I tillegg er jeg ganske sjenert av meg, og hadde nok ikke passet helt i en butikk. Jeg har hatt noen vaskejobber tidligere, hvor jeg har trivdes godt, og kunne godt tenke meg noe slikt igjen, men hvor henvender jeg meg da??

Andre forslag til kveldsjobber jeg kan søke?

Har også planer om å henge opp lapper rundt, om hundelufting, og muligens litt triks eller lydighetstrening, mot betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du? Jeg tror sjansene dine er mye større for jobb om du f.eks. går på en matbutikk/resturrante og sier 'hei, jeg ser etter jobb og går skole og utdanner meg til kokk' enn og komme i en matbutikk og si 'hei ,jeg ser etter jobb og går skole for og bli doktor'. Skjønner du? Bare et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Os har vel et stort kjøpesenter om jeg husker korrekt, du kan jo alltids gå inn der og spørre litt? Er det noen hotell eller noe slikt i nærheten du kan vaske på? Eller restauranter som trenger ryddehjelp?

Jeg ser for meg Os som litt sånn "øde", og at mulighetene er større i Bergen, men det er jo et stykke unna ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du? Jeg tror sjansene dine er mye større for jobb om du f.eks. går på en matbutikk/resturrante og sier 'hei, jeg ser etter jobb og går skole og utdanner meg til kokk' enn og komme i en matbutikk og si 'hei ,jeg ser etter jobb og går skole for og bli doktor'. Skjønner du? Bare et tips :)

Eehh, nei :hmm::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren min var faktisk veldig greit på slikt, han sendte meg avgårde på intervju innen bransjen. Jeg var veldig flink innen yrket og det var læreren min tydelig på, dog at jeg var lovende også. Og etter intervjuet hadde jeg fått jobben om jeg ville ha den. Hadde jeg på hundre år fått jobben vis jeg ikke gikk den linjen? Niks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk avløser jobben min, og lønna pga hva jeg studerte (husdyrfag på UMB). Hadde jeg hatt en annen utdannelse, hadde jeg antakelig ikke fått jobben eller lavere lønn. Så det er verdt et forsøk.

Avløser er lite "kveldsjobb", om man ikke regner sånn fem tiden som kvelden. Men det var veldig enkelt å kombinere med studiene, siden det også gav tid på kvelden til lekser. Jeg var jo hjemme i åtte-ni tiden, så fikk også kombinert hundetrening etter jobb. Det er ikke råbra betalt da, men sikkert litt høyere enn da jeg jobbet. I tillegg er det en jobb som aldri tar fri i helger og på røde dager, så da har man jo full mulighet til å ekstrajobbing da. Mange tillater også at man har med hunden i fjøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å gå innom Amfi-senteret ja ;) Der har de også en dyrebutikk, så hadde vært topp å fått jobb der.

Stemmer at jeg går på naturbruk, men er ikke helt sikker på om jeg er klar for å jobbe alene i et fjøs... Meen, det går vel bra, hvis jeg bare får god nok opplæring tenker jeg :) Hvor kan jeg finne ledige avløserjobber da, er det noen spesiell nettside eller noe for slikt?

Tenker også at det er et stykke å dra inn til Bergen for å jobbe.... Blir nå boende i Hagavik, og ikke så altfor ofte det går busser der heller. Men om jeg ikke finner noe i Os, tenker jeg å prøve på Nesttun eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å gå innom Amfi-senteret ja ;) Der har de også en dyrebutikk, så hadde vært topp å fått jobb der.

Stemmer at jeg går på naturbruk, men er ikke helt sikker på om jeg er klar for å jobbe alene i et fjøs... Meen, det går vel bra, hvis jeg bare får god nok opplæring tenker jeg :) Hvor kan jeg finne ledige avløserjobber da, er det noen spesiell nettside eller noe for slikt?

Tenker også at det er et stykke å dra inn til Bergen for å jobbe.... Blir nå boende i Hagavik, og ikke så altfor ofte det går busser der heller. Men om jeg ikke finner noe i Os, tenker jeg å prøve på Nesttun eller noe.

Jeg " jobbet " på gård når jeg var 12- 14 jeg. Var endel alene i helgene og på kveldstid, når bonden ordnet andre ting eller var borte med familien en dag. Det gikk i møkking, melking (med maskiner) og fòring. Det eneste jeg sleit med var å gi kalvene råmelk, for de var så sterke at de veltet bøtta mi noen ganger. Tok tilmed i mot to kalver.

Når jeg tenker tilbake innser jeg jo at bonden var bøtte gal... Dette var lenge før mobilen kom og som "sikkerhet" hadde jeg nøkkel til huset og en lapp med veterinærens telefonnr på. Det gikk veldig bra, men det var vel egentlig litt galskap :whistle: Nå skal det sies at jeg var der nesten hver dag i et år før jeg fikk ha ansvaret alene da..Og "lønna" var å få ri på fjordingen dems :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv på Os, men på pub da. På Amfisenteret henger det endel lapper med vaskehjelp lapper osv. Ikke mange dagene siden jeg så at de trengte en norsktalende person som også kunne gjøre seg forstått på Engelsk, da var det vasking sammen med noen Øst-europeere som trengte litt hjelp. Tror det var snakk om to-tre timer jobb 2 dager i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger dette da? :) Er ikke så godt kjent :P

Ligger på Midtun, ikke så langt fra Nesttun.

Ellers, kanskje det er mulighet for vaskejobb eller noe på Lagunen? Men det er vel greiere for deg med tanke på avstander og slikt om du klarer å finne noe på Os?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv på Os, men på pub da. På Amfisenteret henger det endel lapper med vaskehjelp lapper osv. Ikke mange dagene siden jeg så at de trengte en norsktalende person som også kunne gjøre seg forstått på Engelsk, da var det vasking sammen med noen Øst-europeere som trengte litt hjelp. Tror det var snakk om to-tre timer jobb 2 dager i uken :)

Skal ta meg en tur ned å se når jeg flytter opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på Midtun, ikke så langt fra Nesttun.

Ellers, kanskje det er mulighet for vaskejobb eller noe på Lagunen? Men det er vel greiere for deg med tanke på avstander og slikt om du klarer å finne noe på Os?

Det greieste hadde vært om jeg fant noe på Os, ja. Har scooter, men vil helst ikke kjøre inn til Lagunen og Nesttun osv (er ikke vant med bykjøring). Men, om jeg ikke finner noe på Os, så blir jeg vel neste nødt til å finne noe lenger innover den veien...

Avløser frister egentlig bare mer og mer, men vet ikke hvor jeg skal lete da, eller om det er noen som trenger avløser i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes avløserlag/ringer de fleste plasser, ta kontakt med ringen/laget i ditt område og hør med de.

Avløserlaget i Bergen ble slått konkurs for noen år siden, så vidt eg vet er det ikkje startet opp noe nytt. Men skolen burde vite hvem TS kan kontakte for en sånn type jobb. alltid noen bønder som trenger hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan de gjør det for tiden, men jeg jobbet en periode for prisguide.no med å registrere produkter i databasen deres. Jeg fikk betalt pr. produkt/opplysning/bilde lagt inn, og med litt trening kom timelønn glatt opp i et par hundre når jeg var effektiv. Dette var jobbing hjemmefra over nett, og når som helst på døgnet. Det krever litt selvdisiplin, men er en veldig grei jobb å ha ved siden av studier og hund.

Det begynner å bli noen år siden, så det er mulig de har endret på strukturen, men det skader jo ikke å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bønder har problemer med å få tak i avløsere, men her gjelder det nok heller å henvende seg direkte til de tror jeg! Spør lærere på skolen din om de har tips til hvem du kan ringe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...