Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte fra Agria til annet selskap?


mushi

Recommended Posts

Jeg har hatt Agria på hunden min siden jeg fikk henne. Ser nå at de har øket regninga til 2200 kr, noe jeg synes er lattelig mye for å forsikre den lille hunden. Er det normalt å betale så mye?

Ringte de akkurat og hun er forsikret for 45.000, pluss rehabilitering, medisiner, tenner, øyer etc. Finnes det andre alternativer som dekker tilsvarende som er billigere? Hvis jeg kuttet ned på alt til nesten minimum ble det 1500 i året, fortsatt mye for så lite.

Synes det er viktig at den dekker øyesykdommer og tannproblemer, siden rasen ofte får det som gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 2000 kr for Russell, de tulla litt så jeg fikk egenandel 1000 + 10% istedenfor 1400 + 10%, det øker nok prisen litt.

Jeg valgte vekk medisin, rehabilitering, tenner osv, og har kun veterinær og livs.

Skulle sjekke gjensidige om det var ca lik pris der, men tilbudet jeg fikk var på 4000 kr, så da var ikke det så veldig aktuelt å bytte.

Skotten min vurderte jeg å forsikre, men det ble så innmari dyrt og hun ville hatt SU på tidspunktet for forsikringen og den ville ikke dekket noe, så da valgte jeg bort det.

Det ble nesten 4-4500 kr uansett om det var gjensidige eller agria.

1500 kr syns jeg ikke er så dyrt for en forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg må ha valgt noen spesielt friske raser... jeg tror vi betaler 1200 i året for begge. Ellers er det 1200 for Kovu og 600 for Odin. Uansett er det jo ganske rimelig i forhold til enkelte, men da har vi ikke livsforsikring. Er det den store forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 3600 kroner i året for både Pøbel (flat coated retriever) og Kamar (Basenji). 1800 kroner for hver av de - det er ikke ille, synes jeg. :)

Dette er i Sparebank 1. Hatt de i alle år, og har aldri hatt noen som helst problemer med de. Jeg vurderte Agria til Kamar, men magefølelsen var liksom ikke helt der. Så siden jeg alltid har vært fornøyd med førstnevne, havnet jeg dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 3700 kr for Extra, og 3300 kr for Action i året. Da har de alt utenom medisin (brukshund forsikring). Så din forsikring er ikke dyr, mener jeg.

Bruker du agria eller gjensidige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forsikringsregning fra Gjensidige nå for en stund siden. Og da hadde forsikringen steget til nesten 4000 kroner :o (husker ikke summen nøyaktig) Tror jeg betalte 2800 i fjor.

Dette er på 1 hund, (rottweiler) og dekker ikke medisiner eller rehabilitering. Sjekket med Agria, og det var nesten samme prisen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forsikringsregning fra Gjensidige nå for en stund siden. Og da hadde forsikringen steget til nesten 4000 kroner :o (husker ikke summen nøyaktig) Tror jeg betalte 2800 i fjor.

Sjekk opp hva du bet ifjor. Jeg hadde steila og nekta plent om jeg hadde fått en økning på nesten 50% uten varsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk opp hva du bet ifjor. Jeg hadde steila og nekta plent om jeg hadde fått en økning på nesten 50% uten varsel!

Fant igjen regningen fra i fjor. Den var på 2 213. Finner ikke igjen den fra i år, men den var på rundt 3900. Det kan man kalle økning ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er opptatt av sykdommer i godt voksen alder, bør du se på vilkårene for hvor lenge de dekker hva på hunden - og der mener jeg at Agria er gode. Vi hadde de forrige hundene forsikret i Gjensidige, men de sa opp forsikringen i det hunden fylte ti år. Mens det kan oppstå sykdom og skader etter det også, som kan være greie nok å behandle sett i forhold til hundens alder, men som kommer på en del penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 3700 kr for Extra, og 3300 kr for Action i året. Da har de alt utenom medisin (brukshund forsikring). Så din forsikring er ikke dyr, mener jeg.

Hvordan fikk du til en så dyr forsikring hos Gjensidige? Jeg ba om den dyreste de hadde, og den koster meg 2600,-. Du har jo også friskere raser enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Gråtass

Jeg har 6 hunder forsikret i Agria, men er så misfornøyd med dem at jeg bytter til Sparebank1 nå, gjennom LO-favør programmet. Sikkert dårligere vilkår, men halve prisen og det er mye på så mange hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...