Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk refleks folkens!


Renate A

Recommended Posts

Jeg bor jo på landet (frem til 1sept, da flytter vi :banana: )uten gatelys, men det begynner vel å bli skumring på kveldene overalt nå.

Husk refleksen på deg og hunden nå som det begynner å bli mørkt!! :thumbs:

Her er Chicka igår kveld:

284973_10150335764070199_743665198_10043260_4846885_n.jpg

Selv har jeg refleksbelte og sånn refleks "snap on" rundt armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan anbefale slike LED-lys! Synes veldig godt i nattemørket :) Bestile for en stund tilbake disse fra e-bay:

http://www.ebay.com/itm/260690401100?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ingen har falt av bådet slik de jeg kjøpte fra Clas Ohlson og dyrebutikken gjorde.

Bør dog ikke brukes i nærheten av hunder (kanskje mennesker og?) med epilepsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter ny refleks til Valpis. Dekken holder ikke mer enn en sesong, og jeg er lei av borrelåser som løser ut pga "litt" snø, og plastspenner som knekker i none få blå, så nå er jeg på utkikk etter noe mer solid. Jeg vet det finnes "seler" av bred gul refleks, men ikke svarte om jeg finner de igjen. Hadde en link til en svensk butikk, men den forsvant i ryddesuget engang.. De kosta heller ikke en trillion kroner i gigantstr, så om noen aner hva jeg snakker om blir jeg takknemlig for et hint eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har lagt min elsk på de refleksene jeg også :banana: :banana: :banana: Beste beviset på at dem holder noen sesonger aer faktidsk da jeg hadde flat, løssnøløping. bading og springe i skogen samt vaskemaskin og dem holdt to sesonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å selge hjemmelagede refleksbånd til å feste rundt beina til hundene med borrelås, nå straks. Skal bare bestemme meg for pris :) Legger inn bilde seinere, men om noen er interessert i slike, send meg en PM :)

Prisen kommer nok til å ligge på ca 50,- for en pakke med 2 reflekser. Blir billigere om man kjøper mange :)

EDIT: De er forresten laget på vannfast stoff, så de skal tåle skikkelig høstvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg denne refleks-boblevesten fra Høøks i knallrosa til høstens kalde og mørke kvelder. Hunden har fått "refleksvest" fra Hurrta, også den i rosa så klart - vi må jo matche! :innocent: I tillegg har jeg minst to kobbel med innvevd refleks i, så vi skal nok syns godt på veien ja! :D (vil vel se ut som et juletre der vi går langs veien)

De gangene jeg ikke har på meg boblevesten, har jeg et alternativ; Jeg har også sånn vanlig gul refleksbånd formet som en stor V, som man bare hekter over seg, ovenpå et hvilket som helst plagg (jakke, genser,osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Signerer her. Kjøpte på Clas sist vinter, og den store vesten der er god og stor til Kovu. En GD er ikke SÅ mye større enn en rr i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den største vesten til Casper på Clas Olson, og den er stor til ham, men ikke for stor. Men jeg kan ikke se for meg at den passer til en gd-hannhund iallefall, men sikkert til en tispe på det ytterste.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan de skal sitte jeg da, så godt mulig den faktisk er litt stor, siden den ligger så langt bak på skuldrene? Men ett større område av kroppen blir iallefall dekket, med mer gult og refleks.

IMG_20110821_210143.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...