Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk refleks folkens!

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor jo på landet (frem til 1sept, da flytter vi :banana: )uten gatelys, men det begynner vel å bli skumring på kveldene overalt nå.

Husk refleksen på deg og hunden nå som det begynner å bli mørkt!! :thumbs:

Her er Chicka igår kveld:

284973_10150335764070199_743665198_10043260_4846885_n.jpg

Selv har jeg refleksbelte og sånn refleks "snap on" rundt armen.

Skrevet

Takk for påminnelsen. Får vel finne fram litt gammalt ræl og lage enda lengre liste til Bjerke. Drar dit for å shoppe, jeg :icon_redface:

Skrevet

Takk for påminnelsen ja! :) tenkte på det i helgen "at nå er det jammen starta å bli mørkt ute igjen"... Men gikk uten refleks igjen fordeom igår kveld senest.... :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Kjøpte halsbånd med refleks til Odin på Bjerke i stad. :) Kovu har refleks-sele uansett. Og ellers har vi en zillion led-nøkkelringer fra DealXtreme (2kr stk elns) som funker veldig bra til å putte på folk og dyr.

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ny refleks til Valpis. Dekken holder ikke mer enn en sesong, og jeg er lei av borrelåser som løser ut pga "litt" snø, og plastspenner som knekker i none få blå, så nå er jeg på utkikk etter noe mer solid. Jeg vet det finnes "seler" av bred gul refleks, men ikke svarte om jeg finner de igjen. Hadde en link til en svensk butikk, men den forsvant i ryddesuget engang.. De kosta heller ikke en trillion kroner i gigantstr, så om noen aner hva jeg snakker om blir jeg takknemlig for et hint eller to :)

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :banana::thumbs::banana: Takk skal du ha, nå skal visakortet få svidd seg :)

Edit: Nei! Betaler IKKE nesten 200.- i frakt!!!

Guest lijenta
Skrevet

Har lagt min elsk på de refleksene jeg også :banana: :banana: :banana: Beste beviset på at dem holder noen sesonger aer faktidsk da jeg hadde flat, løssnøløping. bading og springe i skogen samt vaskemaskin og dem holdt to sesonger.

Skrevet

Jeg begynner å selge hjemmelagede refleksbånd til å feste rundt beina til hundene med borrelås, nå straks. Skal bare bestemme meg for pris :) Legger inn bilde seinere, men om noen er interessert i slike, send meg en PM :)

Prisen kommer nok til å ligge på ca 50,- for en pakke med 2 reflekser. Blir billigere om man kjøper mange :)

EDIT: De er forresten laget på vannfast stoff, så de skal tåle skikkelig høstvær :)

Skrevet

Jeg har kjøpt meg denne refleks-boblevesten fra Høøks i knallrosa til høstens kalde og mørke kvelder. Hunden har fått "refleksvest" fra Hurrta, også den i rosa så klart - vi må jo matche! :innocent: I tillegg har jeg minst to kobbel med innvevd refleks i, så vi skal nok syns godt på veien ja! :D (vil vel se ut som et juletre der vi går langs veien)

De gangene jeg ikke har på meg boblevesten, har jeg et alternativ; Jeg har også sånn vanlig gul refleksbånd formet som en stor V, som man bare hekter over seg, ovenpå et hvilket som helst plagg (jakke, genser,osv)

Skrevet

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Skrevet

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Skrevet

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Signerer her. Kjøpte på Clas sist vinter, og den store vesten der er god og stor til Kovu. En GD er ikke SÅ mye større enn en rr i kroppen.

Skrevet

En gd er ganske mye større enn en RR i kroppen :rolleyes2:

men skal se på chlas! Har bare sett i dyrebutikker og alt der har vært for smått, og jeg har sett i maange.

Skrevet

Vi er forberedt med både Hurtta Lifeguard sele, halsbånd, kobbel og regnvest. Pluss at vi har kjøpt en orange refleksvest. Så refleks har vi nok av :lol:

261730_10150710956895529_707430528_19493325_1610451_n.jpg

Skrevet

Denne tråden minnet meg på at jeg må kjøpe ny vest til Orry, så takk! :) Den vi kjøpte i fjor sklir rundt og er håpløs å bruke...

Skrevet

Jeg har kjøpt den største vesten til Casper på Clas Olson, og den er stor til ham, men ikke for stor. Men jeg kan ikke se for meg at den passer til en gd-hannhund iallefall, men sikkert til en tispe på det ytterste.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan de skal sitte jeg da, så godt mulig den faktisk er litt stor, siden den ligger så langt bak på skuldrene? Men ett større område av kroppen blir iallefall dekket, med mer gult og refleks.

IMG_20110821_210143.jpg

Skrevet

Din er stor ja Lola. Jeg vil at den skal sitte tett på kroppen slik at den ikke så lett rives av i skogen og i lek med andre hunder.

Skrevet

Du kan sy på borrelås selv og få den til å passe bedre. Selv pleier jeg å sy på mer refleks på dekkenet, da en stripe ikke er nok.

Der jeg kjøper hundemat har de slike reflekser som vises bra forfra også på hunder med pels! Veldig smart når man går langs veiene :)

reflekshalsband1.jpgreflekshalsband.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...