Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk refleks folkens!

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor jo på landet (frem til 1sept, da flytter vi :banana: )uten gatelys, men det begynner vel å bli skumring på kveldene overalt nå.

Husk refleksen på deg og hunden nå som det begynner å bli mørkt!! :thumbs:

Her er Chicka igår kveld:

284973_10150335764070199_743665198_10043260_4846885_n.jpg

Selv har jeg refleksbelte og sånn refleks "snap on" rundt armen.

Skrevet

Takk for påminnelsen. Får vel finne fram litt gammalt ræl og lage enda lengre liste til Bjerke. Drar dit for å shoppe, jeg :icon_redface:

Skrevet

Takk for påminnelsen ja! :) tenkte på det i helgen "at nå er det jammen starta å bli mørkt ute igjen"... Men gikk uten refleks igjen fordeom igår kveld senest.... :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Kjøpte halsbånd med refleks til Odin på Bjerke i stad. :) Kovu har refleks-sele uansett. Og ellers har vi en zillion led-nøkkelringer fra DealXtreme (2kr stk elns) som funker veldig bra til å putte på folk og dyr.

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ny refleks til Valpis. Dekken holder ikke mer enn en sesong, og jeg er lei av borrelåser som løser ut pga "litt" snø, og plastspenner som knekker i none få blå, så nå er jeg på utkikk etter noe mer solid. Jeg vet det finnes "seler" av bred gul refleks, men ikke svarte om jeg finner de igjen. Hadde en link til en svensk butikk, men den forsvant i ryddesuget engang.. De kosta heller ikke en trillion kroner i gigantstr, så om noen aner hva jeg snakker om blir jeg takknemlig for et hint eller to :)

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :banana::thumbs::banana: Takk skal du ha, nå skal visakortet få svidd seg :)

Edit: Nei! Betaler IKKE nesten 200.- i frakt!!!

Guest lijenta
Skrevet

Har lagt min elsk på de refleksene jeg også :banana: :banana: :banana: Beste beviset på at dem holder noen sesonger aer faktidsk da jeg hadde flat, løssnøløping. bading og springe i skogen samt vaskemaskin og dem holdt to sesonger.

Skrevet

Jeg begynner å selge hjemmelagede refleksbånd til å feste rundt beina til hundene med borrelås, nå straks. Skal bare bestemme meg for pris :) Legger inn bilde seinere, men om noen er interessert i slike, send meg en PM :)

Prisen kommer nok til å ligge på ca 50,- for en pakke med 2 reflekser. Blir billigere om man kjøper mange :)

EDIT: De er forresten laget på vannfast stoff, så de skal tåle skikkelig høstvær :)

Skrevet

Jeg har kjøpt meg denne refleks-boblevesten fra Høøks i knallrosa til høstens kalde og mørke kvelder. Hunden har fått "refleksvest" fra Hurrta, også den i rosa så klart - vi må jo matche! :innocent: I tillegg har jeg minst to kobbel med innvevd refleks i, så vi skal nok syns godt på veien ja! :D (vil vel se ut som et juletre der vi går langs veien)

De gangene jeg ikke har på meg boblevesten, har jeg et alternativ; Jeg har også sånn vanlig gul refleksbånd formet som en stor V, som man bare hekter over seg, ovenpå et hvilket som helst plagg (jakke, genser,osv)

Skrevet

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Skrevet

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Skrevet

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Signerer her. Kjøpte på Clas sist vinter, og den store vesten der er god og stor til Kovu. En GD er ikke SÅ mye større enn en rr i kroppen.

Skrevet

En gd er ganske mye større enn en RR i kroppen :rolleyes2:

men skal se på chlas! Har bare sett i dyrebutikker og alt der har vært for smått, og jeg har sett i maange.

Skrevet

Vi er forberedt med både Hurtta Lifeguard sele, halsbånd, kobbel og regnvest. Pluss at vi har kjøpt en orange refleksvest. Så refleks har vi nok av :lol:

261730_10150710956895529_707430528_19493325_1610451_n.jpg

Skrevet

Denne tråden minnet meg på at jeg må kjøpe ny vest til Orry, så takk! :) Den vi kjøpte i fjor sklir rundt og er håpløs å bruke...

Skrevet

Jeg har kjøpt den største vesten til Casper på Clas Olson, og den er stor til ham, men ikke for stor. Men jeg kan ikke se for meg at den passer til en gd-hannhund iallefall, men sikkert til en tispe på det ytterste.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan de skal sitte jeg da, så godt mulig den faktisk er litt stor, siden den ligger så langt bak på skuldrene? Men ett større område av kroppen blir iallefall dekket, med mer gult og refleks.

IMG_20110821_210143.jpg

Skrevet

Din er stor ja Lola. Jeg vil at den skal sitte tett på kroppen slik at den ikke så lett rives av i skogen og i lek med andre hunder.

Skrevet

Du kan sy på borrelås selv og få den til å passe bedre. Selv pleier jeg å sy på mer refleks på dekkenet, da en stripe ikke er nok.

Der jeg kjøper hundemat har de slike reflekser som vises bra forfra også på hunder med pels! Veldig smart når man går langs veiene :)

reflekshalsband1.jpgreflekshalsband.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...