Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk refleks folkens!

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Jeg bor jo på landet (frem til 1sept, da flytter vi :banana: )uten gatelys, men det begynner vel å bli skumring på kveldene overalt nå.

Husk refleksen på deg og hunden nå som det begynner å bli mørkt!! :thumbs:

Her er Chicka igår kveld:

284973_10150335764070199_743665198_10043260_4846885_n.jpg

Selv har jeg refleksbelte og sånn refleks "snap on" rundt armen.

Skrevet

Takk for påminnelsen. Får vel finne fram litt gammalt ræl og lage enda lengre liste til Bjerke. Drar dit for å shoppe, jeg :icon_redface:

Skrevet

Takk for påminnelsen ja! :) tenkte på det i helgen "at nå er det jammen starta å bli mørkt ute igjen"... Men gikk uten refleks igjen fordeom igår kveld senest.... :blink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Kjøpte halsbånd med refleks til Odin på Bjerke i stad. :) Kovu har refleks-sele uansett. Og ellers har vi en zillion led-nøkkelringer fra DealXtreme (2kr stk elns) som funker veldig bra til å putte på folk og dyr.

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ny refleks til Valpis. Dekken holder ikke mer enn en sesong, og jeg er lei av borrelåser som løser ut pga "litt" snø, og plastspenner som knekker i none få blå, så nå er jeg på utkikk etter noe mer solid. Jeg vet det finnes "seler" av bred gul refleks, men ikke svarte om jeg finner de igjen. Hadde en link til en svensk butikk, men den forsvant i ryddesuget engang.. De kosta heller ikke en trillion kroner i gigantstr, så om noen aner hva jeg snakker om blir jeg takknemlig for et hint eller to :)

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :banana::thumbs::banana: Takk skal du ha, nå skal visakortet få svidd seg :)

Edit: Nei! Betaler IKKE nesten 200.- i frakt!!!

Guest lijenta
Skrevet

Har lagt min elsk på de refleksene jeg også :banana: :banana: :banana: Beste beviset på at dem holder noen sesonger aer faktidsk da jeg hadde flat, løssnøløping. bading og springe i skogen samt vaskemaskin og dem holdt to sesonger.

Skrevet

Jeg begynner å selge hjemmelagede refleksbånd til å feste rundt beina til hundene med borrelås, nå straks. Skal bare bestemme meg for pris :) Legger inn bilde seinere, men om noen er interessert i slike, send meg en PM :)

Prisen kommer nok til å ligge på ca 50,- for en pakke med 2 reflekser. Blir billigere om man kjøper mange :)

EDIT: De er forresten laget på vannfast stoff, så de skal tåle skikkelig høstvær :)

Skrevet

Jeg har kjøpt meg denne refleks-boblevesten fra Høøks i knallrosa til høstens kalde og mørke kvelder. Hunden har fått "refleksvest" fra Hurrta, også den i rosa så klart - vi må jo matche! :innocent: I tillegg har jeg minst to kobbel med innvevd refleks i, så vi skal nok syns godt på veien ja! :D (vil vel se ut som et juletre der vi går langs veien)

De gangene jeg ikke har på meg boblevesten, har jeg et alternativ; Jeg har også sånn vanlig gul refleksbånd formet som en stor V, som man bare hekter over seg, ovenpå et hvilket som helst plagg (jakke, genser,osv)

Skrevet

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Skrevet

Vært flink å kjøpt refleksvest til Kua i dag :wub: Ingen har store nok til tesh og jeg vil ha vest, ikke sele. Må vel sy selv da tenker jeg!

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Skrevet

Både Biltema og Claes Ohlsson sine er store nok til GD, det er der jeg har kjøpt til Valpis før.

Signerer her. Kjøpte på Clas sist vinter, og den store vesten der er god og stor til Kovu. En GD er ikke SÅ mye større enn en rr i kroppen.

Skrevet

En gd er ganske mye større enn en RR i kroppen :rolleyes2:

men skal se på chlas! Har bare sett i dyrebutikker og alt der har vært for smått, og jeg har sett i maange.

Skrevet

Vi er forberedt med både Hurtta Lifeguard sele, halsbånd, kobbel og regnvest. Pluss at vi har kjøpt en orange refleksvest. Så refleks har vi nok av :lol:

261730_10150710956895529_707430528_19493325_1610451_n.jpg

Skrevet

Denne tråden minnet meg på at jeg må kjøpe ny vest til Orry, så takk! :) Den vi kjøpte i fjor sklir rundt og er håpløs å bruke...

Skrevet

Jeg har kjøpt den største vesten til Casper på Clas Olson, og den er stor til ham, men ikke for stor. Men jeg kan ikke se for meg at den passer til en gd-hannhund iallefall, men sikkert til en tispe på det ytterste.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan de skal sitte jeg da, så godt mulig den faktisk er litt stor, siden den ligger så langt bak på skuldrene? Men ett større område av kroppen blir iallefall dekket, med mer gult og refleks.

IMG_20110821_210143.jpg

Skrevet

Din er stor ja Lola. Jeg vil at den skal sitte tett på kroppen slik at den ikke så lett rives av i skogen og i lek med andre hunder.

Skrevet

Du kan sy på borrelås selv og få den til å passe bedre. Selv pleier jeg å sy på mer refleks på dekkenet, da en stripe ikke er nok.

Der jeg kjøper hundemat har de slike reflekser som vises bra forfra også på hunder med pels! Veldig smart når man går langs veiene :)

reflekshalsband1.jpgreflekshalsband.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...