Gå til innhold
Hundesonen.no

Tromsø Hundeklubb og NKK, 27 & 28 august.

Bazenji maniac

Recommended Posts

Jeg skal med mine to, Zahir skal stille i 6-9 måneder på tromsø hundeklubbs utstilling, og Chara skal stille i åpen unghund, begge dager. :)

Begynner å bli bra med Basenjis på disse utstillingene, så dette blir spennende.

Har stilt alene, på NKK, jeg.. Er liksom ikke så kult å få BIR, uten konkurranse.. :whistle:

Hvem andre kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal med mine to, Zahir skal stille i 6-9 måneder på tromsø hundeklubbs utstilling, og Chara skal stille i åpen unghund, begge dager. :)

Begynner å bli bra med Basenjis på disse utstillingene, så dette blir spennende.

Har stilt alene, på NKK, jeg.. Er liksom ikke så kult å få BIR, uten konkurranse.. :whistle:

Hvem andre kommer?

Jeg kommer bare for å glo på alt og alle, jeg! Skal ikke delta på noe, men når man bor i byen må man jo utnytte sjansen til å se litt nærmere på rasene man vurderer. (Forvent ei jente som står å sikler på Basenjiene dine, Ida!) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

GG skal i unghundklasse på søndag :)

og blir det som de andre utstillingene så konkurrere han mot seg selv..

trulte: står du parat til å ta han i nakken om jeg besvimer?

Hehe, den er grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenzo vant champion klassen og ble 2. beste hannhund mer res. Cacib, han ble handlet av oppdretteren.

Kodak debuterte i ungundklassen som han vant og ble BIR med Cert og Cacib!! :D

I gruppefinalen ble han trukket fram blant de 6 beste i en stor gruppe, men han fikk ikke plassering. Jeg var heller ikke så fornøyd med underlaget storeringen, det var som løpe på en tredemølle, man kom ingen veier, også var det veldig glatt!

Men jeg er kjempe fornøyd med helgens resultater på guttene mine! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sånn både og helg for oss.

Gåttfred fikk seg en BIR lørdag og det var jo kjekt.

Hampus fikk flat rød, han stilte bare lørdag.

Dina 2 x blått.

Linus fikk endelig stort cert og enda et championat søndagen... :w00t:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så masse til alle som er fornøyde!

For vår del ble det en blandet helg med tanke på resultater. Lørdagen handlet jeg tispa Aile (engelsk toy terrier) fra første kullet til tispa vår, til cert og CK. Uplassert i gruppa.

Dommeren var en skikkelig trivelig fyr! Da jeg sa at hun var litt redd på bordet (hun skalv og trakk seg litt unna) tok han fra meg bikkja, og tok ho på armen sin, mens han koste og sjekka poter, tenner og øyne mens han kosepratet med ho :)

Kritikk for Aile lørdag: Lovely med size. Truly fem. Exellent square utline. Suff. curvy Most beaut.large ears,lovely dark eyes, well shaped. Exel.well shaped muzzle, lovely big teeth. Fine bone. A touch weak in pasteru. Lovely fine coat. Low set tail Trace of threeml masks and decent peniling. Excell.front action with desired extended trot. Sh.linpe in hind action. V.g. breed type.(Jeg skjønner ikke hva det står på en del av det, har bare skrevet bokstavene jeg syns det står).

Søndagen fikk samme hunden en grønn slufse av Marit Sunde :( Smaken er tydeligvis delt, selv om regnværet ikke gjorde ting bedre.

Søndagen stilte jeg også Svampen,powder-puff-kineseren til mamma. Han røyk ut med gult, og det var ikke noe rart! Han trivdes IKKE i regnet og ville helst bare sitte...Han så ut som ei drukna katt, stakkars! Smette seg ut av lenka klarte han også...

Skulle ønske jeg hadde bilde av oss i ringen for det trot jeg var litt av ett syn. Etterhvert plukka jeg han opp, og "vred" vann ut av pelsen hans, skjønte jo at det ikke gikk vår vei uannsett ;)

Men hadde en kjempefin helg uannsett skitvær, og dårlige resultater søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...