Guest Yellow Skrevet 26. Februar 2012 Rapporter Skrevet 26. Februar 2012 Nå har jeg ikke scrollet gjennom denne tråden, men er det noen som har forsøkt å sy trekkseler selv? Er så vanskelig å finne en skikkelig sele til whippet, syns jeg. Kom over denne nå, og husket at du hadde spurt om det i denne tråden, hehe. Ikke helt trekkseler kanskje? Men iallefall spesielt sydd til rasen. http://epla.no/handl...odukter/428989/ Siter
Nettan Skrevet 26. Februar 2012 Rapporter Skrevet 26. Februar 2012 Utrolig flinke og kreative folk her inne Liker å lage og fikse ting selv. Har alltid likt det, og her får man jo mange nye tips Siter
PsychoLynx Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Har laga seng til Rambo gutten, Gjorde om et gammelt tv bord, beiset det, kjøpte babyseng-madrass og kledde med skay, Satte på et skilt..." I,m not spoiled, my master is well trained", og la teddyfleece oppi;) Himmel på jord syns rambo. Kommer litt opp fra gulvet, og det er godt for en frossen pinn;) Rex har egen " konge" seng, Skuvseng fra ett eller anna århundre med dobbel madrass trukket med skay, og teddyfleece teppe;) Gutta boys koser seg;) åå. bilde????? Siter
Malinka Skrevet 5. Mars 2012 Rapporter Skrevet 5. Mars 2012 Jeg har bare en ting å si: IMPONERT!! 1 Siter
Zilje Skrevet 13. Mars 2012 Rapporter Skrevet 13. Mars 2012 Jeg har laget mine første utstillingsbånd i dag, har tusen ideer og må prøve meg frem litt, her er de to første Vanskelig å ta bilde med mobil, men de er i sølv og blek lilla, med sølv detaljer. Siter
Mackenzie Skrevet 15. Mai 2012 Rapporter Skrevet 15. Mai 2012 Utrolig mye fint, fikk veldig lyst til å lage et eller annet jeg også.. Siter
Jankaa Skrevet 2. Juni 2012 Rapporter Skrevet 2. Juni 2012 Jeg har kun laget en seng, slik som flere her har gjort. Og laget katteseng av en slik dukkeseng fra Ikea. Ellers er jeg særdeles uoppfinnsom.. Ingen andre som har laget noe nytt i det siste da? :-) Sent from my ST17i using Tapatalk 2 Siter
L.M. Skrevet 3. Juni 2012 Rapporter Skrevet 3. Juni 2012 Yeey, elsker hjemmelagd utstyr, og så mye fint alle har lagd! Heisann, fine tråden Siden jeg ikke har hund har jeg heller ikke lagd hundeutstyr, men har lagd masse til hesten! Har forresten et tips til folk (som meg) med dårlig råd og behov for fyll til hundesenger o.l. (jeg brukte den under dekkenet til hesten på vinteren, som ekstra fyll) så har IKEA sånne "flydyner" (ser ut som sånn man får på fly) som er store og billige Ikke kjempetykke, men mer enn nok til en seng Kjempefine til sengefyll, dekkenfyll osv Siter
turbobensen Skrevet 4. Juni 2012 Rapporter Skrevet 4. Juni 2012 Kan jo legge ut noen bilder av mine siste kreasjoner Halsbånd til kållisen Dekken til en liten JRT valp Halsbånd til gjengen min Leker med kanin/sau og ball Dekken til Maisen Halsbånd til JRT valpen Emma Halsbånd til kosekållisen min (første forsøk på skrift!) Kampkobbel med kaninskinn til Maisen Kampkobbel til kållisen, med kaninskinn og bungee 2 Siter
Annegru Skrevet 4. Juni 2012 Rapporter Skrevet 4. Juni 2012 Jeg har strikket mariusgenser til Robert. Jeg tok dette mønsteret: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=834&lang=no, la til noen masker (den ene størrelsen var litt trang og den andre litt stor, så det ble en mellomting) og tok mariusmønster fra en barneoppskrift (husker ikke helt i hvilket strikkeblad, men tror det var fra sandnes garn sin "klassikere" barnevariant..) og så ble det sånn: Den ble litt kort, da, men det holdt akkurat. Og Robert ser ikke veldig fornøyd ut på bildet, men det var greit å ha den på da vi kom ut og han ikke frøs 4 Siter
L.M. Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 (endret) Halsbånd til kosekållisen min (første forsøk på skrift!) Hvordan fikk du til skriften? Jeg har strikket mariusgenser til Robert. Jeg tok dette mønsteret: http://www.garnstudi..._id=834&lang=no, la til noen masker (den ene størrelsen var litt trang og den andre litt stor, så det ble en mellomting) og tok mariusmønster fra en barneoppskrift (husker ikke helt i hvilket strikkeblad, men tror det var fra sandnes garn sin "klassikere" barnevariant..) og så ble det sånn: Den ble litt kort, da, men det holdt akkurat. Og Robert ser ikke veldig fornøyd ut på bildet, men det var greit å ha den på da vi kom ut og han ikke frøs Broderte du det hvite mønsteret på etter å ha strikka blå og rød grunnfarger, eller bytta du masse mellom blått og hvitt garn? Endret 5. Juni 2012 av L.M. Siter
turbobensen Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Hvordan fikk du til skriften? Tok av foten (heter det det?) på symaskina, og sydde uten den. Mye lettere da, for da ser man litt bedre hvor man er Siter
Annegru Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Skrevet 6. Juni 2012 Broderte du det hvite mønsteret på etter å ha strikka blå og rød grunnfarger, eller bytta du masse mellom blått og hvitt garn? Jeg strikket det blå og hvite samtidig..Syntes det var fryktelig vanskelig de første par gangene jeg strikket mønster, men etter litt øvelse er det lett som en plett Siter
L.M. Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Skrevet 6. Juni 2012 Tok av foten (heter det det?) på symaskina, og sydde uten den. Mye lettere da, for da ser man litt bedre hvor man er Okei, men har du spesiell symaskin som kan brodere skrift? Hvis ikke, hvilke innstillinger brukte du? Jeg strikket det blå og hvite samtidig..Syntes det var fryktelig vanskelig de første par gangene jeg strikket mønster, men etter litt øvelse er det lett som en plett Oja okei, har du link til noe lignende, trenger ikke være nøyaktig det mønsteret, men teknikken som får fargene sånn liksom? Siter
Annegru Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Skrevet 6. Juni 2012 Oja okei, har du link til noe lignende, trenger ikke være nøyaktig det mønsteret, men teknikken som får fargene sånn liksom? Hm. Bare strikker med to farger, altså har to tråder i venstrehånden og så veksler mellom fargene slik som mønsteret tilsier... Om du skjønner (jeg er grusomt dårlig til å forklare, altså...)... Kanskje denne videoen hjelper? http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2010/05/13/hvordan-strikke-med-2-farger-pa-pinnen/ Siter
L.M. Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Skrevet 6. Juni 2012 Hm. Bare strikker med to farger, altså har to tråder i venstrehånden og så veksler mellom fargene slik som mønsteret tilsier... Om du skjønner (jeg er grusomt dårlig til å forklare, altså...)... Kanskje denne videoen hjelper? http://www.hekleogst...rger-pa-pinnen/ Oja, jepp skjønner, men klipper du av den "overflødige" hvite tråden til slutt eller lar du være på varngsiden? mellom de hvite områdene liksom Siter
Annegru Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Skrevet 6. Juni 2012 Oja, jepp skjønner, men klipper du av den "overflødige" hvite tråden til slutt eller lar du være på varngsiden? mellom de hvite områdene liksom Den hvite tråden blir på baksiden til man er ferdig med mønster, og så klippes den av og festes Siter
L.M. Skrevet 6. Juni 2012 Rapporter Skrevet 6. Juni 2012 Den hvite tråden blir på baksiden til man er ferdig med mønster, og så klippes den av og festes Aah, da skjønner jeg Takk Siter
rottmaneier Skrevet 17. Juni 2012 Rapporter Skrevet 17. Juni 2012 Jeg har lagd en del gensere til hundene, men vil nå prøve meg på noe nytt. Halsbånd, kobbel og dekken blir det neste tenker jeg Her er noen bilder av genserne jeg har laget: Genser med dødningshoder: Genser med fletter: Blå/hvit mønstrete genser: Genser med tykke pinner Genser laget av flerfarget garn: Ett lite utvalg 7 Siter
rottmaneier Skrevet 17. Juni 2012 Rapporter Skrevet 17. Juni 2012 Strikkegenser med fletter ...var et ******* å lage! har begynt på en til, men den er bare halvferdig.. Kanskje gjøre den ferdig snart?? 1 Siter
rottmaneier Skrevet 17. Juni 2012 Rapporter Skrevet 17. Juni 2012 Denne var vanskeligst å lage, for den var sååå liten 1 Siter
minimoo Skrevet 17. Juni 2012 Rapporter Skrevet 17. Juni 2012 Åhhhh, helledussen! Du får si ifra når du begynner å selge de *plystre* Frossenpelsen og jeg flytter til Norge og han takler ikke engang engelsk vinter med -2 og vind, så blir jo spennende i -20 Siter
rottmaneier Skrevet 18. Juni 2012 Rapporter Skrevet 18. Juni 2012 Hehe, jeg har solgt noen på bestilling ja.. men foreløpig ikke noe jeg tar på meg 1 Siter
Annegru Skrevet 18. Juni 2012 Rapporter Skrevet 18. Juni 2012 Hehe, jeg har solgt noen på bestilling ja.. men foreløpig ikke noe jeg tar på meg Den rosa, er den fra garnstudio? Siter
Recommended Posts