Gå til innhold
Hundesonen.no

Lola Pagolas EFIT 1.August 2011


Lola Pagola

Recommended Posts

8.00 - Sto opp, fikk ikke tatt bilde.

09.00 - Har kommet meg på jobb. Drikker kaffe.

9.jpg

10.00 - Tatt med barna ut. Kan ikke legge ut bilder av dem åffkårs, så blir av en båt isteden :P10.jpg

11.00 - Tid for mat. Deilig tomatsuppe.

11.jpg

12.00 - Halve dager pga. få barn, så har kommet hjem og ser etter kommentarer på bloggen. Ingen ( :( )

12.jpg

13.00 - Leser bok. Labyrinten av Kate Mosse (tror jeg). Skikkelig dårlig skrevet spør du meg.

13.jpg

14.00 - Leser fortsatt bok ute, Ludde sitter ved siden av og følger med. Han blir så glad av å komme ut i frisk sommerluft.

14.jpg

15.00 - Husker ikke helt hva jeg gjorde her egentlig. Tok bilde av Casper tydeligvis. 15.jpg

16.00 - Var egentlig på stranden og badet, men hadde ikke med mobil, så blir ett tørke-bilde istedenfor.

16-2.jpg

17.00 - Casper middag, en frossen klump med vom og hundemat på gresset. Nam nam

17.jpg

18.00 - Jeg fortsetter på dårlig bok, Casper sitter ved siden av og glor.

18.jpg18-2.jpg

19.00 - På vei til kaffebesøk 19.jpg

20.00 - Drikker kaffe og koser oss 20.jpg

21.00 - Kaffe byttet ut med en corona 21.jpg

22.00 - Hjemme igjen, sitter på trappen ute, Casper sitter bak meg. Bilde tatt over skulderen :P22.jpg

22 ---> ser det slik ut... jeg sitter på sonen, og skal snart legge meg og se litt true blood. Så ikke mer å ta bilde av. 22-2.jpg

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut til å være en koslig dag, likte bildene dine :) Men likte du ikke boka? Jeg var ferdig med akkurat den boken for et par dager siden, og jeg likte den ganske bra. Vet ikke om det har så mye å si om den er på norsk eller engelsk :icon_confused:

har kommet 150 sider nå, og egentlig irriterer den meg. Språket er så klisje, full av tomme fraser... Men den er jo litt spennende og, så får vel lese den ferdig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er søt som tar med Ludde ut så han får lufta seg. :) Er forøvrig enig mtp Labyrinten, men trur vi mister en del i oversettelsen. Jeg merker i alle fall at jeg plutselig synes absolutt alle engelskoversatte bøker er ekstremt juvenile og naive i språket, mens det gjerne ikke oppleves sånn der jeg får tak i bøkene på originalspråket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Klart lille Ludde må få være med ut, han liker å være med der det skjer:D sitter ute ved siden av meg nå og kvakker.

Godt mulig det er pga oversettelsen Ja, ser samme tendenser på andre engelske bøker jeg har lest oversatt, så denne er sikkert hakket bedre på engelsk. Har kanskje blitt skadet litt sånn jeg og, prøver å holde meg unna oversettelser, man mister så mye. Blir litt som damer som har har hatt plastisk kirurgi gjort, de blir på en måte like :P mister det unike uttrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...