Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum


Mirai

Recommended Posts

Guest Jonna

synes ikke nrk skulle filmet det der på direkten.... men ufattelig vondt å se så mange ungdommer ligge strødd...

Politet bekrefter at det er en klar sammenheng mellom de to tragediene. ifølge nrk1

De norske mediaene har faktisk ikke lagt ut noen grove bilder i forhold til utlandet. Danmark var tidlig ute med å legge ut ett bilde av en avdød med hode tildekket. Det o.l. har jeg enda ikke sett i Norge media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

De norske mediaene har faktisk ikke lagt ut noen grove bilder i forhold til utlandet. Danmark var tidlig ute med å legge ut ett bilde av en avdød med hode tildekket. Det o.l. har jeg enda ikke sett i Norge media.

Ja det er godt mulig. men synes ingenting om å direkte filme den massakren.. :(

Det er ikke bekreftet noe om antallet døde på utøya. men utfra direktesendingen lå de strødd ned mot vannkanten der de har lagt på svøm. om de er drept, hardt skadd eller hva vet ingen. men reporterne anslo ca 30 døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den seansen frå NRK som vart sendt direkte for nokre minutt sidan, var drøy. Trur ikkje dei var heilt klar over kva dei sendte før det var sendt, og trur nok ikkje det vil bli noko del av denne loopen som går.

IW: Ingenting er stadfesta, men eit augnevitne nemnte slike tal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke NRK her i England, er det seriøst så mange som over 20 døde på Utøya?? Har de blitt skutt alle sammen?!

Det er ikke bekreftet, men et vitne har talt det de mener er døde kropper liggende i vannet og vannkanten, jeg forsto det ble observert fra helikopter, og de kom til 20-30 kropper. En kan selvfølgelig håpe det er hardt skadde mennesker som ikke orker å svømme/ikke kommer seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at jeg i enkelte tilfeller tror slik krisepsykologi bare gjør ting verre for barn, jeg... Barn tar ikke ting så himla innpå seg nødvendigvis, men det blir de nødt til når de voksne skal "snakke" med dem om det - DA blir det skummelt, da... Litt som med hunder - gjør man noe utav skumle ting, så BLIR det skummelt.

Nå står det ikke at man på død og liv skal snakke med barna da, men hva man kan si og gjøre dersom barna reagerer og spør. Barn er individer, noen lar det bare seile forbi, noen tar det inn på seg der og da, noen igjen får reaksjoner senere. Vet å vite hvordan barna kan reagere og hva man kan gjøre ser jeg ikke helt at man gjør det skummelt. Noe annet er det om man "presser" barna til å se og "forstå".

I enkelte tilfeller kan det meste gjøre ting verre, men jeg klarer ikke finne noe negativt i noe som kanskje kan hjelpe barn og foreldre jeg da. Men meg om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at vi var på besøk hos sønn&svigerdatter da det smalt. Vi hørte smellet og det klirret i vinduene - men jeg slapp å lure, slapp å kaste meg over tlf for å sjekke om det hadde gått bra, slapp å bale med kollapset mobil-nett og tanker rundt hva hvis sønnen ikke svarte på mobil. Deilig å vite at kameratene hans er i behold også.

Akkurat nå, er man helt uvel av Utøya. Også jeg hørte han karen som sa det var 25-30 døde der. Han hadde fritidsbåt og bistod politi og helsevesen med å frakte skadde i land. Han sa de hadde grov tallt lik i vannkanten og kom til 25-30 stk.

Og jeg tenker på de stakkars stakkars ungdommene - noe så fryktelig de har vært gjennom, flukt og måtte gjemme seg.. skrekkfilmer skal være skrekkfilmer, de skal ikke bli virkelighet.

Så håper jeg at vårt samfunn tar imot denne aksjonen som når man kaster stein i havet - det blir et plask, noen krusninger og så blir det stille og uberørt. Vi må bare absorbere og ikke la det styre.

Men stakkars stakkars ungdommene. Synes det er verre med dem enn det som skjedde i Oslo på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to fettere fra Haugesund var på Utøya, jeg fikk sjokk da jeg hørte det rett etter jeg trodde alle jeg kjente var i sikkerhet. Han ene har jo akkurat overlevd kreft i hodet og feirer sommeren med masse konserter, derfor han var der nå. Tenk om han hadde blitt skutt ? Uvirkelig. Min andre fetter gjemte seg og han har desverre vært vitne til grusomme ting. Er redd han kan ha sett oppimot 40 stykker bli skutt etter hva jeg hører fra familie. Begge er + - 18 år.

Jeg er i sjokk og føler trang til å snakke om det, derfor jeg skriver. Skal oppdatere når jeg vet mer. Onkel er på vei over fjellet i bil og alle skal sove hos familien i Bærum ikveld. På en måte har jeg lyst å dra for å være sammen med dem, på en annen måte vil jeg la de få fred og på den tredje måten er jeg nesten litt redd for å gå ut av huset, irrasjonelt eller ei.

Vi hørte forresten et kjempesmell og det ristet i leiligheten selv så langt unna.

Klem til alle på sonen, håper alle er ok. :hug:

5 lys er tent nå, ett for de omkommende, ett for de skadete, ett for de pårørende, ett for de berørte, ett for de som er på jobb og står midt oppi det hele.

Jeg og... Har tent lys mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille nok å gå til angrep mot regjeringen, men å regelrett henrette en ungdomsleir er helt horribelt. Enn å sitte å planlegge noe sånt! Grøsser når jeg leser at han som skjøt kom inn fordi han sa "han var sendt for å sjekke sikkerheten etter bombeangrepet i byen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to fettere fra Haugesund var på Utøya, jeg fikk sjokk da jeg hørte det rett etter jeg trodde alle jeg kjente var i sikkerhet. Han ene har jo akkurat overlevd kreft i hodet og feirer sommeren med masse konserter, derfor han var der nå. Tenk om han hadde blitt skutt ? Uvirkelig. Min andre fetter gjemte seg og han har desverre vært vitne til grusomme ting. Er redd han kan ha sett oppimot 40 stykker bli skutt etter hva jeg hører fra familie. Begge er + - 18 år.

Jeg er i sjokk og føler trang til å snakke om det, derfor jeg skriver. Skal oppdatere når jeg vet mer. Onkel er på vei over fjellet i bil og alle skal sove hos familien i Bærum ikveld. På en måte har jeg lyst å dra for å være sammen med dem, på en annen måte vil jeg la de få fred og på den tredje måten er jeg nesten litt redd for å gå ut av huset, irrasjonelt eller ei.

Vi hørte forresten et kjempesmell og det ristet i leiligheten selv så langt unna.

Klem til alle på sonen, håper alle er ok. :hug:

:hug:

Bruk oss om du trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille nok å gå til angrep mot regjeringen, men å regelrett henrette en ungdomsleir er helt horribelt. Enn å sitte å planlegge noe sånt! Grøsser når jeg leser at han som skjøt kom inn fordi han sa "han var sendt for å sjekke sikkerheten etter bombeangrepet i byen".

Helt enig, et bombeangrept mot regjeringskvartalet er "forståelig" - men et angrep mot en ungdomsleir kan ikke forstås, det er ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg er så glad for at vi var på besøk hos sønn&svigerdatter da det smalt. Vi hørte smellet og det klirret i vinduene - men jeg slapp å lure, slapp å kaste meg over tlf for å sjekke om det hadde gått bra, slapp å bale med kollapset mobil-nett og tanker rundt hva hvis sønnen ikke svarte på mobil. Deilig å vite at kameratene hans er i behold også.

Akkurat nå, er man helt uvel av Utøya. Også jeg hørte han karen som sa det var 25-30 døde der. Han hadde fritidsbåt og bistod politi og helsevesen med å frakte skadde i land. Han sa de hadde grov tallt lik i vannkanten og kom til 25-30 stk.

Og jeg tenker på de stakkars stakkars ungdommene - noe så fryktelig de har vært gjennom, flukt og måtte gjemme seg.. skrekkfilmer skal være skrekkfilmer, de skal ikke bli virkelighet.

Så håper jeg at vårt samfunn tar imot denne aksjonen som når man kaster stein i havet - det blir et plask, noen krusninger og så blir det stille og uberørt. Vi må bare absorbere og ikke la det styre.

Men stakkars stakkars ungdommene. Synes det er verre med dem enn det som skjedde i Oslo på en måte.

Så godt at du hadde de rundt deg.

Jeg lurte fælt på om du var på jobb (aner jo ikke hvor det er). Så jeg har ventet på at du skulle logge på.

Mine to fettere fra Haugesund var på Utøya, jeg fikk sjokk da jeg hørte det rett etter jeg trodde alle jeg kjente var i sikkerhet. Han ene har jo akkurat overlevd kreft i hodet og feirer sommeren med masse konserter, derfor han var der nå. Tenk om han hadde blitt skutt ? Uvirkelig. Min andre fetter gjemte seg og han har desverre vært vitne til grusomme ting. Er redd han kan ha sett oppimot 40 stykker bli skutt etter hva jeg hører fra familie. Begge er + - 18 år.

Jeg er i sjokk og føler trang til å snakke om det, derfor jeg skriver. Skal oppdatere når jeg vet mer. Onkel er på vei over fjellet i bil og alle skal sove hos familien i Bærum ikveld. På en måte har jeg lyst å dra for å være sammen med dem, på en annen måte vil jeg la de få fred og på den tredje måten er jeg nesten litt redd for å gå ut av huset, irrasjonelt eller ei.

Vi hørte forresten et kjempesmell og det ristet i leiligheten selv så langt unna.

:hug:

Få det ut!!

Klarte akkurat få i meg mat siden frokost jeg. Har vært helt klistret for å høre nyheter, se om noen oppdaterer på FB o.l.

Jeg syns så synd-så synd på foreldrene til de ungdommene på Utøya. Mitt hjerte blør virkelig for de pårørene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to fettere fra Haugesund var på Utøya, jeg fikk sjokk da jeg hørte det rett etter jeg trodde alle jeg kjente var i sikkerhet. Han ene har jo akkurat overlevd kreft i hodet og feirer sommeren med masse konserter, derfor han var der nå. Tenk om han hadde blitt skutt ? Uvirkelig. Min andre fetter gjemte seg og han har desverre vært vitne til grusomme ting. Er redd han kan ha sett oppimot 40 stykker bli skutt etter hva jeg hører fra familie. Begge er + - 18 år.

Jeg er i sjokk og føler trang til å snakke om det, derfor jeg skriver. Skal oppdatere når jeg vet mer. Onkel er på vei over fjellet i bil og alle skal sove hos familien i Bærum ikveld. På en måte har jeg lyst å dra for å være sammen med dem, på en annen måte vil jeg la de få fred og på den tredje måten er jeg nesten litt redd for å gå ut av huset, irrasjonelt eller ei.

Vi hørte forresten et kjempesmell og det ristet i leiligheten selv så langt unna.

Klem til alle på sonen, håper alle er ok. :hug:

Jeg og... Har tent lys mener jeg.

Off :( Haugesund er så lite, så man kjenner alltid noen gjennom noen andre osv. :( Forstår godt at folk kan slite etter det de opplever her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Alle med blodtype 0 ønskes til blodbanken i oslo.

hittil 9 alvorlig skadet hentet ut fra utøya.

Prøver komme igjenom til A-hus siden jeg er innrullert der med type 0, men kommer pokker ikke igjennom.

Der kom jeg igjennom, A-hus tar kontakt med sine blodgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy ****... De snakker om 30 - tredve - døde på Utøya... Ren likvidering.

Logget meg nettopp på igjen etter en liten pause og dette er det som møter meg... Nå fikk jeg virkelig sjokk, og de sladdede bildene fra nettavisene er jo helt grusomme... Det er helt forferdelig, det finnes ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...