Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum

Mirai

Recommended Posts

Vet noen hvem det er som sang på Oslos markering?

Jeg tenker ikke på Herborg Kråkevik.

Tenkte du kanskje på Maria Solheim (syns å huske at det er det hun heter).

Dette er helt uvirkelig... kom hjem fra fjellet (hardangervidda har ikke dekning) i går,og fikk sjokk. Så mye Norge har forandret seg på de dagene jeg har vært borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Tenkte du kanskje på Maria Solheim (syns å huske at det er det hun heter).

Dette er helt uvirkelig... kom hjem fra fjellet (hardangervidda har ikke dekning) i går,og fikk sjokk. Så mye Norge har forandret seg på de dagene jeg har vært borte...

Tusen takk.

Og ja, det må være sprøtt å komme tilbake etter en helg uten TV...

Noe annet litt på siden, noen som vet hvor Trond Giske er hen ?

Har ikke sett han oppi dette, så bare lurer.

Jeg er ganske helt nesten sikker på at jeg så ham på TV fra rosemarkeringen i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra tog i Kristiansand, og det var vakkert, fint og fryktelig tøft. Fine sanger, fine apeller - og et vanvittig sterkt innlegg fra en knust far som har mistet sønnen sin. Han ba oss fortsette å kjempe for disse verdiene, ba oss om å slå ring rundt all ungdom som mener noe og som vil noe positivt for landet vårt, og fortalte litt om hvordan det føltes å ha sønnen sin på telefon og høre han si "pappa, det er en som skyter på oss her" - og så ikke rekke å fortelle han hvor høyt han er elsket. Trenger vel ikke si at vi som var på torvet i Kristiansand i dag er sterkt berørt ... Men på en god måte. Enig med Emma, det var en verdig avslutning på en forferdelig helg. Nå må vi prøve å stable oss på beina igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var på ferie i Portugal under angrepet. Jeg vet ikke hvor han er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra tog i Kristiansand, og det var vakkert, fint og fryktelig tøft. Fine sanger, fine apeller - og et vanvittig sterkt innlegg fra en knust far som har mistet sønnen sin. Han ba oss fortsette å kjempe for disse verdiene, ba oss om å slå ring rundt all ungdom som mener noe og som vil noe positivt for landet vårt, og fortalte litt om hvordan det føltes å ha sønnen sin på telefon og høre han si "pappa, det er en som skyter på oss her" - og så ikke rekke å fortelle han hvor høyt han er elsket. Trenger vel ikke si at vi som var på torvet i Kristiansand i dag er sterkt berørt ... Men på en god måte. Enig med Emma, det var en verdig avslutning på en forferdelig helg. Nå må vi prøve å stable oss på beina igjen.

Jeg brøt ut i gråt nå, så kan tenke meg det er mange som gråt med han når han snakket til dere om det å miste sønnen sin.

Jeg fikk ikke dratt på fakkeltoget i bergen av diverse årsaker, men jeg var med i tankene, og har sett bilder. Stort oppmøte! Er glad for at Norge står sammen om det som er skjedd, og at vi sammen skal reise oss og være sterkere enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I lille Kongsvinger var vi ca 2000 mennesker i fakkeltog. Kommunen hadde stilt med vafler (!) og kaffe, de trodde nok ikke det kom så mange. Men det var en flott markering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som går på facebook nå: En som var på Utøya har skrevet på sin profil: -Til dere som sprer det Norske flagget utover profilene deres: Er dere klar over at dette er nettopp dèt gjerningsmannen var ute etter: nasjonalisme satt i praksis. Jeg er glad i Norge og det norske flagget ,men på en dag som dette er det direkte usmakelig å slenge ut flagget med mindre det er på halv stang. -En tankevekker -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var på ferie i Portugal under angrepet. Jeg vet ikke hvor han er nå.

I dag har han vært i Trondheim og holdt tale og vært med AUF'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som går på facebook nå: En som var på Utøya har skrevet på sin profil: -Til dere som sprer det Norske flagget utover profilene deres: Er dere klar over at dette er nettopp dèt gjerningsmannen var ute etter: nasjonalisme satt i praksis. Jeg er glad i Norge og det norske flagget ,men på en dag som dette er det direkte usmakelig å slenge ut flagget med mindre det er på halv stang. -En tankevekker -

Her derimot, på min facebook så har de to som har vært på utøya, og forelderen til en postet under ei som skrev det der at det var viktig å ikke la terroren overta flagget, og beholder det som tegn på samhørighet og nekter å la nasjonalismen bruke flagget på noe som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra en utrolig sterk opplevelse. Har aldri opplevd maken. Har verden opplevd maken? Vannvittig stemning i Oslo.

*se uner*

Her derimot, på min facebook så har de to som har vært på utøya, og forelderen til en postet under ei som skrev det der at det var viktig å ikke la terroren overta flagget, og beholder det som tegn på samhørighet og nekter å la nasjonalismen bruke flagget på noe som helst måte.

*signerer*

Å la gale nasjonalister ta fra oss flagget som symbol ser jeg overhodet ingen grunn til. I kveld sang vi nasjonalsangen gang på gang, helt spontant. Som et samlet folk som er stolte av det multikulturelle åpne og varme Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, angående dette med flagget. Ingen ting skal ta fra oss stoltheten vår som nasjon, men akkurat nå så er det landesorg. Mennesker har mistet livet, mistet en søster, mistet en bror, et barn, et barnebarn, en venn eller et familiemedlem. Flagget burde være på halv stang. Vi er da fortsatt stolte, bare ikke stolte og glad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å la gale nasjonalister ta fra oss flagget som symbol ser jeg overhodet ingen grunn til. I kveld sang vi nasjonalsangen gang på gang, helt spontant. Som et samlet folk som er stolte av det multikulturelle åpne og varme Norge.

Så enig, så enig!

Flagget står for samhold og fellesskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå leser jeg på noen av de første sidene i tråden, hvordan folk hastig trekker konklusjoner om at det er muslimer som står bak angrepene som skjedde 22/7. Det ulmer litt av fornøyelighet, er mitt umiddelbare inntrykk. Helt til det da viser seg at det ikke er mulla Krekar eller en annen terrorgruppe av ekstreme islamister. Helt utrolig hvordan man snur på hælen der.

Jeg snakket med min søster like etter angrepene. Hun har vært på sommerleir på Utøya fire år på rad, det var også der hun traff sin første kjærlighet og i år skulle hun igjen dit. Hun var i Oslo under angrepene, men ikke i sentrum eller på Utøya. Det som var helt grusomt var at folk på gatene viste nazihilsener til forbipasserende som de oppfattet som muslimer. I et par timer var Norge, inntil det ble bekreftet at det var en etnisk norsk mann som sto bak ugjerningene, fullt av rasister som der og da legitimerte å ikke legge skjul på det. Jeg ble fortalt hvordan det kokte av slengbemerkninger og skjellsord i gatene. Det sier noe om holdninger, holdninger som nok ikke er helt ulike den egentlige gjerningsmannens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, angående dette med flagget. Ingen ting skal ta fra oss stoltheten vår som nasjon, men akkurat nå så er det landesorg. Mennesker har mistet livet, mistet en søster, mistet en bror, et barn, et barnebarn, en venn eller et familiemedlem. Flagget burde være på halv stang. Vi er da fortsatt stolte, bare ikke stolte og glad...

Jeg tørr å påstå at det er INGEN i Norges land som har dette flagget nå som et tegn på gledet. Flagget i seg er tegnet vårt på samhørighete, sorgen hele Norge nå føler etter angrepet. Angrepet på det det mest dyrebare vi har; nettopp en søster, en bror, et barn, et barnebarn, en venn eller et familiemedlem. Vi står sammen i sorgen, og igjennom dette. DET er hva flagget viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men jeg er ikke enig i det der... I dette tilfelle så mener jeg at flagget står for at vi er en stolt nasjon som holder sammen. Vi har blitt utsatt for en tragisk terrorhandlig og dette symboliserer at vi holder sammen uansett!

Og ang. det med å ha flagget på halv stang; de aller fleste har en liten button på bildet sitt med det norske flagget (meg inkludert). Det er kun et flagg, ingen stang i det hele tatt, så det symboliserer verken feiring eller sorg.

Jeg syns det er flott å se på jeg. Og jeg ser flere fra andre land også har satt et norskt flagg på bildet sitt for å vise sin støtte til Norge. At noen skal få det til å bli noe stygt syns jeg er tragisk...!

Enig :)

Hjemme fra en utrolig sterk opplevelse. Har aldri opplevd maken. Har verden opplevd maken? Vannvittig stemning i Oslo.

Jeg tror dette er ganske unikt i verden faktisk. Byer over hele landet har hatt markering med mange, mange tusen som har deltatt. Det er sjeldent.

Jeg var med på fakkel/rosetog i Drammen i dag. Det var rørende og vakkert å se på og jeg var ihvertfall veldig stolt av å være en del av det. Jeg er stolt av å være norsk på en sånn dag. Og som andre sier, dette var en fin "avslutning". Nå er det på tide å komme seg tilbake til hverdagen igjen. Men det betyr ikke at man skal glemme. Vi skal aldri glemme.

Jeg klarte ikke å holde tårene tilbake i dag da alle sang "har en drøm". Det var en veldig sterk opplevelse, hele opplegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørr å påstå at det er INGEN i Norges land som har dette flagget nå som et tegn på gledet. Flagget i seg er tegnet vårt på samhørighete, sorgen hele Norge nå føler etter angrepet. Angrepet på det det mest dyrebare vi har; nettopp en søster, en bror, et barn, et barnebarn, en venn eller et familiemedlem. Vi står sammen i sorgen, og igjennom dette. DET er hva flagget viser.

Selvfølgelig er det ingen som gleder seg, men det er veldig ofte nettopp det flagget symboliserer, stolthet, nasjonalisme og glede. Men det er individuelt hva man forbinder med det norske flagget. Når det ikke henger på halv stang, så er altså det heiste, norske flagget lystbetont, sånn jeg ser det, men det er da meg. Derfor synes jeg heller ikke helt at det passer godt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg putter flagget i profilbildet mitt nå, så er det for å vise at jeg er en del av samholdet, demokratiet, kjærligheten og det å stå sammen gjennom det som skjer nå. Å være en del av gode Norge som velger å fortsette å tro på det vi har, istedet for å fylle alt med hat og sinne. Men som du sier Emilie, det er individuelt hva vi forbinder flagget med.

Klarer ikke slutte å tenke på det som har skjedd. Går et par timer mellom hver gang det smeller til i hjernen og jeg tenker på det lenge igjen. Kjente heldigvis ingen, men det gjør jo ikke at jeg bryr meg mindre. Det er så mye grusomt ved hele situasjonen.

Lurer på om det blir som 9/11. At konsekvensene kommer til å balle på seg ettersom det går mer tid.

Det skremmer meg også hvor vanlig han ser ut, hvor kald man kan være for å gå rundt og gjøre det han har gjort. Jeg har lest noen blogger fra de overlevende hvor de beskriver hva de gikk gjennom og det er helt ufattelig. Man tenker at det er ting som skjer i film, ikke i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Little peacefull Norway shows the world how to deal with situations like this. Right now I will rank Norway at the largest country in the world. I have never seen anything like this."

-Barack Obama-

<3

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...