Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum


Mirai

Recommended Posts

Håper så inderlig de ikke etterkommer hans ønsker om å snakke om dette for åpen rettssal. Mannen er stormannsgal og ønsker seg en plass i historiebøkene. Det har han fått, men vi trenger ikke å tilfredsstille hans behov mer nå...

Som 2ne sier, han trenger en god advokat nå, en fordømt god, en som ikke lar tilfeldighetene styre.

2ne og Lotta har sagt mye som jeg har tenkt, men ikke klarer å få fra hodet ned til fingrene eller ut av munnen. Så jeg vil bare si "godt skrevet :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Fra artikkel i VG:

"32-åringen har jobbet politisk, men sier at forandring ikke har skjedd og at voldelig revolusjon er grusomt men nødvendig.

- Det var et anslag mot Arbeiderpartiet. Han mener han har gjort et oppdrag, sier forsvarsadvokaten.

- Hvorfor har han brukt en metode som tidligere har blitt forbundet med islamister?

- Han sier han har opplevd at det ikke har vært noen vei utenom å bruke vold. Han har prøvd alle andre veier. Han har skrevet leserinnlegg i ulike aviser om sine tanker, men har ikke fått brevene på trykk, sier advokaten."

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du satt ord på det! :hug:

WOW!

Her renner tårene både hos meg og sambo! :hug:

Takk for gode ord om bildene.Føler noen av de fanger litt av den stemningen vi følte i Oslo i går. Sindre ble oppmerksom på stemningen selv, og han som alltid er hoppende og sprudlende ble litt trist og ettertenksom til tider.

Et til:

Resten kan sees på albumet jeg linket til over.

185448_10150240026377693_543512692_7847882_2423092_n.jpg

Ellers er det mange kloke tanker her. Jeg har sett litt på videoen, men orket ikke å se hele. Det er jeg ikke klar for enda. Selvom jeg ikke kjenner noen personlig går dette virkelig inn på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord om bildene.Føler noen av de fanger litt av den stemningen vi følte i Oslo i går. Sindre ble oppmerksom på stemningen selv, og han som alltid er hoppende og sprudlende ble litt trist og ettertenksom til tider.

Et til:

Resten kan sees på albumet jeg linket til over.

185448_10150240026377693_543512692_7847882_2423092_n.jpg

Ellers er det mange kloke tanker her. Jeg har sett litt på videoen, men orket ikke å se hele. Det er jeg ikke klar for enda. Selvom jeg ikke kjenner noen personlig går dette virkelig inn på meg.

Nydelige bilder som fanger stemningen :wub: Å gå på grønland en lørdags formiddag og oppleve at alle - absolutt ALLE - snakker lavmælt, var helt uvirkelig. Soldater i gatene, folk gikk bare rolig rundt og hvisket nesten... Jeg ble stum selv jeg, det var umulig å ikke bli påvirket. Stakkars lille Oslo by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R.I.P. er da det samme som det vakre uttrykket 'Hvil i fred'. Synd å ikke bruke sitt eget språk når man vil uttrykke noe så alvorlig.

Men det er såklart alt for lett å bruke sms-språket - men jeg tror det er en aldersgreie, da.

Susanne

Sms språk og en motegreie for noen, men R.I.P står for "Requiescat in pace" og bærer mye mening for verdens katolikker. Det står og på gravstenen til min mor og far, så for meg og store deler av verden er det så verdig som det kan få blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Noen barn hadde som sommerjobb å plukke tomflasker på øya. Et av dem kan ikke ha vært mer enn syv-åtte år. Jeg så to av barna var skutt, forteller Miriam.

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne og Lotta: Takk for nydelige og kloke ord som er viktige å huske.

Vakre ord <3 Og jeg er også stolt av statsministeren. Jeg har sjelden vært så stolt over å være Norsk som når han sa "vi skal møte terroreren med mer åpenhet og demokrati". Det var åpenheten og demokraitiet disse purunge menneskene trodde på og det han angrep, det må vi beskytte - spesielt fra oss selv - i tider som dette.

Enig. Jeg er veldig stolt over både statsministeren, Jonas Gahr Støre og de andre ledende politikerne som har uttalt seg, og også kongen og kongefamilien. Jeg synes de har taklet denne tragedien på en fantastisk måte, og at de "dytter" folk i viktig retning i form av at vi ikke skal møte dette med hat, men med de verdiene ungdommene på Utøya selv trodde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gudstjenesten på TV... og synes den virker fryktelig upersonlig og veldig "bibelsk" om jeg kan si det sånn. Med tanke på den spesielle situasjonen som er årsak til at denne gudstjenesten sendes på tv, synes jeg kanskje de kunne fokusert mer på medmenneskelighet, samhold, kjærlighet mm, og gjort den mer medmenneskelig og varm, og ikke fokusert så mye på bibelens ord... og jeg synes kanskje de kunne droppet den obligatoriske "la oss bekjenne våre synder".

Får håpe fortsettelsen blir varmere, og det ser det kanskje ut til å bli nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en australier idag som synes at landet vårt viser en rørende omsorg mot hverandre, istedenfor å fokusere på hat. Om hvordan man kan møte på statsministeren på fjelltur, eller møte kongefamilien på tur med hunden, hvordan det ikke skjer andre steder i verden. Han leste en av talene til Jens, om hvor mye varme det var i talen hans istedenfor hat. Om hvordan han snakket om å holde sammen. G.W. Bush, 9/11: "We're gonna hunt you down." Stoltenberg, 22/7: "We will retaliate with more democracy" Dette går visst rundt i hele verden nå, og mange synes nok det er rart.

Jeg håper at det hadde vært det samme uansett hvem som gjorde dette, om at det så var en muslim mann eller en norsk mann hadde vært det samme- Men det tror jeg ikke. Jeg tror hatet hadde vært mye større om det hadde vært en mann av utenlandsk bakgrunn som gjorde det. Vi har jo hørt uttalelser som at det hadde vært enklere å hate og legge skyld og takle om det var en utenlending som gjorde det, og det gjør meg trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de første tonene til "Til ungdommen" kom ut av TV'n, begynte tårene å trille.

Dette er en sang jeg husker godt fra min veldig aktive tid som fagforeningstillitsvalgt, men aldri har ordene betydd mer...

Sto på stua og sang med inni meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje flere enn meg som hadde problemer med å få med teksten til Nordahl Griegs "Til ungdommen"

Dette er sterkt, fryktelig sterkt:

TIL UNGDOMMEN

Kringsatt av fiender, gå

inn i din tid!

Under en blodig storm -

vi deg til strid!

Kanskje du spør i angst,

udekket, åpen:

Hva skal jeg kjempe med,

hva er mitt våpen?

Her er ditt vern mot vold,

her er ditt sverd:

troen på livet vårt,

menneskets verd.

For all vår fremtids skyld

søk det og dyrk det,

dø om du må - men:

øk det og styrk det!

Stilt går granatenes

glidende bånd.

Stans deres drift mot død,

stans dem med ånd!

Krig er forakt for liv.

Fred er å skape.

Kast dine krefter inn:

Døden skal tape!

Elsk - og berik med drøm -

alt stort som var!

Gå mot det ukjente,

fravrist det svar.

Utbygde kraftverker,

ukjente stjerner -

skap dem, med skånet livs

driftige hjerner!

Edelt er mennesket,

jorden er rik!

Finnes her nød og sult,

skyldes det svik.

Knus det! I livets navn

skal urett falle.

Solskinn og brød og ånd

eies av alle.

Da synker våpnene maktesløs ned!

Skaper vi menneskeverd,

skaper vi fred.

Den som med høyre arm

bærer en byrde

dyr og umistelig,

kan ikke myrde.

Dette er løftet vårt

fra bror til bror:

Vi bil bli gode mot

menneskene på jord.

Vi vil ta vare på

skjønnheten, varmen -

som om vi bar et barn

varsomt på armen!

(1936)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt å tenke på at dette ikke hadde skjedd hvis han hadde klart å tjene inn nok penger...

2002-2006

I am required to build a capital base in order to fund the creation of the compendium. I don’t know if I will ever proceed with a martyrdom operation at this point as it simply seems too radical.

My plan A is to attempt to acquire 3 million Euro, in which case I plan to establish a pan-European organizational platform that will attempt to grow organically as a support organization which will distribute a “legal version” of the compendium.

If I fail to generate the specified amount I will move forward with the operation, in order to market the compendium that way.

As of 2005 I have managed to generate 500 000 Euro, but I am still 2,5 million Euro short. I will attempt to generate the remaining amount through continued stock/options speculation. I can afford to lose up to 250 000 Euro without it compromising the completion of the compendium and the subsequent effectuation of the operation.

Stock/option speculation did not work out. I will need to cut my losses and proceed to plan B.

After cutting my losses, I now have a minimum of funds to complete my two tasks (in excess of 250 000 Euro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt å tenke på at dette ikke hadde skjedd hvis han hadde klart å tjene inn nok penger...

Øhh? Unnskyld?

(Og sånn for the record, jeg synes at jo mindre at denne personens "tanker" som blir spredd i ulike medier, dess bedre. - Ved å spre dritten gjør man nøyaktig det denne massemorderen ønsker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er kvalmt. Skikkeleg kvalmt!

Lotta: Eg trur ikkje det vil skade noko særleg å spreie all den bodskap han ønskjer. Han vil nemlig ha samfunnsendring, og meiningane hans er så sprø, i tillegg til at dei no alltid vil koplast til det som har skjedd, at han aldri vil få det han vil. Eg trur at han trur at berre han får ut bodskapen sin, så vil alle tenkje "jammen, han har jo heilt rett", og så vips, så skjer alt som han hadde tenkt. Det verste som kan skje han, er at alle får vite kva han tenkjer, for så å snu ryggen til alt han står for, og halde fram akkurat som før. Det trur eg er eit scenario han ikkje eingong har sett for seg at kan skje. Sjuk mann.

Når det er sagt, så håpar eg òg at han ønskje om direktesendt fengslingshøyring ikkje blir møtt. Og det kan eg vel aldri tenkje meg at skjer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en australier idag som synes at landet vårt viser en rørende omsorg mot hverandre, istedenfor å fokusere på hat. Om hvordan man kan møte på statsministeren på fjelltur, eller møte kongefamilien på tur med hunden, hvordan det ikke skjer andre steder i verden. Han leste en av talene til Jens, om hvor mye varme det var i talen hans istedenfor hat. Om hvordan han snakket om å holde sammen. G.W. Bush, 9/11: "We're gonna hunt you down." Stoltenberg, 22/7: "We will retaliate with more democracy" Dette går visst rundt i hele verden nå, og mange synes nok det er rart.

Jeg håper at det hadde vært det samme uansett hvem som gjorde dette, om at det så var en muslim mann eller en norsk mann hadde vært det samme- Men det tror jeg ikke. Jeg tror hatet hadde vært mye større om det hadde vært en mann av utenlandsk bakgrunn som gjorde det. Vi har jo hørt uttalelser som at det hadde vært enklere å hate og legge skyld og takle om det var en utenlending som gjorde det, og det gjør meg trist.

Jens gikk jo ut og sa dette før man visste at mannen var Norsk, men ja, tror tonen i det Norske land hadde vært litt anderledes om han var muslim dessverre.

Jeg får meg liksom ikke videre, må ta meg sammen for å leke med Ask faktisk. Pleier aldri å reagere så sterkt, men dette ble så utrolig nære. Midt i Oslo by hvor jeg har tilbragt uendelige timer, også på Utøya hvor jeg har noen av mine beste ungdomsminner fra. Jeg klarer ikke å la være å tenke på at vi bare var en haug med barn (selv om vi følte oss voksne) på en liten øy, og å tenke på at noen har jaktet på barna der i 1,5 time som de var fangede dyr som skulle slaktes, er bare for sterkt. Gleder meg til fakkeltog i morgen, da får jeg liksom "gjort noe"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Og sånn for the record, jeg synes at jo mindre at denne personens "tanker" som blir spredd i ulike medier, dess bedre. - Ved å spre dritten gjør man nøyaktig det denne massemorderen ønsker.)

Jeg tenker at her må ytringsfriheten råde. Vi skal knuse hans idealer med åpen debatt og rasjonalitet. Her kommer åpenheten og demokratiet inn, det er slik vi skal komme hans prinsipper og vold til livs. Dette er kampen vi må kjempe mot Breivik, det er straffen han skal dømmes til, å se hans argumenter bli drept av intellekt og diskurs.

Å dysse ham ned vil gi ham større heltestatus i de miljøer han allerede hedres.

Jeg er så stolt av Norge, det er en ære å kunne være en del av det å være et forbilde om hvordan man skal håndtere slik terror og krise. Å se hvordan vi alle kommer sammen, hvor god rolle våre politikere gjør, våre folkelige og omsorgsfulle kongefamilie, det er en fantastisk kilde til håp i all den grusomme tragedien. Det gir håp om at den endringen som helt uunngålig kommer til å skje i dette landet kan bli til det positive.

Vi deler alle sorgen, noen mer opprivende enn andre, men alle nordmenn er berørt og vi er ufravikelig forandret. Omsorgen, nestekjærligheten og empatien har tatt plassen for sinne og hat, det viser en sann styrke og medmennesklighet de færreste nasjoner er forunt. Jeg ser på dette folket i det lille landet med så mye respekt og dyp ærbødighet, som framstår så diplomatiske og siviliserte. Vi står på de prinsippene og verdiene som terroristen ønsket å angripe. Vi er så sterke her vi ligger slått i bakken. Jeg er så ydmyk og samtidig så klar til kamp.

Anders Behring Breivik skal ikke lykkes i noe annet enn det han allerede har lykkes i, nemlig å brutalt frarøve så mange unge og engasjerte nordmenn livet. Det kan vi ikke forandre. Men vi kan drepe budskapet hans, med toleranse, rasjonalitet, omsorg og respekt.

Fra våre øyne drypper håp. Fra gravene til våre kjære omkomne skal det gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her må ytringsfriheten råde. Vi skal knuse hans idealer med åpen debatt og rasjonalitet. Her kommer åpenheten og demokratiet inn, det er slik vi skal komme hans prinsipper og vold til livs. Dette er kampen vi må kjempe mot Breivik, det er straffen han skal dømmes til, å se hans argumenter bli drept av intellekt og diskurs.

Å dysse ham ned vil gi ham større heltestatus i de miljøer han allerede hedres.

Jeg er så stolt av Norge, det er en ære å kunne være en del av det å være et forbilde om hvordan man skal håndtere slik terror og krise. Å se hvordan vi alle kommer sammen, hvor god rolle våre politikere gjør, våre folkelige og omsorgsfulle kongefamilie, det er en fantastisk kilde til håp i all den grusomme tragedien. Det gir håp om at den endringen som helt uunngålig kommer til å skje i dette landet kan bli til det positive.

Vi deler alle sorgen, noen mer opprivende enn andre, men alle nordmenn er berørt og vi er ufravikelig forandret. Omsorgen, nestekjærligheten og empatien har tatt plassen for sinne og hat, det viser en sann styrke og medmennesklighet de færreste nasjoner er forunt. Jeg ser på dette folket i det lille landet med så mye respekt og dyp ærbødighet, som framstår så diplomatiske og siviliserte. Vi står på de prinsippene og verdiene som terroristen ønsket å angripe. Vi er så sterke her vi ligger slått i bakken. Jeg er så ydmyk og samtidig så klar til kamp.

Anders Behring Breivik skal ikke lykkes i noe annet enn det han allerede har lykkes i, nemlig å brutalt frarøve så mange unge og engasjerte nordmenn livet. Det kan vi ikke forandre. Men vi kan drepe budskapet hans, med toleranse, rasjonalitet, omsorg og respekt.

Fra våre øyne drypper håp. Fra gravene til våre kjære omkomne skal det gro.

signerer av hele mitt hjerte :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her må ytringsfriheten råde. Vi skal knuse hans idealer med åpen debatt og rasjonalitet. Her kommer åpenheten og demokratiet inn, det er slik vi skal komme hans prinsipper og vold til livs. Dette er kampen vi må kjempe mot Breivik, det er straffen han skal dømmes til, å se hans argumenter bli drept av intellekt og diskurs.

Å dysse ham ned vil gi ham større heltestatus i de miljøer han allerede hedres.

Jeg er så stolt av Norge, det er en ære å kunne være en del av det å være et forbilde om hvordan man skal håndtere slik terror og krise. Å se hvordan vi alle kommer sammen, hvor god rolle våre politikere gjør, våre folkelige og omsorgsfulle kongefamilie, det er en fantastisk kilde til håp i all den grusomme tragedien. Det gir håp om at den endringen som helt uunngålig kommer til å skje i dette landet kan bli til det positive.

Vi deler alle sorgen, noen mer opprivende enn andre, men alle nordmenn er berørt og vi er ufravikelig forandret. Omsorgen, nestekjærligheten og empatien har tatt plassen for sinne og hat, det viser en sann styrke og medmennesklighet de færreste nasjoner er forunt. Jeg ser på dette folket i det lille landet med så mye respekt og dyp ærbødighet, som framstår så diplomatiske og siviliserte. Vi står på de prinsippene og verdiene som terroristen ønsket å angripe. Vi er så sterke her vi ligger slått i bakken. Jeg er så ydmyk og samtidig så klar til kamp.

Anders Behring Breivik skal ikke lykkes i noe annet enn det han allerede har lykkes i, nemlig å brutalt frarøve så mange unge og engasjerte nordmenn livet. Det kan vi ikke forandre. Men vi kan drepe budskapet hans, med toleranse, rasjonalitet, omsorg og respekt.

Fra våre øyne drypper håp. Fra gravene til våre kjære omkomne skal det gro.

Utrolig bra skrevet. Jeg signerer hvert ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her må ytringsfriheten råde. Vi skal knuse hans idealer med åpen debatt og rasjonalitet. Her kommer åpenheten og demokratiet inn, det er slik vi skal komme hans prinsipper og vold til livs. Dette er kampen vi må kjempe mot Breivik, det er straffen han skal dømmes til, å se hans argumenter bli drept av intellekt og diskurs.

Å dysse ham ned vil gi ham større heltestatus i de miljøer han allerede hedres.

Jeg er så stolt av Norge, det er en ære å kunne være en del av det å være et forbilde om hvordan man skal håndtere slik terror og krise. Å se hvordan vi alle kommer sammen, hvor god rolle våre politikere gjør, våre folkelige og omsorgsfulle kongefamilie, det er en fantastisk kilde til håp i all den grusomme tragedien. Det gir håp om at den endringen som helt uunngålig kommer til å skje i dette landet kan bli til det positive.

Vi deler alle sorgen, noen mer opprivende enn andre, men alle nordmenn er berørt og vi er ufravikelig forandret. Omsorgen, nestekjærligheten og empatien har tatt plassen for sinne og hat, det viser en sann styrke og medmennesklighet de færreste nasjoner er forunt. Jeg ser på dette folket i det lille landet med så mye respekt og dyp ærbødighet, som framstår så diplomatiske og siviliserte. Vi står på de prinsippene og verdiene som terroristen ønsket å angripe. Vi er så sterke her vi ligger slått i bakken. Jeg er så ydmyk og samtidig så klar til kamp.

Anders Behring Breivik skal ikke lykkes i noe annet enn det han allerede har lykkes i, nemlig å brutalt frarøve så mange unge og engasjerte nordmenn livet. Det kan vi ikke forandre. Men vi kan drepe budskapet hans, med toleranse, rasjonalitet, omsorg og respekt.

Fra våre øyne drypper håp. Fra gravene til våre kjære omkomne skal det gro.

Utrolig bra skrevet - du setter ord på de følelsene jeg sitter med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok tenkt meg om to ganger før jeg postet det i et forum, tar på meg den. Men jeg ble mildt sagt sjokkert.

Forøvrig har jeg lest gjennom en del av "manifestet" hans, og meningene hans er såpass sprø at jeg ikke tror han vil få det som han vil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at her må ytringsfriheten råde. Vi skal knuse hans idealer med åpen debatt og rasjonalitet. Her kommer åpenheten og demokratiet inn, det er slik vi skal komme hans prinsipper og vold til livs. Dette er kampen vi må kjempe mot Breivik, det er straffen han skal dømmes til, å se hans argumenter bli drept av intellekt og diskurs.

Å dysse ham ned vil gi ham større heltestatus i de miljøer han allerede hedres.

Jeg er så stolt av Norge, det er en ære å kunne være en del av det å være et forbilde om hvordan man skal håndtere slik terror og krise. Å se hvordan vi alle kommer sammen, hvor god rolle våre politikere gjør, våre folkelige og omsorgsfulle kongefamilie, det er en fantastisk kilde til håp i all den grusomme tragedien. Det gir håp om at den endringen som helt uunngålig kommer til å skje i dette landet kan bli til det positive.

Vi deler alle sorgen, noen mer opprivende enn andre, men alle nordmenn er berørt og vi er ufravikelig forandret. Omsorgen, nestekjærligheten og empatien har tatt plassen for sinne og hat, det viser en sann styrke og medmennesklighet de færreste nasjoner er forunt. Jeg ser på dette folket i det lille landet med så mye respekt og dyp ærbødighet, som framstår så diplomatiske og siviliserte. Vi står på de prinsippene og verdiene som terroristen ønsket å angripe. Vi er så sterke her vi ligger slått i bakken. Jeg er så ydmyk og samtidig så klar til kamp.

Anders Behring Breivik skal ikke lykkes i noe annet enn det han allerede har lykkes i, nemlig å brutalt frarøve så mange unge og engasjerte nordmenn livet. Det kan vi ikke forandre. Men vi kan drepe budskapet hans, med toleranse, rasjonalitet, omsorg og respekt.

Fra våre øyne drypper håp. Fra gravene til våre kjære omkomne skal det gro.

Ufattelig bra skrevet! Signerer hvert eneste ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...