Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum


Mirai

Recommended Posts

Hvorfor er ikke butikker osv stengt i andre deler av landet? Måtte på jobb i dag og det var fælt. Folk sutrer over at solkremen de vil ha ikke er på tilbud... akkurat som om ingenting har skjedd! solkrem vs slakting av nærmere 90 ungdommer og bombing av regjeringslokaler :blink:

Er det mulig liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 698
  • Created
  • Siste svar

Hvorfor er ikke butikker osv stengt i andre deler av landet? Måtte på jobb i dag og det var fælt. Folk sutrer over at solkremen de vil ha ikke er på tilbud... akkurat som om ingenting har skjedd! solkrem vs slakting av nærmere 90 ungdommer og bombing av regjeringslokaler :blink:

Er det mulig liksom..

Det er bare i sentrum butikkene er stengt her. Det er åpent som normalt her hjemme eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke butikker osv stengt i andre deler av landet? Måtte på jobb i dag og det var fælt. Folk sutrer over at solkremen de vil ha ikke er på tilbud... akkurat som om ingenting har skjedd! solkrem vs slakting av nærmere 90 ungdommer og bombing av regjeringslokaler :blink:

Er det mulig liksom..

Vi kan ikke gå rundt å sørge til evig tid heller. Selvfølgelig er det fornuftig å reflektere, men vi må fortsette livet så godt vi kan, mener jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned på butikken nå og kjøpe fruktpektin. Regner da med at de er åpent som normalt, selv i utkanten av Oslo. I morra skal jeg ha brettspillkveld som normalt. Det dummeste vi gjør er jo å stoppe verden. Vise respekt og medfølelse, ja, men stopper vi opp så har vi tapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned på butikken nå og kjøpe fruktpektin. Regner da med at de er åpent som normalt, selv i utkanten av Oslo. I morra skal jeg ha brettspillkveld som normalt. Det dummeste vi gjør er jo å stoppe verden. Vise respekt og medfølelse, ja, men stopper vi opp så har vi tapt.

Helt enig!

Skal selv til noen venner nå, eneste planen som er forandret, er at det ikke blir tur ut på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke butikker osv stengt i andre deler av landet? Måtte på jobb i dag og det var fælt. Folk sutrer over at solkremen de vil ha ikke er på tilbud... akkurat som om ingenting har skjedd! solkrem vs slakting av nærmere 90 ungdommer og bombing av regjeringslokaler :blink:

Er det mulig liksom..

Fordi regjeringen oppfordrer alle til og prøve og fortsette hverdagen så normalt som mulig. At en nasjon skal knekke sammen er jo det gjerningsmannen vill, men det skal vi ikke la skje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at vi skal gå videre, men dagen etterpå må man vel kunne bruke til å sørge.. og ikke shoppe.. Jeg vet ikke helt. Jeg savner litt mer omtanke fra en del mennesker jeg har møtt på i dag. At folk snakket om hva som har skjedd eller noe.. men det virker jo ut som det er mange som rett og slett ikke bryr seg. Og det skjønner jeg meg bare ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes verste skytemassakre.

Lille Norge med noen få millioner har fått verdens verste skytemassakre faktisk...

Edit: Lurer på hvem som er advokaten hans egentlig... Han ville ikke ha navnet sitt oppgitt. Hvem vil forsvare han??? :blink:

Nå må du huske at ifølge norsk lov har man krav på forsvarer, og man får oppnevnt en fra staten. dermed er det stor sannsynlighet for at forsvareren faktisk ikke øsnker å forsvare han, men må ifølge lovverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at vi skal gå videre, men dagen etterpå må man vel kunne bruke til å sørge.. og ikke shoppe.. Jeg vet ikke helt. Jeg savner litt mer omtanke fra en del mennesker jeg har møtt på i dag. At folk snakket om hva som har skjedd eller noe.. men det virker jo ut som det er mange som rett og slett ikke bryr seg. Og det skjønner jeg meg bare ikke på.

Nå må du huske at mennesker reagerer forskjellig.. Mange kan være i sjokk, ikke klare å ta det innover seg, eller febrilsk prøver å få det til å ikke ha skjedd. så selv om de virker tilsynelatende uberørt kan de ha det veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på butikken for å handle noe mat i stad, og der var det mange mennesker fra bygda (Hemsedal) og snakka og var samlet. Det er tungt å jobbe på sånne dager, men vi må prøve å holde livet så normalt som mulig, selv om det er veldig vanskelig.

Det var en personlig tragedie i nabolaget for bare en uke siden (Burud-saken), og da var de lokale butikkene oppe og var samligspunkt for venner og bekjente. Jeg jobbet selv den dagen, og det var virkelig ikke lett.. Men folk trengte det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske at ifølge norsk lov har man krav på forsvarer, og man får oppnevnt en fra staten. dermed er det stor sannsynlighet for at forsvareren faktisk ikke øsnker å forsvare han, men må ifølge lovverket.

Jeg suns og huske at de sa (på nrk) at dette var en selvvalgt advokat av gjerningsmannen. (dvs. ingen statsadvokat som alle har krav på ??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske at ifølge norsk lov har man krav på forsvarer, og man får oppnevnt en fra staten. dermed er det stor sannsynlighet for at forsvareren faktisk ikke øsnker å forsvare han, men må ifølge lovverket.

Det er jeg klar over. Men de sa at det var en forsvarer han ønsket. Og da virker det bare som om han ble spurt og sa ja, og ikke ble oppnevnt.

Lovmessig har enda forbrytere MYE mer rettigheter enn ofrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg suns og huske at de sa (på nrk) at dette var en selvvalgt advokat av gjerningsmannen. (dvs. ingen statsadvokat som alle har krav på ??)

Ja, de sa at Breivik hadde valgt forsvarer selv. Jeg tenkte umiddelbart på en som er kjent for å ta på seg straffesaker hvor tiltalte er "forhåndsdømt." Men det gjenstår jo å se. Skjønner godt at vedkommede ikke vil stå frem enda, det er ikke akkurat Norges tryggeste jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier at livet må gå videre, men hvordan det kan det er vanskelig å se nå. Venninnen mistet datteren sin på Utøya. Søteste lille Katrine ble bare 18 år :icon_cry:

:console: og brått ble grusomhetene enda nærmere... Mangler ord og sender varme tanker

Tipper grunnen til at advokaten vil være anonym er at h*n rett og slett ikke ønsket dette selv... skjønner h*n godt, h*n skal forsvare ikke bare Norges, men også store deler av verdens, mest forhatte mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en så ufattelig tragedie dette! Men jeg tror det er viktig å prøve å fokusere på samhold, nestekjærlighet, solidaritet og respekt - nettopp verdier disse ungdommene som var på Utøya trodde på, og var villig til å jobbe for - fremfor hat. Dette skal aldri glemmes. Jeg håper og ber om at det aldri må gjentas. En så feig og helt meningsløs handling finnes bare ikke. Men nå har det skjedd, og nå må vi prøve å håndtere det på den best mulige måten. Jeg skulle ønske vi om ti år kan se tilbake og si at vi iallefall fikk NOE positivt ut av denne tragedien, at vi for eksempel fikk et mer solidarisk samfunn, at vi står sterkere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke snakk om å ville eller ikke ville forsvare noen - det har med rettssikkerhet å gjøre. Den dagen man sitter uskyldig anklaget, eller skyldspørsmålet er vanskelig, tror jeg man setter stor pris på å ha en forsvarsadvokat.

Det skal ikke bare være en tilståelse eller folkeopinion som avgjører slikt, liksom...

Men ja, kan bli interessant å se om det er noen "kjent" han har valgt/fått..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at vi skal gå videre, men dagen etterpå må man vel kunne bruke til å sørge.. og ikke shoppe.. Jeg vet ikke helt. Jeg savner litt mer omtanke fra en del mennesker jeg har møtt på i dag. At folk snakket om hva som har skjedd eller noe.. men det virker jo ut som det er mange som rett og slett ikke bryr seg. Og det skjønner jeg meg bare ikke på.

Det kan jo hende de har snakket så mye om det at de er tomme for ord, ikke orker mer av det.

Det er jo mange grupper på FB nå til støtte for de etterlatte, man tenner lys og det utvises stor empati og varme etter denne hendelsen. Men det er en ting jeg reagerer litt på - det er mulig jeg er gammeldags og sær, men at en del bruker uttrykket RIP i denne sammenhengen, DET synes jeg faktisk er litt uverdig. Etter min oppfatning er dette uttrykket noe man skriver på veggen, det er ikke forbundet med alvor og virkelig død, men mer en useriøs erklæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...