Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass (4.) 5.-7. august?

Cloudberry

Recommended Posts

Skrevet

Hei! :)

Vi er invitert i bryllup med no dogs allowed, og Uva trenger derfor en plass å være.

Vi kjører tidlig fredag, så hun trenger pass fra torsdag ettermiddag eller fredags morgen, alt ettersom hva som passer.

Uva er en 9 mnd gammel pinscher, stort sett blid og grei å ha med å gjøre. Hun kan prøve å pipe for å få vilja si om hun får et innfall om at det hjelper, men det går fort over om hun ikke får respons. Hjemme sover hun løs i stua, men alene om dagen kan hun ødelegge ting hvis hun får tak i dem.

Passerlønn blir vi enige om :)

Noen trøndersoniser som har tid og lyst?

FS263776.JPG

Skrevet

Hvordan er hun til katter/kattunger og andre hunder? Hvis ingen andre melder seg, og hun er grei mot spesielt kattunger, så skal nok jeg og samboer få det til :)

Lurer du på noe ang oss, så er det bare å spørre!

Skrevet

Hei!

Denne hadde jeg faktisk ikke sett.

Det har ordnet seg med pass nå, men ellers tusen takk! :flowers:

Og bare for å ha svart, andre hunder går fint, kattunger har hun aldri sett i sitt liv.. :whistle:

Skrevet

(God morgen.. Herlig dag med sol og fin temperatur. God frokost på gang og har sjekket at yr, melder fint vært i hele dag - 3 timer.. :) Ha en strålende dag alle sammen. :D) Ubs feil tråd... :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...