Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær i Trondheim


Mari

Recommended Posts

Lola: vi bruker byåsen og er veldig fornøyd. Den absolutt beste oppå der er Eivind Arntzen, en fantastisk veterinær! Forøvrig er det en fin gåtur til byåsen dyreklinikk fra sentrum hvertfall :)

Heimdal bruker vi aldri, dette pga Snøfugl som er nevnt tidligere her. Og vi bruker heller ikke strinda smådyrklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Uææ. Håper ikke vi kommer inn til Snøfugl, vi måtte komme på drop-in nemlig. Men hvordan kan en vetrinær med så flott og yndig navn ikke være flink med hund? Hva er fornavnet forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ. Håper ikke vi kommer inn til Snøfugl, vi måtte komme på drop-in nemlig. Men hvordan kan en vetrinær med så flott og yndig navn ikke være flink med hund? Hva er fornavnet forresten?

Jeg ville ikke bekymret meg, jeg synes han er kjempeflink med hund og foretrekker han og Kathrin når jeg er der, og de aller fleste jeg kjenner i området med hund mener det samme. Han har to berner sennenhunder selv, hvor den ene er fra eget oppdrett.

Vi har brukt han på hundene våre i rundt 7-8 år nå og har alltid vert fornøyd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt Heimdal fast siden 2004 og er bestandig blitt tatt godt vare på under mine mindre og større hysteriske anfall :innocent: I de tilfellene de har vært usikre har jeg blitt sendt videre. Kun i ett tilfelle har de tatt feil, eller jeg må da si delvis feil, og da var det så spesiellt at til og med veterinærhøyskole ikke hadde sett lignede før... og jeg har vært der så ofte innemellom at de har spøk om at det hadde vært billigere for meg og leid hybel hos dem :whistle: Jeg er også veldig fornøyd med både Byåsen og Stjørdal. Strinda kjenner ikke så godt til. Tror egentlig det meste kommer an på hvilken kjemi man før med de ulike veterinærene. Vet at mange ikke vil gå til noen andre en Snøfugl f.eks... I årenes løp har jeg vel kommet fram til den konklusjonen at i bunn og grunn må man stole på sin egen magefølelse og huske at dyrlegene også bare er mennesker som kan ta feil, så derfor dobbelsjekker jeg hvis magefølelsen min sier at jeg ikke er helt enig :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært endel med kattene der tidligere(Heimdal), men etter at vi har hatt kontakt med de med hunden, så har vi kuttet de ut. Dette pga Snøfugl (vet) er elendig med hund. (de andre har vi ikke erfaring med på hund)

Hæ???? Jon er da veldig, veldig, veldig flink med hund. Han er veldig rolig og behagelig med dyrene, og stresser de ikke mer enn nødvendig. Han er også faglig dyktig. Det var forøvrig han som opererte Freya tidligere i sommer. Med mindre jeg bare skal vaksinere eller andre slike rutineting så bruker jeg Jon eller Kathrin. Dog skal det sies at de ikke alltid har vært heldige med sommervikarene sine, spesielt ikke i år..

Byåsen går jeg ikke til, punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært endel med kattene der tidligere(Heimdal), men etter at vi har hatt kontakt med de med hunden, så har vi kuttet de ut. Dette pga Snøfugl (vet) er elendig med hund. (de andre har vi ikke erfaring med på hund)

Så vi gikk over til vet på Stjørdal for vi viste de var gode. Men begynte å bruke byåsen etter at vår forrige hund ble avlivet.(skiftet da vi ikke hadde behov for spesialkompetansen på øyne lengre og det var litt langt å kjøre for 'vanlig' sjekk) Godt fornøyd med byåsen og vet de sitter på endel mer kunnskap på f.eks problemadferd på hund enn de fleste.

vogh? - hva er prisen du er vandt med da?

I Norge holdt jeg på å skrive... ehm, der jeg er fra, koster det 13 kr for 500 g, eller 10 kr hvis du kjøper 10 pølser.

5 kg pølse koster 85 kr, og en 20 kg blokk ligger på 300-noe. Tror jeg? Eller mindre, har bare kjøpt stor en gang.

Her kostet det 18(eller mer?) for en pølse, og litt billigere hvis man kjøpte 10. Men nå har jeg bare vært på ett sted altså, prisene varierer jo over alt, er også dyrere noen steder i der.

edit, var jo masse svar her som jeg ikke så. Vent litt, qouter og sånn... legger til dette innlegget.

Trondheim dyreklinikk er på skovgård, men er vell ikke sentrumnærme det heller. Du må nok sette deg på en buss uansett, om du skal bo i sentrum. :)

Er ikke helt sikker på hvor det er, men jeg kan jo bare google-mappe det. Ja fryktet det altså. Litt rart egentlig, at det ikke er noen i sentrum. Bare i lille Hamar er det to.

Så rart at denne ble bumpet akkurat i dag. Jeg skal til Heimdal med Fyda i dag klokken fire faktisk.

De siste dagene har hun hatt ganske nedsatt allmenntilstand. Jeg er jo så damaged goods at jeg tror hun har kreft og at hun ikke blir med hjem igjen. Noen ganger tror jeg at det hadde vært best om jeg ikke hadde hatt hund, for akkurat når det kommer til sykdom og sånt så er jeg så irrasjonell at jeg er redd det går utover hunden. :hmm:

Lola, jeg tenkte å sjekke om vi kunne gått sammen flere og bestilt V&H en gang jeg (når jeg er tom f.eks? :ahappy: ). Før kjøpte jeg fra produsent og betalte 150 kroner blokka. Her er virkeligheten en helt annen ser jeg. Men om vi er mange og bestiller mye så har vi definitivt makten til å skvise prisen ned til noe i nærheten iallfall.

Rull inn puppa, klart hun ikke har kreft! Hunder må jo få lov til å føle seg litt reduserte i blant de og. Så slapp av, det går helt sikkert bra! :-)

Jeg vil veldig gjerne være med på det, men jeg har bare en skuff i fryseren, og der er det vel så vidt plass til 2 kg. Men jeg blir veldig gjerne med senere, når det har blitt orden på leilighet og ting og tang. Da vil stor fryser definitivt bli prioritert, men jeg vet jo ikke om det blir mulighet for gigafryser da, så jeg regner vel med at jeg ikke har mulighet for å kjøpe 60 kg og sånn, hvis det er så stor skala det er tenkt. Men ja, dette er definitivt interessant for meg, selv om jeg sikkert blir nødt til å kjøpe til ordinær pris mellom storinnkjøpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hun lever. :icon_redface:

Vi skal tilbake om et par uker for utvidete blodprøver (full profil pluss stoffskifte) om hun ikke blir bedre. Hun fikk seg en B-vitamin sprøyte og ormekur, så håper vi det er det som skal til. Kulene i pattene ville han ikke bekymret seg for (og det har jeg gjort noe innmari, så megaboosterultrahyperyay for det!), de var bare å følge med.

Et bra besøk. Hyggelig veterinær (Rellingen) som behandlet henne fint og kunne ikke helt skjønne at jeg beskrev henne som pjusk. :ahappy: Men dere vet, magefølelsen. Noe er det eller har vært. Prisen var heller ikke ille.

Utrolig komisk når han spurte om hun har virket deprimert siden vi flyttet. Fyda og deprimert er ord som ikke hører sammen i samme setning.

Ellers sjarmerte hun hele kontoret fordi hun er en happy happy gummihund, og var kjempeflink når en akita boffet og styrte mot henne.

Så alt i alt, det er ikke noe alvorlig med Fyda. :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relling er artig han :lol:Han er litt redd de største hundene Det var han som åpna Valpis andre gangen da vi fjerna puppen hennes, og han har vel vaksinert henne en gang, mener jeg å huske.

Så flott at det ikke var noe umiddelbart fælt med Fyda, og litt avhengig av hva blodprøver ol sier, ta kontakt med Marie her inne om du har trua på homeopati. Valpis er nå nesten røytefri, etter mange måneders vegg-til-vegg teppe :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt i alt, det er ikke noe alvorlig med Fyda. :heart:

Så utrolig bra å høre! Ser man det :banana:

Har man hatt syke hunder før blir magen lett litt overfølsom... Selv om jeg er tilhenger av å lytte til den jeg da :innocent:

Edit:

Er det bare jeg som forsåvidt synes det er tåpelig å henge ut veterinærer med navn i en tråd liggende på internett?

Nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da henge ut? Jeg hadde skjønt det om en vet hadde blitt uthengt som elendig, farlig, faglig udyktig osv, men her deler folk sin erfaring, noen gode og noen dårlige. De ER offentlige personer via sitt yrke, og det er vel ingen som har sagt noe om privatlivet deres? Hvordan skal man ellers diskutere veterinærer og/eller klinikker? Kun på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da henge ut? Jeg hadde skjønt det om en vet hadde blitt uthengt som elendig, farlig, faglig udyktig osv, men her deler folk sin erfaring, noen gode og noen dårlige. De ER offentlige personer via sitt yrke, og det er vel ingen som har sagt noe om privatlivet deres? Hvordan skal man ellers diskutere veterinærer og/eller klinikker? Kun på PM?

Når man sier at en veterinær ikke "kan hund" og at man derfor har byttet klinikk så sier man vel at personen er faglig udyktig, gjør man ikke?

Edit: elendig på hund var det ja... Jo, mener fortsatt det er uthengning...

Og hvis man leser den tråden om å henge ut dommere, så fremkommer det at det neppe er lov heller da vedkommendes rykte kan ta skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle det å dele erfaringer ved å bare bompe et innlegg der det står at veterinæren ikke er flink med hund uten spesifikke grunner altså.

Edit:

Derav synes jeg det er vanvittig rart at det er SÅ mange kunder på den klinikken som forguder den veterinæren, om han ikke "Kan hund", da er det heller den enkelte som ikke har funnet en veterinær som passer seg, og ikke det at veterinæren ikke er flink med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sier at en veterinær ikke "kan hund" og at man derfor har byttet klinikk så sier man vel at personen er faglig udyktig, gjør man ikke?

Jo, EN pers sa dette. Andre hadde helt annen oppfatning. Hadde ALLE vært enige, hadde jeg også sett på det som uthenging!

Vil ikke kalle det å dele erfaringer ved å bare bompe et innlegg der det står at veterinæren ikke er flink med hund uten spesifikke grunner altså.

Edit:

Derav synes jeg det er vanvittig rart at det er SÅ mange kunder på den klinikken som forguder den veterinæren, om han ikke "Kan hund", da er det heller den enkelte som ikke har funnet en veterinær som passer seg, og ikke det at veterinæren ikke er flink med hund.

Hvem bumpet bare for å si noe negativt??

Lola var den som tok opp tråden idag fordi hun lurte på noe, Karpe var negativ til en vet, og Mari syntes det var sammenfallende at tråden ble "bumpet" idag siden hun skal dit...

Ellers er jeg enig med Edit'en din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, EN pers sa dette. Andre hadde helt annen oppfatning. Hadde ALLE vært enige, hadde jeg også sett på det som uthenging!

Samme om det er en eller ti vel?

Jeg vil tro det samme gjelder her som hos utstillingsdommere liksom, så jeg sakset lovverket fra en annen tråd:

"§ 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes."

Straffelovens kap. 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke, jeg kan den paragrafen. Men hvilken skade har skjedd? Hadde Karpes utsagn fått stått uimotsagt, ja da kunne han skadet vettens rykte. Eller om 20 (random tall) hengte seg på. Men slik saken utviklet seg, er det flere for enn mot, og folk kan tenke selv/kontakte de de ønsker for detaljer. Og jeg spør igjen, hvordan skal man da få diskutert vet/klinikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg spør igjen, hvordan skal man da få diskutert vet/klinikker?

OM en person absolutt har behov for dårlige erfaringer fra en veterinær så kan den personen si at den vil diskutere det på PM, eller face to face :ahappy: Skjønner generelt egentlig ikke hvorfor en person vil dra frem det negative. Skjønner at folk kan ha dårlige erfaringer og slikt, for det har jeg også hatt hos Snøfugl, men jeg slutta da ikke å gå hos han av den grunn. Mennesker er raske til å dømme altså, veterinærer er bare mennesker de og - og derav kan feil oppstå. Men betyr det at de er dårlige veterinærer av den grunn, eller er det bare det enkeltmenneske som mener h*n kunne ha gjort jobben annerledes/bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...