Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs.


bikkjene

Recommended Posts

La valpen få tid til å bli kjent med dere, venne seg til sitt nye hjem og bli litt varm i trøya før den også skal oppleve masse nytt på kurs. Jeg ville ventet til den var 10-12 uker gammel, men da er det fint å starte - de er mottagelige for lærdom og en får et godt grunnlag for hverdagsdressuren.

Nå er det mange skoler og klubber som ikke har like mye kurs på sommeren, så mulig du må vente til "skolestart".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La valpen få tid til å bli kjent med dere, venne seg til sitt nye hjem og bli litt varm i trøya før den også skal oppleve masse nytt på kurs. Jeg ville ventet til den var 10-12 uker gammel, men da er det fint å starte - de er mottagelige for lærdom og en får et godt grunnlag for hverdagsdressuren.

Nå er det mange skoler og klubber som ikke har like mye kurs på sommeren, så mulig du må vente til "skolestart".

For all del, det er vel få som tek imot kvalpar på under 10 veker :). Men dei 2-3 vekene går fort, og plutseleg er det for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, det er vel få som tek imot kvalpar på under 8 veker :). Men dei 2-3 vekene går fort, og plutseleg er det for seint.

Joda, men jeg vil heller anbefale å gå på kurs med en valp nærmere fire enn to måneder. Jeg vet ikke om trådstarter har fått valpen i hus enda, eller bare planlegger - jeg får inntrykk av det sistnevnte, og da behøver de jo ikke å finne et kurs som starter dagen etter at valpen er hentet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...