Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK-Utstilling Orre

SHAkela

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Aller siste frist er i dag - så de som ikke bestemmer seg i løpet av kvelden får et problem!

Brusand Camping fikk jeg og noen valpekjøpere hytte på i slutten av forrige uke - de hadde visst i hvertfall en igjen, da. Men tror det kun var igjen hytter uten do/dusj...

Personlig synes jeg do på hytta er et "must", men andre er kanskje mindre pinglete enn meg...

(Det er vel sånn ca 20 minutter ifra utst.)

Ogna camping er rett ved - kanskje noe ledig der også..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger egentlig å ta en heftig kjøretur - kjøre hjemmeifra om natta, stille hund og så tilbake, men frister litt å overnatte og...

Fikk jo erfare i fjor at å ha en topptrent (jakta starter jo straks) Birk på så lang kjøretur, uten at han får mulighet til en skikkelig løpetur før utstillingen, gjør han til en energibombe. Han greide ikke å stå stille i ringen! Satser på at hans datter er litt roligere, selv om hun egentlig er prikk lik sin far i oppførsel :whistle:

Klør litt i fingrene etter å stille Birk også, men jeg har sagt at han skal få slippe (han likte aldri utstillinger), så da får jeg holde det løftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne dratt, men jeg har nok ikke penger. Skikkelig kjipt, da det er svensk dommer, og de har vi god erfaring med fra før :/ Kunne jeg ikke på magisk vis fått masse penger?

Og der prøvde jeg å ringe mitt magiske håp som sa at penger kommer denne uken, men jeg vet jo ikke hvor mye.. Hmm.¨

Susanne: Hva pleier Karl-Eriksson å like? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl-Erik Johansson (tidl. kjent som "Boxer-Kalle") har jeg alltid ansett være en kjempedyktig dommer - OG hyggelig mot både utstillere og hunder. Har aldri engang hørt at han er ansett som en "trynedommer"..

Det som er gjennomgående når han dømmer er at han ser mye på generell sundhet og bevegelser. Ikke sånn overhysterisk på småting og tar heller litt lyse øyne enn steil skulder, liksom..

Men jeg har også merket meg at han er litt glad i hunder som er litt "wow" - sånne showhunder som stråler og shower. Med okey bevegelser og et showtemperament så scorer man veldig bra for han (tror og håper jeg!).

Så jeg tror at min Moby (veteranen) er en han virkelig kommer til å like (han har gjort det før i alle fall). Og troligvis vinner Moby'n min over ch. min Mac (selv om Mac er teknisk sett bedre kontruert).

Moby shower, logrer og flyter rundt i ringen som en konge - Mac trives ikke noe særlig i ringen og selv om han beveger seg flott så er det ikke med allverdens iver og glede, liksom.. (Men hvis det bare står om de to så er jeg likeglad hvem som tar det, jeg! :lol: )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da, kunne han ikke vært en dritt nå som jeg kom på at jeg er jo band ansvarlig på en konsert på lørdagen, så da får jeg ikke dratt uansett hvor ufornuftig jeg får lyst til å være med pengene mine :lol: Blondie er meget sunt bygget og har utrolig flotte bevegelser, men noe særlig show er hun ikke. Jaja, håper han dømmer et annet sted en annen gang da :ahappy: Kjipt å la en så bra sjanse gå fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops.. Da fikk kvelden en merkelig vending..

Skulle reise med en venninne (og ha med hennes beardis juniortispe), men så skar det seg så de kunne ikke være med likevel. Så da satt jeg her og tenkte på hvor utrolig kjedelig det er å kjøre såååå langt helt alene. Når man vel er på campingen og utstillingen er det jo alltids greit - man kjenner jo nok av folk da. Men å sitte i 8-9 timer i bilen er jo alltid kjedelig, og i alle fall alene.

Fant da ut at jeg skulle høre om jeg kunne ta med lille protégéen Penny - det er jo var kjekt å ha med en tispe også når man vel reiser sååå langt, liksom.

Det var selvsagt helt i orden, og samtidig fikk jeg med hennes eier OG en collietispe som også gjerne skulle hatt litt småpremier.. Kjempehyggelig, og ekstra spennende!

Tre raser samme dag - tja, vi får se hvor velvillig NKK er med å hjelpe oss å gjennomføre å stille 5 hunder samme dag!

Men, men - med litt logistikk så bør det jo kunne funke, håper jeg. Men det å få plass i bilen kan jo bli en interessant kabal, da. Men med en Hiace så burde man da greie å få med seg 6 hunder - ikke sant?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var det begge deler tror jeg, noen inn og noen ute (jeg var ihvertfall ute) :)

Edit: sjekket programmet fra i fjor, og ja, ring 1-4 var inne da.

Oh! jeg liker deg! du vet jo alt!

Hvilke raser var det i de ringene da? :whistle:

Jeg melder nemlig kun på om vi går i hall.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops.. Da fikk kvelden en merkelig vending..

Skulle reise med en venninne (og ha med hennes beardis juniortispe), men så skar det seg så de kunne ikke være med likevel. Så da satt jeg her og tenkte på hvor utrolig kjedelig det er å kjøre såååå langt helt alene. Når man vel er på campingen og utstillingen er det jo alltids greit - man kjenner jo nok av folk da. Men å sitte i 8-9 timer i bilen er jo alltid kjedelig, og i alle fall alene.

Fant da ut at jeg skulle høre om jeg kunne ta med lille protégéen Penny - det er jo var kjekt å ha med en tispe også når man vel reiser sååå langt, liksom.

Det var selvsagt helt i orden, og samtidig fikk jeg med hennes eier OG en collietispe som også gjerne skulle hatt litt småpremier.. Kjempehyggelig, og ekstra spennende!

Tre raser samme dag - tja, vi får se hvor velvillig NKK er med å hjelpe oss å gjennomføre å stille 5 hunder samme dag!

Men, men - med litt logistikk så bør det jo kunne funke, håper jeg. Men det å få plass i bilen kan jo bli en interessant kabal, da. Men med en Hiace så burde man da greie å få med seg 6 hunder - ikke sant?

Susanne

Så koselig med fler konkurenter :lol:

Hvilken collietispe kommer du med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! jeg liker deg! du vet jo alt!

Hvilke raser var det i de ringene da? :whistle:

Jeg melder nemlig kun på om vi går i hall.. :icon_redface:

Haha, takk, jeg er et vandrende leksikon :P:lol:

I fjor så det ihvertfall slik ut:

Lørdag

Ring: 1

Fransk Bulldog 39 09.00

Chihuahua Langhåret 27 11.00

Chihuahua Korthåret 20 12.00

Totalt 86

Ring: 2

Griffon Belge 10 09.00

Griffon Bruxellois 4 09.00

Petit Brabancon 3 09.00

Malteser 2 09.00

Papillon 24 10.00

Shih Tzu 26 11.00

Boston Terrier 9 12.00

Phalène 8 12.00

Totalt 86

Ring: 3

Bichon Frisé 13 09.00

Løwchen 10 09.00

Bichon Havanais 9 10.00

Tibetansk Spaniel 41 10.00

Totalt 73

Ring: 4

Tibetansk Terrier 11 09.00

Lhasa Apso 11 09.00

Mops 15 10.00

Cavalier King Charles Spaniel 48 10.00

Søndag

Ring: 1

Affenpinscher 17 09.00

Pinscher 2 09.00

Dvergpinscher 35 10.00

Irish Softcoated Wheaten Terrier 22 11.00

Totalt 76

Ring: 2

Airedale Terrier 4 09.00

Bedlington Terrier 4 09.00

Border Terrier 4 09.00

Bull Terrier 3 09.00

Fox Terrier Glatthåret 6 09.00

Fox Terrier Ruhåret 1 10.00

Irsk Terrier 1 10.00

Kerry Blue Terrier 2 10.00

Lakeland Terrier 1 10.00

Miniature Bull Terrier 1 10.00

Parson Russell Terrier 2 10.00

Staffordshire Bull Terrier 58 10.00

Totalt 87

Ring: 3

Australsk Terrier 7 09.00

Norfolk Terrier 2 09.00

Silky Terrier 2 09.00

Skotsk Terrier 6 09.00

Engelsk Toy Terrier 11 09.00

Yorkshire Terrier 14 10.00

West Highland White Terrier 11 10.00

Cairn Terrier 29 11.00

Totalt 82

Ring: 4

Kanindachshund Korthåret 3 09.00

Dvergdachshund Korthåret 5 09.00

Dachshund Korthåret 15 09.00

Kanindachshund Strihåret 1 10.00

Dvergdachshund Strihåret 4 10.00

Dachshund Strihåret 12 10.00

Kanindachshund Langhåret 4 11.00

Dvergdachshund Langhåret 9 11.00

Dachshund Langhåret 19 11.00

Totalt 72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg LIKER at du uthevet mops :heart:

Plutselig var vi visst påmeldt.. :whistle::D

Dette blir første utstillingen til Hector som Junior :frantics: 9 mnd og 1 uke gammel :D

Utrolig serviceminded jeg ja :lol:

Det blir jo spennende, ønsker dere lykke til :D Og alle andre som skal stille også!

Jeg har begynt med den store hårdansen, slik at Pippi ikke skal begynne å røyte før etter utstillinga. Har sett litt skumle tendenser de siste dagene, men håper det bare er litt småhår som skal av. Og så har vi begynt å skikkelig trene inn det å holde halen oppe, og det ser faktisk ut som frøken "dum og deilig" skjønner tegninga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig serviceminded jeg ja :lol:

Det blir jo spennende, ønsker dere lykke til :D Og alle andre som skal stille også!

Jeg har begynt med den store hårdansen, slik at Pippi ikke skal begynne å røyte før etter utstillinga. Har sett litt skumle tendenser de siste dagene, men håper det bare er litt småhår som skal av. Og så har vi begynt å skikkelig trene inn det å holde halen oppe, og det ser faktisk ut som frøken "dum og deilig" skjønner tegninga :D

Min lille gutt har tendenser til å tulle seg, men tenkte å trene litt med han frem til da også ta det som det kommer. Han oppførte seg rimelig bra på valpe debuten. Så tror han ser på gress som lekeplass. Derfor jeg håpte på hall :P

Vi får vente å se! Gullisen er hvertfall verdens peneste uansett :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...