Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg!

Kathrine

Recommended Posts

Hei alle sammen..

Jeg heter kathrine, er 18 år og bor på bryne(rogaland). Er eier av verdens flotteste hund med navn Amy, som er av rasen amerikansk staffordshire terrier.

Går siste året på videregående for å få studiekompetanse, og neste år så kommer jeg til å gå på lærerskolen. Så da kommer jeg og amy til å flytte. Har enda ikke helt bestemt meg hvor, men tror det kommer til å bli volda, halden eller kanskje stord.

Ellers så er min store interesse (sikkert det samme som resten av gjengen her inne) HUNDER, det er det jeg virkelig brenner for.

Ser frem til mange samtaler med folket her inne på forumet =D>

Og til dere som også er tilhegerer av dyrenett så er det jeg som er amys der altså..

Mvh Kathrine og Amy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det kommer jeg sikkert til å gjøre.. Var så flott forum at jeg følte at jeg liksom bare måtte melde meg inn. Eller er det bare jeg som har lite å gjør en lørdagskveld :^o

hehe.. det er flere som ikke har så mye å gjøre på.. samboeren min har fått nytt spill til playstationen... resten sier vel seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkuratt vært inne på hjemmesiden din. Amy er prikk lik Aro på fargene!!!! Til og med hvitt over "ørnekloen" på venstre fot :) Eneste forskjellen er at han ikke har hvitt så langt opp på halsen... Hun var jo bare helt nydelig!!!!!!!!!

Så på bildene dine fra hundetreffet at det var en rhodesian ridgeback der, hvem var det? "Nei, æg æ kje forveden æg" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så gøy med flere fra jæren.. Aro var jo bare dødssøt.. =D>

Ja, vi har den flotteste fargen på hundene våres, tjhi.. :)

Siden vi bor så nerme så hadde det jo vert gøy om vi kunne trefst ein dag, så kunne amy og aro få lekt seg litt?

Den valpen som var på hundetreffet var fra tananger og heter jamina. Mer vett eg ikkje, sorry.. Men det var en flott hund vertfall :D

Har faktisk tenkt å kjøpe meg en rhodesian ridgeback valp når jeg er ferdig utdannet lærer, viss det passer seg da. Men det gjør det nok..

Såg forresten hilsenen i gjesteboka mi, tusen takk.. =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angånde yamina, så tror eg det nok var dattera til eieren som var med.. Kan tenke meg hun var rundt 16 år eller noe sånt? :?

Var sånn hundetreff i tananger, fikk høre om det gjennom dyrenett..

Angående tur sender jeg melding.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
    • Er hun trygg i bur? Hvis ikke ville jeg startet der, med å jobbe med burleker generelt og trygghet i bur, inne hjemme. Så gradvis flyttet buret ut i bilen (hvis det er tid, mulighet. Hvis ikke må du såklart bare jobbe med burlekene og tryggheten i bilen parallellt). Medisinering har definitivt noe for seg med det nivået av stress. Blir hun bilsyk så kan jo det også påvirke. Jeg ville prøvd noen av de klassiske beroligene feromonene, Adaptil, Chlomicalm etc.  Spennende, lykke til!
    • Ja, jeg har vært inne på tanken om medisinering kunne vært noe, for som du sier er det ikke noe poeng i å trene en hund som er så stresset at den ikke er mottakelig for læring. Min forrige hund var så lydsensitiv som det var mulig å bli, så hun gikk på angstdempende en periode for å få henne såpass ned at det var mulig å trene på (ikke at vi noen gang kom i mål med det da, hun ble døv før den tid...) Men det er heldigvis ikke angst med denne hunden, hun er bare skyhøyt i stress og tipper over bare av å se en fugl liksom...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...