Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du hjemme i helgene?


Kaja

Recommended Posts

Oeki, situasjonen er som følger.

Jeg jobber turnus, to helger i mnd (faste helger) og har to hunder. Den ene kan være hus mamma.

Den andre lille snille jenta kan ikke det (hun orker ikke to).

Jeg er interessert i noen som er hjemme i helgene som vil passe Tesh fast en stund, jeg kjører og henter, og betaler selvsakt.

Tesh har pleid å være i "barnehagen" disse helgene, men kan desverre ikke det lenger før de får godkjenning igjen av mattilsynet (kan ta en tid).

Pris og slikt kan vi bli enige om!

(jeg orker ikke en diskusjun på hvorfor man skal ha hund om man ikke kan ha den hele tiden, jeg jobber med å få endret turnus, men det er ikke bare bare)

Tesh er en herlig grand danois (ikke la dere skremme av str, jeg merker mindre enn henne til han jeg har på 12 kg).

Hun er 7 mnd nå og allerede rolig og veldig grei å ha med å gjøre! Raksha og Tulip her inne kan jo fortelle litt om hvordan de opplever henne, da de passer henne for meg nå. Tesh er grei med alle, kan være litt skeptisk men veien til magen er enkel!

Om dere/du vil passe en helg, eller to helger i mnd er selvsakt opp til dere. Jeg trenger bare hjelp fram til jeg får stabla livet mitt sammen igjen grunnet sykdom, jobb som ikke passer osv osv.

Nå kommer jeg til å være sykemeldt en stund, så det er bare å komme å besøke oss å bli kjent med Tesh og om dere har hund fra før så de kan bli kjent osv.

Jeg kan også passe for dere om det er aktuelt! Jeg bor på gård som grenser til marka med milevis av turområder!

Når jeg ikke er på jobb er jeg stort sett hjemme, og skal jeg noe sted er hundene med meg.

Det kan også være aktuelt å ha en som bor hos meg de helgene jeg jobber, som en slags "hundeaupair".

Bilde av herligheten min :wub:

42611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesh er en superskjønn STOR valp :) Hun er glad, glad og atter glad.

Hun kan være litt døv om det er noe hun er veldig int i, og reagerer ikke på navnet sitt da, men HEI, DU DER osv får oppmerksomheta hennes, og da er det lett å dirigere henne som du vil. Hun har innmari god forståelse for hundespråk, men er nok for intens for små hunder som ikke er storhundvant, for de som er storhundvant er hun null prob!

Vi merker godt at hun har mye løpelopper i seg for tia, men når hun bare får rast fra seg er hun dønn rolig innendørs! Vi har ikke gått båndtur ennå siden Rak ikke har vært i form, men hun er finfin løs selv i en ukjent flokk.

Hun spiser godt i selskap, ikke fullt så godt alene. Hun åt fra stativ før, men da noe fort og "sølete", vi fôrer nå fra gulvet og det fungerer utmerket, hun spiser rolig og fattet, helt uten søl.

Hun kan boffe litt usikkert på folk og lyder, men skjønner at når jeg sier nok, så ER det nok. Hun bør derfor ikke stå ute uten tilsyn, fordi det trigger vokting/usikkerhet. Hun har stått både i bånd og i hundegård her, og det går utmerket. Hun blir ikke rastløs om hun ikke får være helt inntil, det er nok at hun kan se oss/hva vi gjør. Hun finnes ikke redd hest, og har ikke jaget høns/kyllinger. Dog er hun meget int om de løper, så jaktinstinktet kan nok trigges, og man må passe på.

Hun reagerer med å fjolle for å dempe om hun får korreks/"kjeft", det er hysterisk morsomt å se henne vri seg rundt og lage tullefjes :D Hun gjør det også mot de andre hundene om de har sagt litt for hardt ifra (etter hennes mening vel og merke), og det inviterer jo til lek, og vips er alt det dumme glemt. Har jeg sagt hun er en glad hund??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg som i fredag, lørdag og søndag, eller? Og vet du hvilke helger? Jeg jobber annenhver helg jeg også (så lenge sjefen ikke forandrer listene IGJEN), å kan jo hende det passer for meg. Og Terho har nok neppe noe imot en annen lekekamerat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive under på det Tulip sier jeg, hun er GLAD, med hele seg! Vandret rett inn i flokken hos oss, som da er 3 som bor sammen normalt og en de kjenner godt på besøk, uten noe tull, hun respekterer tilsnakk fra de andre hundene og generelt er det lite de trenger å si til henne, kun jodlern som sier noen banneord om hun glemmer at han ikke er Cosmo. Hun er jo en stor valp, men i forhold til mange mindre valper merkes det knapt at hun er valp, hun er liksom så grei, ikke biter hun, ikke hopper hun, sovner som en stein og drømmer i sofaen og tar egentlig det meste på strak arm. Håper det ordner seg med pass! Synd hun ikke kan reise alene til Rena, snusern hadde digget å ha henne på besøk ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...