Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan beskytte sofaen?


Grim

Recommended Posts

Ja... Kattungen får skikkelige raptusser, og skinnsofaen er litt i faresonen. :lol:

Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å beskytte den? Undersiden og baksiden er nok viktigst, i å med at hun har begynt å dra seg rundt under der.

Hvorfor kan ikke kattunger være like enkle som valper.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å oppdra en katt, helt uten bruk av vann og slike ekle ting (mener jeg). Våre katter hører etter hvis vi sier "nei", de kommer når vi roper navnene, og er generelt veloppdragne. Så jeg ville prøvd med "nei" og ta unna. Litt som en valp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å oppdra en katt, helt uten bruk av vann og slike ekle ting (mener jeg). Våre katter hører etter hvis vi sier "nei", de kommer når vi roper navnene, og er generelt veloppdragne. Så jeg ville prøvd med "nei" og ta unna. Litt som en valp :ahappy:

Er det jeg har gjort til nå, men det når ikke helt frem. :P

Må vel bare smøre meg med tolmodighet.

Forrige kattungen (ja, er vel 10 år siden) gjorde jo aldri noe "galt", så merker jeg har veldig lite peiling på hvordan jeg skal takle virribussen. :lol:

Vi brukte get off på det vi ikke ville frøkna skulle være på vi..funket kjempe bra :) bare ikke spray på blomster ol., de dør nemlig av det vist :P

Det kan jo kanskje også være en idè! Men aldri brukt noe sånt før. Er det ekkel lukt/smak som er greia?

Det skader vel ikke skinn? Fåes på vanlig dyrebutikk eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg har gjort til nå, men det når ikke helt frem. :P

Må vel bare smøre meg med tolmodighet.

Forrige kattungen (ja, er vel 10 år siden) gjorde jo aldri noe "galt", så merker jeg har veldig lite peiling på hvordan jeg skal takle virribussen. :lol:

Det kan jo kanskje også være en idè! Men aldri brukt noe sånt før. Er det ekkel lukt/smak som er greia?

Det skader vel ikke skinn? Fåes på vanlig dyrebutikk eller? :)

Hmh, ja er enkelte kattunger som er litt striere altså :lol: Da er vel kanskje Get off en ide, du slipper hvertfall å sprute noe PÅ katten^^ Da er det lukt + ekkel smak som er tingen. Du kan jo også prøve å sette eddik under sofaen, de skyr jo den lukta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh, ja er enkelte kattunger som er litt striere altså :lol: Da er vel kanskje Get off en ide, du slipper hvertfall å sprute noe PÅ katten^^ Da er det lukt + ekkel smak som er tingen. Du kan jo også prøve å sette eddik under sofaen, de skyr jo den lukta :)

Vi prøvde... Vi prøvde nei, å fjerne katten hver gang, være konsekvente osv osv... Det endte med at skinnstolene våne på spisebordet ble maltraktert :P tre sprut med vannflasken og hun har aldri prøvd å klore opp noen ting mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde... Vi prøvde nei, å fjerne katten hver gang, være konsekvente osv osv... Det endte med at skinnstolene våne på spisebordet ble maltraktert :P tre sprut med vannflasken og hun har aldri prøvd å klore opp noen ting mer :)

Ja ser den, men jeg liker ikke å bruke vann som straff. Liker generelt ikke å sprute ting på kattene. Og jeg har god erfaring med at det funker veldig bra å oppdra en katt med kommandoer, fjerning osv :) men selvfølgelig, kanskje er det noen som ender opp med en verstingkatt, og da må det vel sterkere middel til :lol:

Men jeg tenker det må vel være bedre å prøve eddik eller get off først? :ahappy:

jeg skal uansett ikke bestemme hva som er den beste metoden, hva som funker best osv, for det tror jeg er veldig individuelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den, men jeg liker ikke å bruke vann som straff. Liker generelt ikke å sprute ting på kattene. Og jeg har god erfaring med at det funker veldig bra å oppdra en katt med kommandoer, fjerning osv :) men selvfølgelig, kanskje er det noen som ender opp med en verstingkatt, og da må det vel sterkere middel til :lol:

Men jeg tenker det må vel være bedre å prøve eddik eller get off først? :ahappy:

jeg skal uansett ikke bestemme hva som er den beste metoden, hva som funker best osv, for det tror jeg er veldig individuelt :D

Jeg har heller ikke spessielt lyst til å bruke spruteflaske, så prøver absolutt Get Off først. Har også kledd på sofaen et laken og et pledd, men det fjærner forsåvidt ikke problemet. Ikke tror jeg det fungerer særlig lenge heller. Er nok pågangsmot i den lille tøtta, så hun finner sikkert ut av hvordan hun kan ta det av.

Hvor mye vokser katter av seg sånt egentlig? Hun er jo bare 10 uker... Men dette ER helt klart en real tiger som sålangt ignorer alt av "nei ikke gjør sånn", gir oss fingærn og prøver dobbelt så hardt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe litt*

Forrige kattungen (ja, er vel 10 år siden) gjorde jo aldri noe "galt", så merker jeg har veldig lite peiling på hvordan jeg skal takle virribussen. :lol:

Hvis det er Sofus du refererer til her, så bør du også nevne at han er mer (veske)hund i hode enn katt :P Ikke alle katter som foretrekker å sitte i en sekk på tur om vinter'n, bare fordi det er litt kaldt på potene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke spessielt lyst til å bruke spruteflaske, så prøver absolutt Get Off først. Har også kledd på sofaen et laken og et pledd, men det fjærner forsåvidt ikke problemet. Ikke tror jeg det fungerer særlig lenge heller. Er nok pågangsmot i den lille tøtta, så hun finner sikkert ut av hvordan hun kan ta det av.

Hvor mye vokser katter av seg sånt egentlig? Hun er jo bare 10 uker... Men dette ER helt klart en real tiger som sålangt ignorer alt av "nei ikke gjør sånn", gir oss fingærn og prøver dobbelt så hardt. :lol:

Noen vokser det vel aldri av seg. Feks kattene til mamma og pappa er 8 og 9 år, og de har herpet helt nye møbler :blink: men de har aldri gått inn for å lære dem av med det, så da kan de takke seg selv :lol:

Neida, enkelte katter er bare fryktelig egenrådige. Kan ha noe med at vi har sibirkatt som gjør at våre er veloppdragne, for de er kjent for å være rimelig enkle å lære opp. Og det kan jeg skrive under på at våre er. Jeg kan få dem til å slutte med hva det måtte være, kun ved hjelp av kommando. Hannkatten vår går inn på stua hvis vi peker og sier gå inn, han hopper ned fra plasser hvis vi sier det, kommer på kommando og slutter med drittoppførsel hvis vi sier nei :) Han er spesiell da, ingen tvil om det :wub:

Prøv å sett eddik under/rundt også. Det funka for mamma og dem, men så sluttet de vel for brått og da var kattene igang igjen :P

Lykke til^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...