Gå til innhold
Hundesonen.no

To hunder døde i bilen

Justisia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

..og måtte eieren råtne ett visst sted...

Jeg kjenner at jeg blir så grenseløst rasende når jeg leser sånt. Folk er f..n ikke vettuge. Det er hauger og lass med overskrifter hvert eneste år og like fordømt så skjer det igjen og igjen....

Folk som dreper hundene sine pga. fullstendig hjernedødhet burde fradømmes retten til å noen gang eie hund igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sikkert tegn på sommeren har kommet er at hunder dør i bil og river sauer... To saker som ikke skal forekomme, men som er oppe i avisene hvert bidige år.

Læringsevnen av andres feil er tydeligvis minimal hos enkelte mennesker, siden de går nok med en utbredt holdning av "det skjer ikke meg". Mange mener nok at det er straff nok å se sine hunder dø på den måten, og det er jo heller tvilsomt at en person gjør noe slikt en gang til. Men hvor mange sjanser skal man ha?

Dessverre er ikke dette grunn nok til å miste muligheten til å ha hund på livstid. Det har vært prøvd i rettsaker i andre land...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal også huske på at stoffbur (det brukte de sikkert ikke i denne bilen) ikke har samme lufting som vanlige bur. Jeg var jo i Sverige på Nordbysenteret, parkerte godt inne i parkeringshuset og trodde det var godt nok. Satte opp alt av vinduer og håpet at ingen fant på å stjele noe. Da jeg kom tilbake var Asti i fin form og hadde ikke drukket noe. Uta derimot :( Hun hadde det varmt hun. Dette gikk jo heldigvis bra, men fy flate som jeg lærte! Stoffburet ble klappet sammen der og da, og hun lå med Asti på vei hjem. Aldri ALDRI mer skal jeg bruke stoffbur (det er jo ikke trygt heller i trafikken). Dette var også en tankevekker for meg når vi er på utstilling/stevner. Burene blir varme, selv om vi tror de ligger godt i skyggen fra buret. Det er ikke god nok lufting der rett og slett. Stoffburene blir nå lagt ut for salg, og jeg skal aldri aldri mer bruke dem!

Ikke kjeft på meg, jeg har kjeftet nok på meg selv og har lært den leksen skikkelig. Nå har jeg grini meg til større bil, så jeg kan få dobbeltbur inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske kjøpesentre hadde et bedre tilbud rundt oppbevaring av hund enn det er i dag.

Her hvor jeg bor, så er det oppbinding på utsiden, det synes ikke jeg et trygt pga at man aldri vet hva som kan skje med hunden der den står: kommer det idioter forbi som plager hunden, kommer det en løshund springene, slipper noen barn den løs etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske kjøpesentre hadde et bedre tilbud rundt oppbevaring av hund enn det er i dag.

Her hvor jeg bor, så er det oppbinding på utsiden, det synes ikke jeg et trygt pga at man aldri vet hva som kan skje med hunden der den står: kommer det idioter forbi som plager hunden, kommer det en løshund springene, slipper noen barn den løs etc etc

Vet du, det har jeg tenkt mye på! Det burde vært en form for hundeparkering også for bil. Jeg betaler gjerne litt ekstra jeg for å kunne sette bilen i skyggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det har jeg tenkt mye på! Det burde vært en form for hundeparkering også for bil. Jeg betaler gjerne litt ekstra jeg for å kunne sette bilen i skyggen

ENIG!

Å lete etter parkeringshus er en stor del av feriene våre, i og med at vi alltid har med hund... :lol:

Ikke parkeringshus eller stoooor skygge = ikke besøk i attraksjoner, shoppingsenter osv.

Så vi hadde glatt betalt for sikker hundeparkering.

Å binde opp hunder utenfor bilen kommer vi nok aldri til å gjøre.

Da lar vi heller være å gå inn på steder.

Trist at det hver j***** år skal dø hunder i bil.

Trist og gruelig unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete: Kjempe bra at du informerer om dette, og dette burde man i grunnen gå ut med til folk på utstilling, for mange setter fra seg hundene sine i tøybur der. Og jeg har tenkt tanken på at det må jo bli veldig varmt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete: Kjempe bra at du informerer om dette, og dette burde man i grunnen gå ut med til folk på utstilling, for mange setter fra seg hundene sine i tøybur der. Og jeg har tenkt tanken på at det må jo bli veldig varmt der.

Jeg tror også dessverre det er mange som ikke tenker over at tøyburene har langt dårligere luftgjennomstrømning enn de gamle sprinkelburene. Om man ikke har annet til hjelp, så kan man forsøke å legge over solreflekterende teppe som bidrar til å holde temperaturen nede i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Altid trist å lese om sant.

Begynner mange ganger å lure på om dem lufter i det heletatt. Savner i grunnen takluka for den var fin å lufte mellom. Brukte krok bak og takluka oppe baksiden og da kunne det bli litt kjøligere inne i bilen enn utenfor også klart parkerte i skyggen. Nå så bruker jeg krok og alle sidevinduenne men syntes det ikke er så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ungdommer har ikke så mye å gjøre om sommeren. Spesielt de under 18. Ikke alle men mange. De kunne jo ha troppet opp på kjøpesentre og tatt seg av hundene mens eieren var inne og handlet. De kunne fått en liten slant for jobben. Ungdommen får penger og hundene får det bedre :) Jeg hadde med glede gjort det i mine yngre dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også dessverre det er mange som ikke tenker over at tøyburene har langt dårligere luftgjennomstrømning enn de gamle sprinkelburene. Om man ikke har annet til hjelp, så kan man forsøke å legge over solreflekterende teppe som bidrar til å holde temperaturen nede i buret.

Det har faktisk ikke jeg tenkt over.. Lokeliten lå i cabanaburet sitt på utstilling om sommeren og selv om burdøra var oppe (brukte det som hundehus, ikke bur, jeg går helst ikke fra hunden min) så kunne dte fort blitt varmt ja...

Mange ungdommer har ikke så mye å gjøre om sommeren. Spesielt de under 18. Ikke alle men mange. De kunne jo ha troppet opp på kjøpesentre og tatt seg av hundene mens eieren var inne og handlet. De kunne fått en liten slant for jobben. Ungdommen får penger og hundene får det bedre :) Jeg hadde med glede gjort det i mine yngre dager!

Ikke så dumt!

På jobben min pleier jeg å la hundeeiere parkere i Drive - in om sommeren. De fleste er flinke og kommer og forhører seg om det er greit og selvfølgelig er det det. Stusset litt når en dame med barn i bilen spurte om det samme, går man virkelig fra barna i bilen?? Jeg handler ikke der jeg ikke kan parkere i skyggen og på jobb hadde jeg en stående avtale med securitas om at jeg kunne parkere i parkeringshuset til nabokjøpesenteret fra de åpnet og ut dagen. Det er egentlig maks 4 timers parkering, men de hadde et notat på kontoret sitt hvor det sto at hvis det var en stor svart langhåret schæferaktig hund i bilen var det ok :lol: Til gjengjeld fikk de lov til å lufte han noen ganger, for da følte de at de så kuuuule ut. Nei, det var ikke gamle gutta hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...