Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim 2. og 3. Juli


Guest Dratini

Recommended Posts

Guest Dratini

Veldig fargerikt i ringen hos oss (ikke bare i vår rase), Odin fikk blått i veteranklassen, det samme fikk Amy i veteranklassen, fôrtispen Zira fikk gult ( :blink: ) i åpen klasse. Zuma reddet dagen med Excellent, ck, 1BTK, Cacib og bir, ingen bim-hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Gratulerer med gode resultater til de som er fornøyd, og bedre lykke neste gang til de som ikke er det!

Dratini; Jeg visste vel at Zum zum var vakrest i verden :wub:

Tusen takk! :) ZumZum-damen viste jo at hun kunne hun! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tre briard i ring 11 i .. 14-15 tiden, enten sykt forsinket eller endret timeplan kanskje? :whistle:

Det er helt vanlig det. Briard var nest siste rase i ringen, men med opppmøte kl 12 - og da vet man at det vil ta tid før man skal inn.

Dommeren vår ga alle de tre briardene excellent, men kun Willy fikk CK, så da ble han da også beste hannhund med CACIB og BIR :). Det var akkurat det vi ønsket oss :D. Han fikk også en finfin kritikk, så da klager man ikke over at gruppefinaleplassene gikk til helt andre hunder *ler*.

Li-BriesFreeWheeler04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det hele startet litt kaotisk da jeg hadde fulgt med i ringen og regnet med at det var 5-6 hunder før vi startet og gikk tilbake til teltet som var på 2 rad. For å så vende tilbake kort tid etterpå, komme til en tom ring og de roper opp neste rase :blink:

Så da måtte jeg finne ut om de hadde flyttet oss, men damen mente at hun hadde ropt opp flere ganger. (og jeg så siden at hun kun ropte på Aussier en vei så ikke rart jeg ikke hadde hørt noe.)

Først inn med IKKE som ville trekke seg for dommeren ved håndtering så jeg ba dommeren stoppe der og gi henne en god opplevelse. Dommer, Eva Ekstam fra New Zealand, var helt med på de notene, gav henne noen godbiter. Fikk tittet på bittet så løpte vi en runde i ringen. Og fikk kritikken:

10 mnd tispe. Enn veldig uutvikler. Fem hode. Bra uttrykk. Bra hals. Stram rygg. Bra pelskvalitet. Bør vokse seg til. Lar seg ikke berøre, derfor KIP.

Så var det Talli og Blaze, begge i champklassen. Jeg hadde en knapp på Talli før vi gikk inn, og jeg fikk rett ;) Talli ble handlet av Caroline i raseringen.

Blaze 2.btk m/res Cacib:

Utm type. Bra str og prop. Fem hode. Utm benstamme. Velvinklet. Litt gammel pels. Utm bevegelser. Verdig sin championtittel.

Talli BIR m/Cacib

Utm type. Vakkert, fem hode. Bra uttrykk og ører. Balanserte vinkler. Bra prop, pels og bevegelser. Verdig sin championtittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) ZumZum-damen viste jo at hun kunne hun! :wub:

Noe jeg ikke har fått med meg?

Ble hun stilt likevell? Hva ble evt. kritikken? :P

Det er helt vanlig det. Briard var nest siste rase i ringen, men med opppmøte kl 12 - og da vet man at det vil ta tid før man skal inn.

Det var litt små surt da, hadde gledet meg til og se de, men det kræsjet helt med agilityen. Jeg var på utstilingsområdet mellom 11-12, mer hadde jeg ikke tid til..

Først inn med IKKE som ville trekke seg for dommeren ved håndtering så jeg ba dommeren stoppe der og gi henne en god opplevelse. Dommer, Eva Ekstam fra New Zealand, var helt med på de notene, gav henne noen godbiter. Fikk tittet på bittet så løpte vi en runde i ringen. Og fikk kritikken:

10 mnd tispe. Enn veldig uutvikler. Fem hode. Bra uttrykk. Bra hals. Stram rygg. Bra pelskvalitet. Bør vokse seg til. Lar seg ikke berøre, derfor KIP.

Det fikk jeg faktisk med meg. Jeg sto og kikka på colliene, og rett før jeg skulle over til agilityen igjen så jeg ei lita tøtte som spratt en halvmeter til sia når dommeren prøvde og ta på henne, jeg konstanterte at det måtte være IKKE. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig det. Briard var nest siste rase i ringen, men med opppmøte kl 12 - og da vet man at det vil ta tid før man skal inn.

Er det sånn det fungerer ja, da skjønner jeg hvorfor ikke collie folka ikke stressa noe også, når det er snakk om oppmøte og ikke tidsskjema :aww: *helt-ny-i-utstilling-og-kan-ingenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Vi får sole oss i glansen over at valpenes morfar Ch. Ola Odelsgutt av Hiselfoss ble BIR på spesialen i går og NKK'en i dag.

Guuud, jeg har utstillingsabstinenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fargerikt i ringen hos oss (ikke bare i vår rase), Odin fikk blått i veteranklassen, det samme fikk Amy i veteranklassen, fôrtispen Zira fikk gult ( :blink: ) i åpen klasse. Zuma reddet dagen med Excellent, ck, 1BTK, Cacib og bir, ingen bim-hund.

Var du der, og så så jeg deg ikke? :blink:

Hvis resultater på tofotinger også teller, så har jeg i dag gått ringsekretærelev på raser med fargecacibvarianter og jeg fikk godkjent! :D 23 fremmøtte GD'er, og jeg kløna ikke med cacibene, faktisk, det er jeg fornøyd med. Ringsekretæren var også fornøyd, det eneste hun kommenterte var at jeg trengte litt mer erfaring som ringsekretær for å få mer flyt mellom klasser og raser. Det vet jeg jo stemmer, så det er helt greit :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixen ble 2. beste tispe med res. cacib. Nesten championat altså, men det gikk til den to år eldre tanten hennes (godt det ble holdt i slekta!). Dem vel unt, de har vært nære så veldig mange ganger før. Og godt å bli kvitt den cert-konkurrenten. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixen ble 2. beste tispe med res. cacib. Nesten championat altså, men det gikk til den to år eldre tanten hennes (godt det ble holdt i slekta!). Dem vel unt, de har vært nære så veldig mange ganger før. Og godt å bli kvitt den cert-konkurrenten. *ler*

*fnis* Var det dét Tore prøvde å si i stad :lol: Misforsto, jeg, men det er jo uansett en god plassering :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Noe jeg ikke har fått med meg?

Ble hun stilt likevell? Hva ble evt. kritikken? :P

Förverten vår og jeg hadde en prat på torsdag kveld. Vi ble enige om at vi ville vise hundene og rett og slett drite i hva premieringene ble :lol:

Kritikk Zuma:

Utmerket type og størrelse. Bra prop. Litt flat i skallen. Korr bitt. Lavt ansatte ører. Bra hals og overlinje. Ok kropp. Lett i fronten. Fremskutt skulder. Ok vinkler. Beveger seg lett og parallelt. Bra pels og farge.

Min kommentar/spørsmål:

- Litt flat i skallen? Hva betyr det? For liten stopp, det vet jeg at hun har, samt at hun kunne hatt litt bredere skalle.

- Ørene blir lavt ansatte når jeg ikke får hun til å bli nok oppmerksom.

Kritikk Odin (veteranklasse, 9år):

Meget bra type, godt hode. Korrekt bitt. Vakre øyne. Litt lavt ansatt ører. Bra overlinje. Kunne hatt litt mer på kroppen. Ok vinkler foran og bak. Beveger seg lett parallelt, men litt løs i fronten. Sommerpels. Hyggelig temperament.

Min kommentar/spørsmål:

- Kunne hatt litt mer på kroppen? Han er en hund som brukes, og vi ønsker ikke at han har så veldig mye mer på kroppen.

Kritikk Amy (veteranklasse, 8 år):

Meget bra type. Litt hlystilt. Feminint hode. Trangt bitt. Korr ører. Stram rygg. Velver i lenden. Bra kropp. Ok vinkler fram, åpne bak. Bev med karpelend og noe understilt. Meget bra pels og farge. Ok temperament.

Min kommentar/spørsmål:

- Trangt bitt. Ved eksteriørbeskrivningen (i Sverige) fikk hun ikke dette, men jeg er fullstendig klar over at 3-4 tenner i underkjeven er nedslitte fordi hun elsker å rive i stykker pinner, vedskier, planker o.l. Og etter noen år slik så blir tennene slitt.

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Vi får sole oss i glansen over at valpenes morfar Ch. Ola Odelsgutt av Hiselfoss ble BIR på spesialen i går og NKK'en i dag.

Var så trivelig å treffe Ola og eieren i grupperingen (og jeg gratulerte med barnebarn hos deg :whistle: )! Dette var tredje året på rad at vi stiller sammen i grupperingen her i Trøndelag (og springer etter hverandre) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* Var det dét Tore prøvde å si i stad :lol: Misforsto, jeg, men det er jo uansett en god plassering :ahappy:

Jepp. :P Vi er fornøyde med resultatet, selv om det hadde vært hakket bedre med cert og championat. :P Hun tok cert i går, men det var et sånt lite et som vi egentlig ikke trenger flere av hehe.

Kritikken: Vakkert huvud og uttrykk. Utmerket hals, rygglinje og kors. Tillrecklig kropp. Normala vinklar. Bra benstomme. Utmerkta rørelser. Velburen svans. Bra pels.

vixennkkt.jpg

Takk for handlerhjelpen Marie! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle! Og gratulerer med Willy som ikke ble slått av pappen sin!

*Fniser og nevner overhodet ikke at pappa'n var igjen hjemme :whistle:*

Kritikk Amy (veteranklasse, 8 år):

Meget bra type. Litt hlystilt. Feminint hode. Trangt bitt. Korr ører. Stram rygg. Velver i lenden. Bra kropp. Ok vinkler fram, åpne bak. Bev med karpelend og noe understilt. Meget bra pels og farge. Ok temperament.

Min kommentar/spørsmål:

- Trangt bitt. Ved eksteriørbeskrivningen (i Sverige) fikk hun ikke dette, men jeg er fullstendig klar over at 3-4 tenner i underkjeven er nedslitte fordi hun elsker å rive i stykker pinner, vedskier, planker o.l. Og etter noen år slik så blir tennene slitt.

Jeg antar hun var langt yngre da hun ble eksteriørbeskrevet og dermed antakelig hadde bra tenner og bitt. PÅ mange hunder siger tennene nede litt ut og blir mer tangbitt enn saksebitt, dermed er de også langt mer utsatt for slitasje enn om de har saksebitt (gnisser mot tennene i overkjeften). Jeg vil ikke tro at tygging på trepinner vil slite veldig mye på tenner - det er nok mer tannstillingen som sliter (jeg ser det på Willy og slekta også - de har bra bitt som unge, men så siger tennene litt ut med alderen og blir tang, dermed slites de mot tennene i overkjeven mer enn normalt). Nå er også den dommeren mer enn over middels opptatt av tenner og tannhelse, så jeg synes det er helt naturlig at han kommenterte noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva reddet æren vår ved å bli 3 BTK på NKK :lol: Flat rød på Trym, men det er ihvertfall syyykt mye bedre enn NTK på Lørdag.... Der fikk Trym gul, og jeg skjønner ingenting, for er ikke spes mye negativt i kritikken hans, men så gikk jo alle i åpen ut med gult eller blå da, utenatt en.... Tuva fikk blå, med en helt ok kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen.

Gross fikk exellent og ck igår,flott kritikk,men ingen plassering denne gangen :).Den tok vakre Fredrik seg av :wub:

På spesialen på lørdag ble han 2bhk bak skjønne Ola.Vi har hatt en flott helg i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva reddet æren vår ved å bli 3 BTK på NKK :lol: Flat rød på Trym, men det er ihvertfall syyykt mye bedre enn NTK på Lørdag.... Der fikk Trym gul, og jeg skjønner ingenting, for er ikke spes mye negativt i kritikken hans, men så gikk jo alle i åpen ut med gult eller blå da, utenatt en.... Tuva fikk blå, med en helt ok kritikk.

Jeg hørte at det var meget fargerik staffedømming på lørdagen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen.

Gross fikk exellent og ck igår,flott kritikk,men ingen plassering denne gangen :).Den tok vakre Fredrik seg av :wub:

På spesialen på lørdag ble han 2bhk bak skjønne Ola.Vi har hatt en flott helg i Trøndelag.

Og jeg glemte helt at jeg skulle finne deg i går!

Grattis til alle med flotte resultater :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for flinke Soniser:))

Gratulerer til alle sammen.

Jeg svever fortsatt på en sky og er så fornøyd så fornøyd med oppdrettet mitt:)))

Kennel Courtborne sine resultater:

På Lørdag hadde vi myndespesial og tror dere ikke lille junioren vår, Courtborne Hera ble Bir og BEST IN SHOW,, Bror Courtborne Ares ble bim også :)) oppdrettet hadde også bh plassering:1,2 og 4 på tispene nr. 1 og 2 Bis oppdretter, bis 2 veteran. Bir Saluki N S uch Courtborne Sinax Antilla Hurra, hurra.

På Nkk sin utstilling hvor dommeren brukte virkelig skalaen blått,gult og grønt ble brukt. Da hadde vi Bir,big4 og Bis Veteran på INT Nord Kbhv-06, Nv-07 Courtborne Ramazotti og N S uch Courtborne Sinax Antilla ble Bir og Big og Best In Show 2, Og vi ble også 2.Best In Show oppdretter:)) Litt av en helg og vi er så stolte så stolte.

Klem

Kristin

aaHinata5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at det var meget fargerik staffedømming på lørdagen ja ;)

Det kan du si ja :lol: Var mange som klødde seg i hodet og lurte på hva f dommeren hadde drukket dagen i forveien :lol: Men jeg hadde jo hørt div rykter om denne dommere, men jeg trodde det da ikke var så gale :blink::frantics: Jaja, var Trym sin første gul, så den er det bare å legge i glemmeboken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...