Gå til innhold
Hundesonen.no

Variocage XXL til Berlingo Personbil?


Recommended Posts

Hei, folkens!

Er det noen her inne som vet om et Variocage XXL dobbeltbur passer i bagasjerommet til en Berlingo Personbil? Jeg vet at det passer ift. bredde og høyde, men er usikker på dybden/vinkel...

Skal muligens kjøpe et brukt, men det er 2 timers kjøretur dit, så kjedelig om det blir en bomtur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Str aner jeg ikke, men jeg ville aldri ha gått for ett plastbur i bilen for våre hunder. Skal man sikre hunden(e) skikkelig, er det mange andre merker som er mye sikrere enn plastbur.

Søk litt her på forumet og les i trådene om bilbur, så får du mange gode tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str aner jeg ikke, men jeg ville aldri ha gått for ett plastbur i bilen for våre hunder. Skal man sikre hunden(e) skikkelig, er det mange andre merker som er mye sikrere enn plastbur.

Søk litt her på forumet og les i trådene om bilbur, så får du mange gode tips ;)

Variocage er ikke plastbur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Men hallo - det er jo verdens enkleste sak å finne ut av - bruk google liksom og mål bilen din.

På selgers side står følgende:

Variocage Dobbel XXL

L:820-1030mm, B:1100mm, H:715mm, 34 kg

Lengden kan justeres mellom de angitte min- og maks mål.

Alle mål er angitt i mm og gjelder yttermål.

Altså - du trenger at bagageplassen er MINST 82 cm dypt.

Og da avhenger det av hvordan Berlingo du har - har du ny eller gammel modell?

Har du ny modell så er bagagerommet hele 180 cm. dypt - dermed skulle det være god plass til buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L:820-1030mm, B:1100mm, H:715mm, 34 kg

Lengden kan justeres mellom de angitte min- og maks mål.

Alle mål er angitt i mm og gjelder yttermål.

Altså - du trenger at bagageplassen er MINST 82 cm dypt.

Og da avhenger det av hvordan Berlingo du har - har du ny eller gammel modell?

Har du ny modell så er bagagerommet hele 180 cm. dypt - dermed skulle det være god plass til buret.

Jeg har en 2010 Berlingo, men det er personbil jeg har - altså MED bakseter. Så da har jeg dessverre ikke 180 cm å gå på. Det er nemlig plass til 82 cm i bunnen, problemet mitt er at det midterste baksetet har et sånt "lurt" piknikbord innebygget i setet, som fører til at det stikker litt ut. Så det avhenger helt av vinkelen på buret, og det har jeg ikke klart å finne ut av på nettet...

Et Herkules-bur jeg prøvde, som var 80 cm dypt var det IKKE plass til, men det buret er mere rettvinklet, så da får jeg det ikke helt inntil baksetene...

Jeg håper jo det skal få plass, men selger er ikke så giret på å kjøre i møte med meg uten at jeg er 100% sikker på at jeg skal ha det - og det skal jeg jo, bare det PASSER! :D

Legger ved et bilde, så ingen skal være i tvil om hvilket bur jeg mener... ;)post-1536-0-98895700-1309540770_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal eg ikkje spør fryktelig dumt her. Men på sidene til Vario ligger det jo en ganske fin link til en liste over hvilken biler burene passer i?:P

Edit: Citroen er tydeligvis ikkje så mye utprøvd ifølge listen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på mitt eget spørsmål - JA, det er plass til et dobbelt XXL Variocage hundebur i en Berlingo Multispace Personbil! :)Jeg måtte riktignok skru av et piknikbord som var montert på den midterste seteryggen bak, men det er jo aldri i bruk allikevel, så ikke noe stort tap. Og når det stjal noen cm. av burplass, så var det ikke vanskelig å prioritere. :cool:

Både Neo og Luna var særdeles fornøyd med sitt nye bur, og det var matmor også! :banana:

post-1536-0-17846800-1309805095_thumb.jp

post-1536-0-32381700-1309805103_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi får valp i sommer av rasen Bichon Havanais, har erfaring med hund fra før, men da av annen rase. Vi har dog et barn på 2 år, som er forholdsvis vandt med hunder av alle størrelser men vi har ikke eid hund selv etter vi fikk barn. Hva er dine tips i forhold til overgangen? Vi har hilst på valpen og barnet vårt snakker mye om hunden, vil se bilder og videoer. H*n er generelt rolig av seg, og de vil jo naturligvis ikke oppholde seg alene sammen (uavhengig valp eller voksen). Men er jo bekymret for at valpen skal bli redd av eksempelvis lek/gråt o.l - ting som en egentlig ikke kan unngå med et lite barn. Samboer er ikke bekymret og mener det vil gå veldig fint, men hva er deres erfaring? Og hva er det vi bør være mest obs på for at begge to skal føle seg trygge? Tenker da spesielt på valpen og at han skal føle seg trygg rundt barnet. Kan legge til at valpen vokser opp med barnefamilie, hvor barna er mellom fem og ti år gamle. Så den er vandt til barn, så det er nok en fordel vil jeg tro
    • Berges Hundeassistanse (Kristiansands-området). https://www.hundeassistanse.no/
    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...