Gå til innhold
Hundesonen.no

Fluespray til hund?

Recommended Posts

Skrevet

Alle aloe vera produktene til LR er helt naturlig og kan spises(om man nå skulle ha lyst til det:p), og sprayes direkte i åpne sår o.l. uten at det er farlig. Men den pelsglans sprayen er ikke noen utprega god innsektsspray. De hadde en annen, en førstehjelpsspray til dyr som var god mot innsekter, men av en eller annen grunn har de sluttet og produsere den til tross for at det var det mest populære produktet i dyreserien..

Tenker du på den "Aloe vera emergency spray"? :)

Skrevet

Tenker du på den "Aloe vera emergency spray"? :)

Nei, de hadde en egen en i dyreserien som het quick help spray. Sår spray med innsektbeskyttelse. Det er vell av det samme 'middelet' i alle, men ikke like mye. Så det var den quick help sprayen som var 'innsektsspray'. Hvorfor de har sluttet med den aner jeg ikke da den var veldig etterspurt..

Guest Gråtass
Skrevet

Nei, de hadde en egen en i dyreserien som het quick help spray. Sår spray med innsektbeskyttelse. Det er vell av det samme 'middelet' i alle, men ikke like mye. Så det var den quick help sprayen som var 'innsektsspray'. Hvorfor de har sluttet med den aner jeg ikke da den var veldig etterspurt..

De har sluttet med den fordi den inneholdt Tee three oil og det har det blitt sterke restriksjoner på. Men det er kjempesynd og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte ett brett med flasker før den gikk ut, for det er det beste produktet jeg har prøvd.

Skrevet

De har sluttet med den fordi den inneholdt Tee three oil og det har det blitt sterke restriksjoner på. Men det er kjempesynd og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte ett brett med flasker før den gikk ut, for det er det beste produktet jeg har prøvd.

Men alle i dyreserien inneholder jo det..? Litt mindre i de andre da, men likevell..:( Jaja, fint lite man kan gjøre med det.. Kanskje man kan bestille fra utlandet?

Skrevet

Tee three oil er forøvrig også giftig for hund, nå vet jeg ikke mengde og sånt som skal til for å forgifte hund, men det er greit å være obs på om man har slikkere.

Skrevet

Jeg har bestilt ravhalsbånd til hun mot flått nå, kanskje fluene også reagerer på det? Jeg skal iallefall se det ann.

Ravhalsbånd fungerer ved å lade pelsen med elektrisitet, som gjør at flåtten ikke får feste. At fluer skulle reagere på samme måten finner jeg svært usannsynlig, da disse jo først og fremst freser rundt og er irriterende. De graver jo heller ikke i pelsen slik som flåtten. :hmm:

Skrevet

Tee three oil er forøvrig også giftig for hund, nå vet jeg ikke mengde og sånt som skal til for å forgifte hund, men det er greit å være obs på om man har slikkere.

Uten og sluke alt som blir sagt om produktet rått så sies det iallefall at disse produktene kan spises, uten og skape ubehag eller være til fare for individet.. Velger og stole på det da jeg vet at alle LR sine produkter er strengt kontrollert..

Skrevet

Uten og sluke alt som blir sagt om produktet rått så sies det iallefall at disse produktene kan spises, uten og skape ubehag eller være til fare for individet.. Velger og stole på det da jeg vet at alle LR sine produkter er strengt kontrollert..

Ja, er vel derfor de ikke selger den aktuelle sprayen lenger. Håper et finnes noe som er like bra. :)

Skrevet

Hei! Jeg tar en liten gjesteopptreden her. For å belyse litt om quickhelpsprayen fra LR: Den ble tatt ut av produksjon i fjor, fordi den inneholdt ekstrakt fra Niem treet. Det treet kom på listen over utrydningstruede planter, så da var det rett og slett ikke mulig å skaffe ekstraktet på lovlig vis lengre. Og det var den bestanddelen som virket avskrekkende på ufyseriet. (tee tree oil har ikke vært brukt i LR's dyreprodukter) De skulle prøve å komme med ett erstatningsprodukt, men har ennå ikke lykkes med å finne noe som virker like bra. Supersynd, for det er det eneste giftfrie produktet jeg har prøvd som virkelig virker etter lovnaden både mot flått, mygg, kløe og andre ofselege greier. Både på folk og fe. Jeg har igjen en flaske som jeg ikke har åpnet og den passer jeg på som gull! :)

Guest Gråtass
Skrevet

Hei! Jeg tar en liten gjesteopptreden her. For å belyse litt om quickhelpsprayen fra LR: Den ble tatt ut av produksjon i fjor, fordi den inneholdt ekstrakt fra Niem treet. Det treet kom på listen over utrydningstruede planter, så da var det rett og slett ikke mulig å skaffe ekstraktet på lovlig vis lengre. Og det var den bestanddelen som virket avskrekkende på ufyseriet. (tee tree oil har ikke vært brukt i LR's dyreprodukter) De skulle prøve å komme med ett erstatningsprodukt, men har ennå ikke lykkes med å finne noe som virker like bra. Supersynd, for det er det eneste giftfrie produktet jeg har prøvd som virkelig virker etter lovnaden både mot flått, mygg, kløe og andre ofselege greier. Både på folk og fe. Jeg har igjen en flaske som jeg ikke har åpnet og den passer jeg på som gull! :)

My bad! Jeg huska du sa ett tre, så jeg trodde det var tee three.. Mne da fikk vi oppklart det:) Om du skulle komme over noen flere flasker så betaler jeg godt for dem!!

Skrevet

Tips: Få tak i strutseolje, det fungerer til og med mot mygg i Finnmark :D Pelsen kan bli noe klissen den første dagen. Den lindrer også kløe fra insektstikk. Ønsker man en bedre effekt har man en dråpe lavendelolje pr. påsmørning. Lærte dette for noen dager siden av elgjægeren i nabolaget.

Skrevet

På hestene bruker jeg UltraShield innimellom, og det er til hunder også, kan bruke samma flaska på hest og hund ^^ Men som oftest bruker jeg hvitløkspulver som jeg bare "krydrer" dyret med og sprayer på vann så det blander seg og sitter :D Dette er favoritten min, funker utmerket :) Hørt at noen bruker sitron, men dette er ikke å anbefale da det svir veldig på huden.

Skrevet

Hvor i all verden får man tak i strutseolje? Det høres litt ut som ett prosjekt på en måte :P

Jeg tenkte å prøve meg på den oppskriften på det hesteforumet jeg :)

Skrevet

Hvor i all verden får man tak i strutseolje? Det høres litt ut som ett prosjekt på en måte :P

Jeg tenkte å prøve meg på den oppskriften på det hesteforumet jeg :)

Jeg fikk litt av han, så jeg vet ikke :icon_confused:

Skrevet

Takk takk! Var jo ikke dyrt heller!

Var den første som poppa opp når jeg googlet, mulig det finnes billigere andre steder, men siden jeg har brukt urtesenteret til andre ting tidligere kan jeg liksom anbefale firmaet iallefall :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...