Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkar hund


Cattn

Recommended Posts

Skikkelig dumt gjort av eier ja, men så er det mange overdrevne kommentarer under artikkelen, slik som at hun aldri burde ha dyr osv.. Joda det var ekstremt tullete å gjøre noe slikt, jeg hadde aldri turt det! I sin uvutenhet og som siste løsning satte hun hunden utenfor.. Hun kom vel ikke på bedre tanker og var veldig uansvarlig..!

Lurt å lære hunden å være hjemme alene ja..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud noe så hysterisk... Hunden skulle stått litt skjermet og i skyggen, utover dette der jeg ingen ting galt i å la en hund stå i bånd. Jeg synes det er mye bedre enn å ha hunden lukket innendørs på et rom hele dagen og tror mange hunder trives bedre ute i oppholdsvær der de har litt å se på.

Jeg binder mine hunder utenfor skolen mange ganger i uka (2-8 timer, med en luftetur i lunsjen). De står under tak får vann og har mulighet til å ligge i skyggen (nå som det ikke har vært varmt har de alikevel valgt å ligge i sola). De ligger ikke slik at folk må passere for å komme seg inn, men de er godt synlige og mange kommer bort og koser med hundene i løpet av dagen. Dette ser jeg fordi jeg sitter rett på den andre siden av glassveggen hele dagen. De ser superlykkelige ut når noen kommer, men ligger rett ut og sover når det ikke skjer noe. Ja, så vidt jeg kan se kunne de ikke hatt det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de kunne ha tilrettelagt det mye bedre for hunden, med liggeplass, skygge, vann og slikt. Gjerne bak bygget og ikke rett på gata der folk går. De kunne også hatt en tøybur de kunne ha satt opp som hunden kunne gå ut og inn av. Hvis folk gjør slik og tilrettelegger, ser jeg ingen problemer med å la hunden ligge ute. Så fremst de er vant til det. Tror mange hunder liker å være ute i frisk luft, kontra i bur hjemme, eller hvis de ikke liker å være alene hjemme. Da kan eieren lufte den i lunchen osv.

Jeg hadde min forrige hund med på skolen, da i bur i bilen. Jeg fikk luftet den i pausene,en god løsning siden min hatet å være hjemme alene.

Denne saken er jo annerledes fordi hunden tilsynelatende er satt rett på gata bundet i et kort bånd, og stod der i mange timer. Det er ikke snilt syns jeg. Forhåpentligvis er dette et engangstilfelle.

Jeg var vitne til en fyr som jobbet på hotell rett ved der jeg bodde, og han bandt hundene sine (2 stk) i en lyktestolpe utenfor inngangen til hotellet, og der stod de hele dagen og ulte og jamret seg. Jeg ringte politiet og sa ifra, men de sa at pga sommerferie hadde de ikke kapasitet til å ta saken. Heldigvis sluttet han å binde dem der etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke så forferdelig å forlate en hund i bånd, men å forlate en hund bundet ute, midt i folksomme Bergen sentrum, en hel arbeidsdag, er for meg noe spesielt. Må da være verdens enkleste sak å stjele hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk tørr binde hunden sin ute i bånd i det hele tatt. Hunden kan bli stjålet, plaget, skremt, eller den kan komme opp i en situasjon hvor den føler at den må forsvare seg..

Nei, det aller beste er å la hunden være hjemme. Der kan hunden trygt slappe av og ha mulighet til å bevege seg, og den har tilgang vann og skygge.. Har man hund, sørger man for at hunden får opplevelser etter at man har vært på jobb. Hunden behøver ikke bli understimulert fordi at den må være hjemme en arbeidsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...