Gå til innhold
Hundesonen.no

Gullhendeleser i chatten


MegaMarie

Recommended Posts

Etter dagens veldig merkelige samtale i chatten, endte det opp med at jeg bare måtte lage denne tråden. Her kan man altså poste gullhendelser som har skjedd i chatten, slik at de som ikke var tilstede da, også kan bli med å flire av det :D

Jeg setter i gang med kveldens morsomheter!

Raksha hadde prestert å skrive at hun skulle belønne seg selv med en mirakelkrem fordi hun hadde fått gnagsår på fiten. Samtalen etter dette lød slik:

tulip

fiten var bedre, det omgår jo senssuren her også, eller? ******

Raksha

fiten er jo feilskrevet det og

tulip

nei, var jo ikke sensur på det ordet..

Only Blondie

***** (Tester sensur)

Only Blondie

Det gikk ikke an å skrive ordet med to "t" er

tulip

jo, jeg gjorde det : ******

Only Blondie

Ja, men ikke med "e" på slutten

Only Blondie

og "n"

Only Blondie

f itten

Only Blondie

Så Raksha valgte en "t" slik at vi skulle forstå det

tulip

men det er jo dialekt, bare dere i bergen som sier det med en på slutten

tulip

det er jo en hunnkjønnsord, ergo a på slutten

Only Blondie

Haha, det er da korrekt bokmål.

Only Blondie

Eller?

Only Blondie

Det er vel både og.

tulip

nix Ob, korekt bokmål er med a på slutten¨

Riot

Mus med E på slutten er det rette ordet. A er dialekt.

RTL

Må bare spørre, vet noen av dere hva slags fugl dette er? http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/249560_10150278845180586_632600585_9549452_641150_n.jpg

LineSK

en fittefugl?

En til hendelese:

Only Blondie

Men den er så grisete! Etter dagen i dag så vet jeg ikke om jeg orker

LineSK

orker du ikke grisete OB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en heipiplerke den fuglen der. :aww:

Og btw, dette med a- og en-endelser er like mye rett det faktisk. Ja, bergensere har ikke hunkjønn, men det er fremdeles like rett å skrive uten, som med hunkjønn. Slår man ordet "jente" opp i en ordbok f.eks., så står det at det er mulig å bøye ordet på to måter.

Var ikke på chatten, så da må jeg jo kommentere nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en heipiplerke den fuglen der. :aww:

Og btw, dette med a- og en-endelser er like mye rett det faktisk. Ja, bergensere har ikke hunkjønn, men det er fremdeles like rett å skrive uten, som med hunkjønn. Slår man ordet "jente" opp i en ordbok f.eks., så står det at det er mulig å bøye ordet på to måter.

Var ikke på chatten, så da må jeg jo kommentere nå. :lol:

Det var egentlig ikke den fuglen hun lurte på, men jeg måtte bare endre litt på samtalen, slik at folk fikk med seg den delen også :P

Og A- og E- endingene tror jeg vi ble enige om etter litt.

Men dette var da ikke noe av det morsomme ved det hele, Powers :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bokmål er det lov å fjerne heile hokjønnsbøyinga når ein vil (men korrekt høkjønn er jo likevel a-endingar). På nynorsk SKAL det vere a-ending, så då er jo sensuren litt spesiell. Sikkert laga av ein bergensar :P .

Eg var forresten innom chatten ca. rundt dei tider i går, og det var mykje jenteprat (griseprat) ja :blink: . Best å halde seg litt i bakgrunnen, kjente eg :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw, dette med a- og en-endelser er like mye rett det faktisk. Ja, bergensere har ikke hunkjønn, men det er fremdeles like rett å skrive uten, som med hunkjønn. Slår man ordet "jente" opp i en ordbok f.eks., så står det at det er mulig å bøye ordet på to måter.

Ja, dere bergensere er heeelt forferdelig å høre på enkelte ganger. Jeg får fnatt når noen sier "jenten", og "når jeg var liten". Noe som er veldig vanlig å si på de trakter. Men det skal nå sies, jeg sier "Oschlo", og ikke "Ossslo", så jeg får høre det jeg óg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw, dette med a- og en-endelser er like mye rett det faktisk. Ja, bergensere har ikke hunkjønn, men det er fremdeles like rett å skrive uten, som med hunkjønn. Slår man ordet "jente" opp i en ordbok f.eks., så står det at det er mulig å bøye ordet på to måter.

Akkurat når det gjelder det pene ordet for kvinnelig kjønnsorgan, så er det veldig avhengig av hvordan man bruker det i bestemt forstand. Jeg har gnagsår i ****e blir ikke rett, men ****a er det. Sier/skriver man derimot jeg har gnagsår i MIN ****e er det korrekt, mens min ****a blir feil. Og omvendt om man sier ****a mi som er korrekt, og ****e min som blir feil. Såvidt jeg vet er det ikke korrekt med en endelse uansett (skriftlig).

Og ja, de rareste ting blir sagt/diskutert på chatten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere bergensere er heeelt forferdelig å høre på enkelte ganger. Jeg får fnatt når noen sier "jenten", og "når jeg var liten". Noe som er veldig vanlig å si på de trakter. Men det skal nå sies, jeg sier "Oschlo", og ikke "Ossslo", så jeg får høre det jeg óg ...

Jeg får også fnatt når noen sier "når jeg var liten", for det heter jo tross alt "DA jeg var liten"!

:innocent:

Og ja, bergensere kan være grusomme å høre på, men det har da ingenting med fraværende hunkjønnsord å gjøre?! :lol:

Akkurat når det gjelder det pene ordet for kvinnelig kjønnsorgan, så er det veldig avhengig av hvordan man bruker det i bestemt forstand. Jeg har gnagsår i ****e blir ikke rett, men ****a er det. Sier/skriver man derimot jeg har gnagsår i MIN ****e er det korrekt, mens min ****a blir feil. Og omvendt om man sier ****a mi som er korrekt, og ****e min som blir feil. Såvidt jeg vet er det ikke korrekt med en endelse uansett (skriftlig).

Og ja, de rareste ting blir sagt/diskutert på chatten :lol:

Det der var altfor slitsomt å lese med alle disse "********" til at jeg skjønner hva du snakker om. :lol:

Det er ikke korrekt å si gnagsår i ****E nei, men det er korrekt å si gnagsår i ****EN og i ****A. Det har da med bestemt og ubestemt form å gjøre.

Så altså, -EN og -A er like mye lov å skrive det, bare se her:

*Flir*

:lol: Rareste samtalen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, MIN ****e er da bestemt form, hmmmm?? Samme med ****a mi??

Og en endelse finnes ikke som oppslagsord, mens både e og a endelse er det, både på bokmål og nynorsk. Ergo er vel ikke en endelse korrekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Linken min funker ikke fordi sonen sensurerer linken. :lol: :lol:

Oppslagsord

f.itte f1 el. m1 (usikkert opphav, kanskje besl med norr fita 'fet væske, fett' el. med norr fit 'engstykke ved vann', dvs 'noe fuktig og glinsende') vulva, kuse (1), mus (2)

*Host*

f1-bøyning er slik:

f1: Bøy substantivet på samme måte som:

(ei) jente(entall ubestemt form)

jenta(entall bestemt form)

jenter(flertall ubestemt form)

jentene(flertall bestemt form)

m1-bøyning er slik:

m1: Bøy substantivet på samme måte som:

(en) jente(entall ubestemt form)

jenten(entall bestemt form)

jenter(flertall ubestemt form)

jentene(flertall bestemt form)

:lol:

Og all denne diskusjonen bare fordi jeg har et gnagsår på foten og bytta ut o med i. :lol:

Pføy. Bare fortsett å fortelle deg selv det du. Ingen som tror deg likevel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det skal være forskjell på hvor du bor i landet for det? Men man bør vel sikkert holde seg til en skrivestil? Altså enten så skriver man konsekvent med hunkjønnsord, eller så skriver man uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...