Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 2011


Ingidano

Recommended Posts

Jeg har bodd her de to siste årene, og det har fungert helt fint. Vi har bodd i de minste hyttene, og har da to senger, deler toalett og bad med fire slike småhytter, det er kjøleskap og kokeplater på hytta, og fungerer helt greit for en utstillingshelg hvor en bare skal sove på natta. De større hyttene antar jeg har høyere komfort.

Det er godt skiltet fra motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men står på hjemmesiden at det ikkje er tillatt med dyr i hyttene?

Vi har hatt med hund inn i de små hyttene hvert år, men vi bodde i alternativ C, som kalles leiligheter - så mulig de skiller på hytter og leiligheter i det hundeforbudet. Ring og sjekk, det har jo vært hunder overalt på den plassen, så mulig de gjør et unntak den helga for å få inntekter da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vølstadskogen leier de ikke ut til folk med hund

Vi fikk ikke hytte der " da de kun leide ut til folk de VISSTE dro fra det pent - og hadde lang fartstid hos dem" Ære være det og gi andre en sjanse - men her har man jo fenomenet med at de som ikke rydder og vasker orntlig etter seg ødelegger for resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

Å kjøre bil ble etter en ulykke ikke lenger aktuelt. Noen som veit hvordan det er å komme seg til utstillinga kollektivt?

Fra Oslo? Ev. fra Kristiansand?

På forhånd takk! :)

Det går ann å ta tog fra Oslo til Stavanger :) Hvordan det er å komme seg fra Stavanger til utstillingen kan dessverre ikke jeg svare på, men kanskje noen andre kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å kjøre bil ble etter en ulykke ikke lenger aktuelt. Noen som veit hvordan det er å komme seg til utstillinga kollektivt?

Fra Oslo? Ev. fra Kristiansand?

På forhånd takk! :)

Hvilken dag skal du stille? Jeg skal være skriver søndag så jeg kan hjelpe deg bort på søndagen :) Jeg tror ikke det er så lett å komme med tog for så å gå til utstillingen men jeg kan eventuellt plukke deg opp en plass, eller hvis du vil sover i Egersund(like langt fra utstillingen som fra stavanger bare andre veien) så kan du får sitte på med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kortest å ta tog til Stavanger eller Bryne? :S

Herlighet, for en snillhet! Jeg skal stille på søndag- bare den lille Cavalieren.

Sambo og jeg hadde egentlig tenkt å ta dette som tur, men nå veit jeg ikke helt. Hmm. Togene hjem til oslo går på så dårlige tidspunkt også. Det er vel ingen buss fra Sørlandet til Oslo som tar hund heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så bra busstilbud rundt om i rogaland, med mindre det er lakt til en øde plass. Har selv reist med bikkje på buss, må eventuelt betale ekstra bilett for hunden.

Hvor er utstillingen i år?

Den er på Orre som ifjor.

Så absolutt en øde plass, hehe.

TROR vel ikke det er mulig og komme seg dit kolektivt.

Midt inniblandt noen åkere, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kortest å ta tog til Stavanger eller Bryne? :S

Herlighet, for en snillhet! Jeg skal stille på søndag- bare den lille Cavalieren.

Sambo og jeg hadde egentlig tenkt å ta dette som tur, men nå veit jeg ikke helt. Hmm. Togene hjem til oslo går på så dårlige tidspunkt også. Det er vel ingen buss fra Sørlandet til Oslo som tar hund heller..

Vil du komme lørdag eller søndag? Tenker du å øvernatte? Det er kortest fra bryne.

Hvis du vil komme på lørdag så har jeg overnattingsplass til deg her, ikke noe luksus men har en sånnen tykk oppblåsbar madrass som er ganske så bred også så det er ikke helt ille :) Den ligger på en lite egent rom. Har ligget voksne personen på den før uten problem (senest 2 kompiser av samboer)

Hvis du skal komme søndags morgen så henter jeg deg gjerne der du er eller toget :) men har fått streng beskjed om at jeg må være på plassen før 9 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på Orre som ifjor.

Så absolutt en øde plass, hehe.

TROR vel ikke det er mulig og komme seg dit kolektivt.

Midt inniblandt noen åkere, hehe :)

hehe spørs når du trenger å være der :P Sist jeg var der ankom det faktisk en buss samtidig, men hvor den kom fra vet jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det se ut som det ordner seg med leiebil faktisk.

Arielle- du er jo bare helt råsnill! Tusen takk!

Men nå kan det se ut som om både jeg og sambo reiser, så da løser det seg jo.

Bortsett fra med overnatting. Jeg står som nummer to på venteliste på jæren motel, men de trodde ikke det ble noe ledig.

Noen som har tips på hvor man kan overnatte? Helst litt fort. Må reise i morgen, og aner enda ikke hvordan helga utarter seg.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...