Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 2011

Ingidano

Recommended Posts

Jeg har bodd her de to siste årene, og det har fungert helt fint. Vi har bodd i de minste hyttene, og har da to senger, deler toalett og bad med fire slike småhytter, det er kjøleskap og kokeplater på hytta, og fungerer helt greit for en utstillingshelg hvor en bare skal sove på natta. De større hyttene antar jeg har høyere komfort.

Det er godt skiltet fra motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men står på hjemmesiden at det ikkje er tillatt med dyr i hyttene?

Vi har hatt med hund inn i de små hyttene hvert år, men vi bodde i alternativ C, som kalles leiligheter - så mulig de skiller på hytter og leiligheter i det hundeforbudet. Ring og sjekk, det har jo vært hunder overalt på den plassen, så mulig de gjør et unntak den helga for å få inntekter da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vølstadskogen leier de ikke ut til folk med hund

Vi fikk ikke hytte der " da de kun leide ut til folk de VISSTE dro fra det pent - og hadde lang fartstid hos dem" Ære være det og gi andre en sjanse - men her har man jo fenomenet med at de som ikke rydder og vasker orntlig etter seg ødelegger for resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei!

Å kjøre bil ble etter en ulykke ikke lenger aktuelt. Noen som veit hvordan det er å komme seg til utstillinga kollektivt?

Fra Oslo? Ev. fra Kristiansand?

På forhånd takk! :)

Det går ann å ta tog fra Oslo til Stavanger :) Hvordan det er å komme seg fra Stavanger til utstillingen kan dessverre ikke jeg svare på, men kanskje noen andre kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å kjøre bil ble etter en ulykke ikke lenger aktuelt. Noen som veit hvordan det er å komme seg til utstillinga kollektivt?

Fra Oslo? Ev. fra Kristiansand?

På forhånd takk! :)

Hvilken dag skal du stille? Jeg skal være skriver søndag så jeg kan hjelpe deg bort på søndagen :) Jeg tror ikke det er så lett å komme med tog for så å gå til utstillingen men jeg kan eventuellt plukke deg opp en plass, eller hvis du vil sover i Egersund(like langt fra utstillingen som fra stavanger bare andre veien) så kan du får sitte på med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kortest å ta tog til Stavanger eller Bryne? :S

Herlighet, for en snillhet! Jeg skal stille på søndag- bare den lille Cavalieren.

Sambo og jeg hadde egentlig tenkt å ta dette som tur, men nå veit jeg ikke helt. Hmm. Togene hjem til oslo går på så dårlige tidspunkt også. Det er vel ingen buss fra Sørlandet til Oslo som tar hund heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så bra busstilbud rundt om i rogaland, med mindre det er lakt til en øde plass. Har selv reist med bikkje på buss, må eventuelt betale ekstra bilett for hunden.

Hvor er utstillingen i år?

Den er på Orre som ifjor.

Så absolutt en øde plass, hehe.

TROR vel ikke det er mulig og komme seg dit kolektivt.

Midt inniblandt noen åkere, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kortest å ta tog til Stavanger eller Bryne? :S

Herlighet, for en snillhet! Jeg skal stille på søndag- bare den lille Cavalieren.

Sambo og jeg hadde egentlig tenkt å ta dette som tur, men nå veit jeg ikke helt. Hmm. Togene hjem til oslo går på så dårlige tidspunkt også. Det er vel ingen buss fra Sørlandet til Oslo som tar hund heller..

Vil du komme lørdag eller søndag? Tenker du å øvernatte? Det er kortest fra bryne.

Hvis du vil komme på lørdag så har jeg overnattingsplass til deg her, ikke noe luksus men har en sånnen tykk oppblåsbar madrass som er ganske så bred også så det er ikke helt ille :) Den ligger på en lite egent rom. Har ligget voksne personen på den før uten problem (senest 2 kompiser av samboer)

Hvis du skal komme søndags morgen så henter jeg deg gjerne der du er eller toget :) men har fått streng beskjed om at jeg må være på plassen før 9 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på Orre som ifjor.

Så absolutt en øde plass, hehe.

TROR vel ikke det er mulig og komme seg dit kolektivt.

Midt inniblandt noen åkere, hehe :)

hehe spørs når du trenger å være der :P Sist jeg var der ankom det faktisk en buss samtidig, men hvor den kom fra vet jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det se ut som det ordner seg med leiebil faktisk.

Arielle- du er jo bare helt råsnill! Tusen takk!

Men nå kan det se ut som om både jeg og sambo reiser, så da løser det seg jo.

Bortsett fra med overnatting. Jeg står som nummer to på venteliste på jæren motel, men de trodde ikke det ble noe ledig.

Noen som har tips på hvor man kan overnatte? Helst litt fort. Må reise i morgen, og aner enda ikke hvordan helga utarter seg.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...