Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodsporkonkurranse i Nederland

jaktlykke

Recommended Posts

Skjønner iallefall såpass at det er større enn den gjennomsnittlige utstillingstittel! :) Gratulerer så mye!

Hvordan er det med disse poengene som blir nevnt? Får han noe tittel / championat ved en gitt poengsum? Når når man championat og hva slags championat er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk alle sammen!!

Det er ganske så ufattelig at vi klarte å gjennomføre på en så flott måte; faktum var at jeg var i tvil om vi i det hele tatt skulle dra avgårde.

For i forrige uke så gikk vi på en liten smell helsemessig; Amigo fikk seg en skikkelig lårstrekk og smell i ryggen da vi trente spor og han hoppa ned fra en bratt bergknatt. Det var smertefullt og det ble diverse doktorbesøk for ham, men med god pleie og omsorg og rooooo i halvannen uke så fikk vi klarsignal fra veterinæren til å dra.

Angående championattittel; jeg vet faktisk ikke hva reglene er. Sjølv om vi fikk CACT som teller som championatpoeng i forhold til tittel så tror jeg muligens at det er kun visse raser som kan oppnå det eller at vi må gjennomføre flere konkurranser og sanke flere championatpoeng. Det skal jeg prøve å finne ut av :)

Men hadde det vært som "vanlig" her i Norden så ville vel Amigo nå vært INT V CH (om den tittelen finnes hihi). Han er jo NORD VCH fra før.

Det betyr ingenting - jeg er bare så stolt over å ha fått vist hva som bor i ham i rasens hjemland - det er det viktigste for meg. Gullgutten min er han uansett :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Og PS: Hørte deg på P1 når jeg var ute og kjørte silo igår :P

:icon_redface: Jeg hadde ikke regna med å bli intervjuet kan du si! Jeg sendte bare inn 3 sangønsker til P1-sjefgreia de har med en sms om hvorfor jeg ville ha den musikken. Halvannen time uti "Kveldsåpent" får jeg telefon fra NRK om at de vil ha meg på lufta :whistle: Så det var bare å gi gass det; husker vel knapt hva jeg svarte hihi.

PS: Bloggen min er oppdatert med massevis av bilder og utfyllende om konkurransen for de som er interessert i å lese.

BLOGGEN OM NEDERLAND

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en meget hyggelig mail fra formannen i den nederlandske dachshundforeningen i kveld. Her er hva han skriver:

"Your dog works really good. Congratulations again, with your 100 points and with your “gouden breuk” which is really a price of honour for extraordinary good work. For us it is also unique to award it to someone outside the club who does not work with a dachshund. But you and Amigo deserved it".

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en meget hyggelig mail fra formannen i den nederlandske dachshundforeningen i kveld. Her er hva han skriver:

"Your dog works really good. Congratulations again, with your 100 points and with your “gouden breuk” which is really a price of honour for extraordinary good work. For us it is also unique to award it to someone outside the club who does not work with a dachshund. But you and Amigo deserved it".

:wub:

Så utrolig herlig tilbakemelding, bare det at de tok seg bryet med å skrive en mail til deg - flott jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...