Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei og god dag!

Bård

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Jeg heter Bård og er 25 år gammel. Jeg har bodd i Horten i vell to og et halvt år, men hjertet mitt banker for det fantastiske Sunnmøre. Selv om jeg setter pris på det "varme" klimaet her nede i "syden" så savner jeg å være omgitt av fjord og fjell til enhver tid. Men man kan vell ikke få i pose og sekk?

Jeg har vært passiv leser av dette forumet i en lengre tid, og min samboer, Kine, har vært her inne noen år. Det er litt sånn når man sitter å leser enkelte emner her inne så begynner det å klø litt i fingrene, og nå klarte jeg endelig å samle opp nok energi (les frustrasjon) til å fikle sammen en bruker/profil.

For snart fem år siden fikk vi vår første hund, Boris, og siden har ikke livet mitt vært det samme. Jeg kunne absolutt ingenting om hunder før, og det var en bratt lærekurve i starten, og jeg lærer nye ting for hver dag som går. Før var jeg den første til å latterliggjøre folk som brukte x antall tusen på sine hunder både på veterinærutgifter, leker og kurver. Nå sitter jeg utenfor et knust glasshus med skjegget stappet langt ned i postkassa og skulle ønske at lommeboka var litt tykkere slik at jeg kunne kjøpt en lekker liten hundeskinnsofa til det lille allergibeistet vårt (som til tross for en relativ lav innkjøpspris har kostet noen tusenlapper i dyrlegebesøk og ødelegte kalkulator-krølltang-sofaer-dingserier).

Vårt (eller iallefall mitt) hundehold er ganske avslappet. Hund nr.1 blir brukt som kosekrok, stand-up komiker og som varmepute om vinteren, mens min samboer har store planer for å iallefall prøve ut en del aktiviteter med den lille revejenta vår.

Her inne kommer jeg til å prøve å holde meg saklig så langt det går, og ikke kommentere ting jeg ikke har så altfor stor peiling på. Jeg er dog et påståelig stabeist (ref Kine), så ta det heller med et smil dersom jeg er ute og sykler med bind for øynene og med henda godt bundet på ryggen.

Med vennelig hilsen

Bård

Skrevet

Hei og velkommen hit!

Måtte le litt for meg selv da jeg leste om glasshuset. :lol: Ellers så holder jeg med deg i dette med fjord og fjell. Man savner dem når man flytter vekk!

Skrevet

Flere Hortensfolk :) Det liker vi :)

Velkommen ut av skapet :D

lurer på om det var deg og bisken vi traff på hundehytta for litt siden, mins han het Bård, men jeg er ikke heeelt sikker

Skrevet

Hei og velkommen! Vi liker deg, vi. Heller hoppe i det og prate litt tull, enn å sutre og ikke ville være med og leke fordi vi er skumle :lol:

Skrevet

Hei og velkommen hit!

Måtte le litt for meg selv da jeg leste om glasshuset. :lol: Ellers så holder jeg med deg i dette med fjord og fjell. Man savner dem når man flytter vekk!

Men tenk så deilig det er å komme tilbake til sine røtter en gang i blant :-)

Flere Hortensfolk :) Det liker vi :)

Velkommen ut av skapet :D

lurer på om det var deg og bisken vi traff på hundehytta for litt siden, mins han het Bård, men jeg er ikke heeelt sikker

Nei, det var nok ikke det du. Jeg går vell så og si aldri alene ved Borrevannet. Meg finner du enten i skogen bak Bakkenteigen, på Borrehaugene, eller på bar asfalt som en annen lasaron i områdene rundt.

Næmen, en mann! Lykke til, siden du har samboer så klarer du deg nok fint her :lol:

Jeg ikke forstå! Kan du utdype? :-)

Hei og velkommen! Vi liker deg, vi. Heller hoppe i det og prate litt tull, enn å sutre og ikke ville være med og leke fordi vi er skumle :lol:

Tullpreik er jeg god på. Enkelte vil si for god :P

Takk til alle for fine velkomsthilsninger! :ahappy:

Skrevet

Jeg ikke forstå! Kan du utdype? :-)

Vel, vi er i overkant av kvinner her inne, hvorav mange av oss er Single, og noen bikker desperat etterhvert :PJeg er en av de verste :whistle:

Skrevet

Vel, vi er i overkant av kvinner her inne, hvorav mange av oss er Single, og noen bikker desperat etterhvert :PJeg er en av de verste :whistle:

Jamen det er jo et bra sjekketriks det. Menn bare eeeelsker desperate (og hundegærne) kvinner ;) (eller var det omvendt??).
Skrevet

Jamen det er jo et bra sjekketriks det. Menn bare eeeelsker desperate (og hundegærne) kvinner ;) (eller var det omvendt??).

*flir* er heldigvis ikke så desperat ovenfor mannfolkene (tror jeg :lol: ) men hundesonen damene får høre det :P

Skrevet

Velkommen skal du være! :D Som Siri sier med den introduksjonen passer du veldig godt her inne! Vi er flere her som sykler med bind foran øynene, det går galt hver gang, men du verden så mye vi lærer av det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...