Gå til innhold
Hundesonen.no

Heihei :)

Mette

Recommended Posts

Hei :)

Jeg har ingen hund, men tenkte jeg kunne presentere meg likevel :)

Jeg er ei jente på 20 år, fra Drammen. For tiden studerer jeg i Australia sammen med kjæresten. Jeg har hele livet vært utrolig interessert i dyr, spesielt hund og hest. Dessverre har jeg ikke kunnet ha hund siden min far er allergisk. Hest har jeg drevet med i mange år, men for noen år tilbake sluttet jeg. Håper å kunne ta opp ridningen senere :)

Registrerte meg på forumet fordi jeg ønsket å lære mer om hund og hundehold. Nå har jeg snoket her noen uker, og lærer masse! Det er utrolig mange flinke og kunnskapsrike folk her virker det som. Når jeg er ferdig med bachelorgraden min, om ca 2 og et halvt år, flytter jeg hjem til Norge og kommer til å skaffe meg hund så fort som mulig. For tiden er det dalmatiner og tervueren som står høyest på lista :)

Her er et bilde av meg og puselusen min Timmi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det skjønner jeg, Australia er et herlig land. Og Melbourne er en kjempefin by. Jeg har bare bodd her 4 mnd da, så har ikke fått sett så utrolig mye ennå. Kun Sydney og Melbourne. Men blir nok mye reising i feriene, så jeg gleder meg til å se mer av landet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Han er verdens nydeligste :ahappy:

Dette bildet er tatt vinteren for noen år siden, og på sine eldre dager, har han ikke villet være så mye ute om vinteren. Da ligger han inne i kurven sin, eller helst på et fang. Derfor er han litt overvektig hver vinter. Hehe :)Men han er uansett veldig pen, og verdens snilleste pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, de er utrolig fine, og det virker som om de kan passe meg bra. Forresten, samboer hadde i utgangspunktet ikke lyst på dalmatiner. Det snudde seg fort når jeg viste han et bilde jeg fant her inne av din Casper! :lol: Han er lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...