Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeklubber i Vestfold


Guest lijenta

Recommended Posts

Guest lijenta

Altså sønn flytter til et sted mellom Tønsberg og Sandefjord og lurer på om han skal prøve en av klubbene. Det som frister mest er hverdagsdressur, bruks, sosialt. Men kan godt fortelle hva de forskjellige hundeklubbene er gode på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønsberg Hundeklubb

Veldig godt lydighetsmiljø. Jeg trener i klasse 1/2 treningene og det er veldig sosialt og trivelig. Vi tar fellesdekk og tannvisning, så jobber i grupper og instruktøren går rundt og hjelper. Gruppene er alltid blandet på nivå som regel. Etter oss er det Elite og klasse 3 som har banen. I tillegg om du er på mailinglista til LP gruppa får du vite om bronsemerkeprøver, klubbstevner, andre stevner, spesielle treninger, sosiale ting.

Agility gruppa trente jeg i før og stortrivdes i. Gått flere kurs og trent i gruppa.

Bruks har startet opp igjen :banana: og trener spor og rundering på hver sin dag i helga på vinterhalvåret og en dag i uken på kvelden (spor) i sommerhalvåret + apelltreninger.

Utstillingsgruppe har de også som trener og er veldig koselig, vært der et par ganger.

Alt i alt trives jeg veldig i THK, er mange der som har vært der fra klubben startet og er alltid hyggelige og ivrige etter å hjelpe nye folk. Jeg dukket iallefall plutselig opp på LP trening igjen og ble tatt imot med åpne armer. Er gøy å møte på folk jeg trente med for 4-5 år siden. Har klubbhytte med do (det var deilig å endelig få der :P ) og stor inngjerdet plass. Lett å finne og er på utsiden av bomringen :)

THK har vært litt elitemiljø i mine øyne for en stund siden, men er veldig åpne og sosiale igjen føler jeg. Er alt fra nybegynnere til elite utøvere og det gir en fin blanding. Alltid noe å lære :)

Horten Hundeklubb

Vært der en gang og det var veldig koselig egentlig, klasse 1/2 trening men alt foregikk på linje og var fellestrening hvor alle gjorde samme øvelsen ol. Passet ikke helt meg så begynte i THK igjen.

Det er de klubbene jeg har gått i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønsberg Hundeklubb

Veldig godt lydighetsmiljø. Jeg trener i klasse 1/2 treningene og det er veldig sosialt og trivelig. Vi tar fellesdekk og tannvisning, så jobber i grupper og instruktøren går rundt og hjelper. Gruppene er alltid blandet på nivå som regel. Etter oss er det Elite og klasse 3 som har banen. I tillegg om du er på mailinglista til LP gruppa får du vite om bronsemerkeprøver, klubbstevner, andre stevner, spesielle treninger, sosiale ting.

Agility gruppa trente jeg i før og stortrivdes i. Gått flere kurs og trent i gruppa.

Bruks har startet opp igjen :banana: og trener spor og rundering på hver sin dag i helga på vinterhalvåret og en dag i uken på kvelden (spor) i sommerhalvåret + apelltreninger.

Utstillingsgruppe har de også som trener og er veldig koselig, vært der et par ganger.

Alt i alt trives jeg veldig i THK, er mange der som har vært der fra klubben startet og er alltid hyggelige og ivrige etter å hjelpe nye folk. Jeg dukket iallefall plutselig opp på LP trening igjen og ble tatt imot med åpne armer. Er gøy å møte på folk jeg trente med for 4-5 år siden. Har klubbhytte med do (det var deilig å endelig få der :P ) og stor inngjerdet plass. Lett å finne og er på utsiden av bomringen :)

THK har vært litt elitemiljø i mine øyne for en stund siden, men er veldig åpne og sosiale igjen føler jeg. Er alt fra nybegynnere til elite utøvere og det gir en fin blanding. Alltid noe å lære :)

Horten Hundeklubb

Vært der en gang og det var veldig koselig egentlig, klasse 1/2 trening men alt foregikk på linje og var fellestrening hvor alle gjorde samme øvelsen ol. Passet ikke helt meg så begynte i THK igjen.

Det er de klubbene jeg har gått i :)

Jeg trener på Horten Hundeklubb 2 dager i uka, og de gangene jeg har vært der har de trent på samme måte som du beskriver at Tønsberg Hundklubb sine treninger. Alle fellesøvelser utføres slik fellesøvelser utføres i konkuranse sammen heng. Etter det er man delt opp i forskjellige grupper, og trener på hva man måtte ønske. Om du vil trene 2 min, og så sette bikkja i bilen 2 min, så kan man det. Man kan også trene det man vil, når man vil. Veldig trivelige folk der, men det er ikke så stort miljø der som på THK. Horten Hundeklubb har ikke agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønsberg HK føler jeg "satser" mer på de ekvipasjene som har raser som vanligvis gjør det bra i konkurranser, sånn som BC, retrievere, kelpie osv.

Jeg gikk nybegynner AG kurs der med ulvehunden min og da vi f. eks gjorde tunnell som hun ikke kom gjennom måtte jeg bare vente på at de andre skulle trene det, fikk ingen alternativer til ting jeg kunne gjøre mens jeg ventet f. eks. Syns også de er litt diskriminerende på raser de ikke liker som f. eks Amerikansk Bulldog, vi hadde ei på samme AG-kurs som hadde en, og de nektet å gi henne diplomet fordi hun hadde vært borte to ganger og kommet for sent en gang (noe i den duren), til tross for at hun hadde klarert dette på forhånd!

Horten HK har jeg også trent i, men jeg valgte å gå over til GiLabb istedet, fordi jeg ikke likte metodene som ble brukt hos HHK. Dessuten følte jeg at fellestreningen som sagt ble veldig på linje og alle skulle prøve å gjøre det samme.

Om det er ei som heter Bjørg som gjør noen av kursene der nå, så ville jeg valgt henne av de som er trenere der. Kjenner henne personlig og syns hun er veldig flink, hvertfall har hun mer konkrete råd og tips enn "gå hjem og jobb med lederskapet" som jeg fikk beskjed om av en av de andre, hehe..

Nå har jeg jo flyttet til England, men jeg ville trent med GiLabb om jeg fortsatt bodde hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på LP-trening i THK, men bruksgruppa kan du få gratis av meg om de ikke har funnet en annen til å instruere... Jeg har nå meldt meg inn i Larvik hundeklubb, pga. jeg har hørt bruksmiljøet er bra der, om det stemmer gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vi tar i mot all info med takk så får han bestemme hvor han vil trene. Men jeg tror at bruks er noe han vil like og det er jo viktig å like seg i klubben med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønsberg HK føler jeg "satser" mer på de ekvipasjene som har raser som vanligvis gjør det bra i konkurranser, sånn som BC, retrievere, kelpie osv.

Jeg gikk nybegynner AG kurs der med ulvehunden min og da vi f. eks gjorde tunnell som hun ikke kom gjennom måtte jeg bare vente på at de andre skulle trene det, fikk ingen alternativer til ting jeg kunne gjøre mens jeg ventet f. eks. Syns også de er litt diskriminerende på raser de ikke liker som f. eks Amerikansk Bulldog, vi hadde ei på samme AG-kurs som hadde en, og de nektet å gi henne diplomet fordi hun hadde vært borte to ganger og kommet for sent en gang (noe i den duren), til tross for at hun hadde klarert dette på forhånd!

Horten HK har jeg også trent i, men jeg valgte å gå over til GiLabb istedet, fordi jeg ikke likte metodene som ble brukt hos HHK. Dessuten følte jeg at fellestreningen som sagt ble veldig på linje og alle skulle prøve å gjøre det samme.

Om det er ei som heter Bjørg som gjør noen av kursene der nå, så ville jeg valgt henne av de som er trenere der. Kjenner henne personlig og syns hun er veldig flink, hvertfall har hun mer konkrete råd og tips enn "gå hjem og jobb med lederskapet" som jeg fikk beskjed om av en av de andre, hehe..

Nå har jeg jo flyttet til England, men jeg ville trent med GiLabb om jeg fortsatt bodde hjemme.

Gilabb er der jeg elsker å gå på kurs :wub: men vanlige treninger har de jo ikke (enda kanskje? :o )

Jeg har jo gått mange AG kurs i THK før uten noe sure miner og sånt egentlig. Nå går jeg i bruksen med corgi men ingen ekskluderer meg for det, var på sporkurset dems i høst og stortrivdes og der var vi jo flere med "uvanlige" raser. På lp treningen er det jo bc, labrador, min kelpie, bearded collie og noen terriere, gatemixre og sånt. Alle er like inkluderende føler jeg :)

Jeg har ikke vært på LP-trening i THK, men bruksgruppa kan du få gratis av meg om de ikke har funnet en annen til å instruere... Jeg har nå meldt meg inn i Larvik hundeklubb, pga. jeg har hørt bruksmiljøet er bra der, om det stemmer gjenstår å se.

Hvem er det du prater om Caroline? ble nysgjerrig jeg. på sportreningen har vi vel egentlig ingen instruktør, vi deler oss i grupper og jobber. Rundering har jeg ikke vært på. Sporkursene ble holdt av Vigdis og jeg var iallefall fornøyd med nybegynnerkurset :)

Sandefjord hundeklubb har jeg aldri vært i, bare hatt venner som trente der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du prater om Caroline? ble nysgjerrig jeg. på sportreningen har vi vel egentlig ingen instruktør, vi deler oss i grupper og jobber. Rundering har jeg ikke vært på. Sporkursene ble holdt av Vigdis og jeg var iallefall fornøyd med nybegynnerkurset :)

Sandefjord hundeklubb har jeg aldri vært i, bare hatt venner som trente der.

En fyr fra forsvaret, han hadde treningene i fjor høst. Ikke kurs, det har jeg ikke gått der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr fra forsvaret, han hadde treningene i fjor høst. Ikke kurs, det har jeg ikke gått der.

åja, han har jeg ikke møtt :icon_confused:

Men har kanskje hørt om han.. hmm.. jeg trente jo i høst jeg da :lol: jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på LP-trening i THK, men bruksgruppa kan du få gratis av meg om de ikke har funnet en annen til å instruere... Jeg har nå meldt meg inn i Larvik hundeklubb, pga. jeg har hørt bruksmiljøet er bra der, om det stemmer gjenstår å se.

Nå kjenner jeg at jeg, på lik linje med Anette, ble veldig nysgjerrig ( :icon_confused: ) Vi trener med dem en gang i uka + at det er sportrening hver mandag og lørdag. Det er vel ikke noen "fast" instuktør, men vi hjelper hverandre, to og to.

Jeg har trent med dem (litt sånn av og på) i fire-fem og har bare godt og si om bruksgruppa. Jeg har derimot hørt, som IW sier, at LP-gruppa satser litt for mye på de som er mest ivrige på å komme langt i konkuranseverden. Dette mener jeg ble tatt tak i for et par år siden og miljøet har blitt mye bedre.

EDIT: Caroline, han har jeg hverken sett eller hørt noe til. Nå har jeg trent der fast i flere månder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg, på lik linje med Anette, ble veldig nysgjerrig ( :icon_confused: ) Vi trener med dem en gang i uka + at det er sportrening hver mandag og lørdag. Det er vel ikke noen "fast" instuktør, men vi hjelper hverandre, to og to.

Jeg har trent med dem (litt sånn av og på) i fire-fem og har bare godt og si om bruksgruppa. Jeg har derimot hørt, som IW sier, at LP-gruppa satser litt for mye på de som er mest ivrige på å komme langt i konkuranseverden. Dette mener jeg ble tatt tak i for et par år siden og miljøet har blitt mye bedre.

EDIT: Caroline, han har jeg hverken sett eller hørt noe til. Nå har jeg trent der fast i flere månder

Mulig jeg hadde uflaks? Jeg var der på den første treningen de satt opp i fjor, og det ble den siste, for sånn oppførsel gidder jeg ikke kaste bort tid på. Vi hadde *litt* forskjellige treningsmetoder kan du si :P Det var sporgruppa altså, har ikke vært på appelltrening der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg hadde uflaks? Jeg var der på den første treningen de satt opp i fjor, og det ble den siste, for sånn oppførsel gidder jeg ikke kaste bort tid på. Vi hadde *litt* forskjellige treningsmetoder kan du si :P Det var sporgruppa altså, har ikke vært på appelltrening der.

Jeg forstår virkelig ikke hvem du var med :P For jeg var jo på mange sportreninger i høst, men ikke de første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig ikke hvem du var med :P For jeg var jo på mange sportreninger i høst, men ikke de første.

En mann som sagt, fra forsvaret, og han var noe spesiell og trente ikke på en måte som passer for meg og mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min svigermor trente i sandefjord hundeklubb i mange år (for mange år siden) emn hun trivdes der veldig godt, og savner det miljøet. oppdretteren vår brukte også sandefjord hundeklubb før de flyttet, nå har de jo flyttet til bake, men hun har ikke hatt helt tiden til å begynne der igjen.

Jeg har ei venninne som er medlem der nå, og hun er super fornøyd med sandefjord hundeklubb :)

Vi har planer om å meldes oss inn der selv, skal ta med Leo ditt i morgen for å sosialisere han litt med hunder og omgivelser, samt bli litt kjent med klubben. Vi gleder oss til det hvertfall, og har som sagt bare hørt positive erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...