Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Bruker FF, og sitter på mac. Jeg er ganske sikker på at det ikke har fungert siden sonen ble oppgradert.

Også går det på Operativsystem, service packs, tillegg i browsere ol. Når vi satt og testet her så feilet det plutselig også fungerte igjen. Finner liksom ikke et mønster :P

Nå funker det i Opera for meg også. Jeg har ikke endret en bit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Ja, det er tydeligvis mye som spiller inn, for når jeg går inn via IE på "hjemmekontorsystemet" på privatpc'n, så fungerer multisitat utmerket, men ikke når jeg kjører direkte fra PC'n liksom (om det var forståelig).

Jeg kaller det at browserne har personlige problemer :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det fungerte bra her i IE også fram til en oppgradering av nettleseren. Etter det har det ikke fungert. Det fungerer dog bra i FF, men den liker jeg egentlig ikke helt.

Oppgraderte IE i går, og nå fungerer det ikke her heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
(litt ot, men hva betyr 'mp'? Har jeg alltid lurt på...)

Dette er vel ingen vanlig forkortelse? I mitt innlegg var det et ordspill. Buhu og bump satt sammen.

Forslag. Om dette er lett å fikse for en admin, kanskje en mod kan lage en liste over brukere uten multisitat og sende over til en admin for en fikserunde? Jeg sendte pm til en admin om dette den 5. juni, men fikk aldri noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg lånt brukernavn og passord til en av dere som har problemer? så jeg kan teste på min pc i flere browsere ol? Kanskje jeg kan finne hvor feilen ligger.

pm meg om du har lyst til at jeg skal prøve og se om jeg får samme feilene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg lånt brukernavn og passord til en av dere som har problemer? så jeg kan teste på min pc i flere browsere ol? Kanskje jeg kan finne hvor feilen ligger.

pm meg om du har lyst til at jeg skal prøve og se om jeg får samme feilene her.

T'is done :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay da har jeg testet med Mari sin bruker for hun har jo problemer.

Multisitat fungerte i følgende browsere perfekt:

Opera, Safari, Firefox, Chrome, Internet Explorer.

Fungerte også på mac i FF,safari,chrome.

Så da begynner jeg å helle mot at dette er noe som er problem på pcen. Det kan jo ikke være brukeren som jeg først håpet på (enklere å fikse.. :P ) men dte er noe med setupet på pcen og internett leseren..

Jeg klarte da ikke fremprovosere noen feil *hmf*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan det være? Siden problemet dukker opp på tvers av plattform og nettleser tenker jeg?

nei hadde jeg jo vist det så...

var jo greit jeg fikk testet med din bruker, nå har vi elimentert en ting det kan være. jeg prøver å vri hjernen men gudane vet altså..

bruker du f.ex denne adblock i firefox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har deaktivert adblock. Problemet dukket opp etter siste store oppgradering.

siste oppgradering av sonen eller hva mener du?

jeg har lest om problemet på ipb forumene, men som de sier at ingen skjønner hva som er galt siden bare noen få som har problemet, alle har samme skin, problemet er på _den_ pcen og ikke brukeren, som jeg dobbeltsjekket istad. Men ingen klarer helt å finne ut hva som gjør det..

har du prøvd å fjerne firefox og insntallere igjen, evt laste ned chrome og se om det fungerer i chrome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multisitat fungerte i følgende browsere perfekt:

Opera, Safari, Firefox, Chrome, Internet Explorer.

Har du aller siste versjon av IE? Her fungerer det som sagt utmerket i FF, men ikke i IE, og det er bare der det ikke virker altså. Multisitat har fungert utmerket hos meg etter oppdrageringen av forumet, men ble borte da JEG oppgraderte IE...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aller siste versjon av IE? Her fungerer det som sagt utmerket i FF, men ikke i IE, og det er bare der det ikke virker altså. Multisitat har fungert utmerket hos meg etter oppdrageringen av forumet, men ble borte da JEG oppgraderte IE...

Jeg har ikke beta greia av IE, jeg har siste ordentlige versjon, 8.

Men ja, det er problem hos personens pc, med browser, versjon etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke beta greia av IE, jeg har siste ordentlige versjon, 8.

Men ja, det er problem hos personens pc, med browser, versjon etc.

Skitt.... Forresten - hvordan finner jeg ut hvilken versjon av IE jeg har? Den ble oppgradert da en "nerd" *ler* kikka på PC'n etter det vi antok var et virusangrep eller noe sånt tidligere i vår. Han hadde tydeligvis installert en ny versjon av IE (som jeg heller ikke liker, men..)...

EDIT: Fant versjonen - har IE 9.0 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt.... Forresten - hvordan finner jeg ut hvilken versjon av IE jeg har? Den ble oppgradert da en "nerd" *ler* kikka på PC'n etter det vi antok var et virusangrep eller noe sånt tidligere i vår. Han hadde tydeligvis installert en ny versjon av IE (som jeg heller ikke liker, men..)...

EDIT: Fant versjonen - har IE 9.0 her.

prøv chrome eller last ned ie 8?

jeg måtte avinnstallere ie 9 hos en kamerat som slet med andre problemer med ie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv chrome eller last ned ie 8?

jeg måtte avinnstallere ie 9 hos en kamerat som slet med andre problemer med ie også.

Ja, det er nok et alternativ å installere 8 igjen... Liker overhodet ikke versjon 9 iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...