Gå til innhold
Hundesonen.no

Norman Defchuymere

tulip

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet hva denne dommeren er opptatt av?

Han dømmer på NKK Hammerfest til helga 21/22-5, og skal bla dømme dobermann.

Skrevet

Vet bare at han er en groenendaeloppdretter fra Belgia, og er spesialdommer i tillegg til å kunne dømme en del andre raser. En veldig grei kar, fin med både folk og dyr.

Foreslår at du tar deg en runde gjennom DogWeb og ser om han har dømt din rase før.

Skrevet

Han er mye brukt på dober i Norge, men det er ikke min hund det gjelder, og hverken jeg eller eier av hunden har peil på hvordan vi finner ut slikt på Dogweb :lol:

Derfor spør jeg her, sonen kan jo svare på alt ;)

Skrevet

I 2009 i Tromsø

Viemar Berezi 1.JK 1.JKK CK 2.BTK

Arakia's Pristina 1.JK 2.JKK CK 3.BTK

Black Ballerina Cinderella 1.UK 1.UKK CERT CK 1.BTK BIR

(hvis det sier dere noe ;)))

Guest Belgerpia
Skrevet

Han er en dommer jeg liker veldig godt faktisk. Trivelig til hundene, opptatt av konstruksjon i tillegg til helhet. Såvidt jeg kan erindre så har han gjort en god figur når han har dømt belger i alle fall. *ler* En av svært få spesialdommere jeg faktisk liker veldig godt.

Guest Jonna
Skrevet

PM sendt.

Har du mulighet til å sende meg PM også, han er satt opp som dommer på rasen.

Skrevet

Takk for alle svar, det ser ut til at denne doberen kan gjøre det bra. Nå er det kun to dobere påmeldt, men eier er mer opptatt av kritikken enn selve plasseringen siden det er deres debut.

Skrevet

Han har dømt Dina en gang, ga henne blått med denne kritikken:

Very maskulin bitch. Compl scissor bit. Strong head. A bit round in scull. G. neck, strong back. Falling croup, would lik a bit more chest. Very strong bones. By movement very loose in elbow. Narrow in back.

Skrevet

Jeg har også stilt for denne dommeren en gang - og synes vel han var en bra dommer, kanskje litt snill da alle briardene som stilte (5 stk) fikk CK :).

Willys kritikk:

Excellent type, complete scizzorbite. Very good masculine head. Excellent scull. Good stop, strong muzzle. Good eyes, very good earset. Very good neck, excellent body. Very good angulations, excellent bones. Good movements, good tail

1 UK, 1 UKK, CK, 2 BHK, CERT

Willys pappa ble BIR, og Willys bror ble 3. BHK. Kan ikke huske at jeg tenkte noe over hvordan han håndterte hundene :).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
    • Det er ikke kun dynene som lukter men også hele madrassen stinker.
    • Har sett alle de episodene til Maren i mange år. De går opp av sengene sine mens jeg sover og står utenfor rommet å bjeffer høyt. Helt til jeg lukker opp siden jeg ikke får sove.
    • Det første og viktigste er å ta valpen ofte nok ut, så det ikke er behov for å å gjøre fra seg inne. Også om natta. Jeg ville sendt dynene til rens for å få de rengjort skikkelig. Er hundene vante til å sove på soverommet? Isåfall må dere lære dem å slappe av og sove et annet sted. Her er det mye inspirasjon å hente fra Maren og Bølle til Bestevenn. Gi de faste liggeplasser i stua eller annet rom og lær de å ligge der og slappe av. Det kan hjelpe med å bruke kompostgrinder eller barnegrinder til å begynne med, for å begrense dem litt, og evt. i soveromsdøren.
    • Etter jeg fikk valpen som har tissa flere ganger i senga og på dynene så begynte de andre to også å gjøre det samme. Vi har sprayet på Urin Off og andre spray noe som ikke har funka. Vi har også gjort sånn at hundene ikke kommer inn på soverommet vårt men da står de utenfor å bjeffer sammenhengende i flere timer og det går ikke siden de ikke kan vekke nabolaget her. Nå stinker det tiss og bæsj i hele senga og på dynene og de fortsetter å markere. Må vi kjøpe en ny seng og nye dyner og alt? Men bjeffinga slutter de ikke med når de vet at vi er inne på soverommet. Har dere noen tips? Vi er helt desperate her.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...