Jump to content
Hundesonen.no

Ambisjoner om å bli best?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Har du en hemmelig (eller mindre hemmelig) drøm om å bli best eller veldig god i noen sport, altså hundesport.

Hvilken sport da? Eller har du kanskje en drøm om å bli en kjent "kvalitetsoppdretter" eller å trene hunden til å bli rednings, tjenestehund eller førerhund?`

Hva er din drøm?

Min drøm er å drive et særiøst oppdrett av pomeranian (og kanskje andre raser) hvor ingen kan sette fingen på at jeg har avlet på syke,mentalt ustabile hunder. Hvor jeg følger opp valpekjøperne mine og vinner med hundene mine på utstilling.

Altså en særiøs god premiert oppdretter.

Og så er min drøm for nåtiden å få Pito til å bli agility champion og kunne få begynt å handle hunder for en oppdretter fast på utstilling. :D

Jeg har som drøm å oppnå lydighetschampionatet både på Cita og på den kommende aussievalpen. Også å få Cita som norsk viltsporchampion.

Jeg vil drive oppdrett av newfoundlandshund og *ettellerannet*, hvor jeg avler på friske hunder! Helse og gemytt er regel nummer 1 i mitt oppdrett! Jeg skal avle på friske allroundhunder og som har gode resultater å vise til. Flotte hunder eksteriørmessig, og gode avlshunder. Følge opp valpen, og alltid være der hvis valpekjøperen trenger meg.

Har mange drømmer... Mange av dem vil ikke gå i oppfyllelse, men hva så? Det er fortsatt mine drømmer... :D

Ønsker at Tjorven kan bli en flink brukshund og sporhund. Eller kanskje redningshund, da kanskje ettersøkshund...

Og også noe av det samme som Jeampi. Men jeg vil drive seriøst oppdrett av helst brukshunder (ikke nødvendigvis brukshund-raser) eller hunder av gode linjer i lydighet eller bruks (eller annet, kan være jeg prøver ut andre raser også, som kanskje ikke er like gode i bruks eller lydighet)...

Hmmm... ja. När jag tränar Missy så är det för att bli bäst. Min gamla hund tävlade några svenska mästerskap, så nu sätter jag målen högre. Tyvärr har den unga hunden betydligt svårare för sig med människor, miljöer, andra hundar och ljud, så det kommer nog bli mer jobb med henne. Å andra sidan tränar jag så mycket bättre nu än vad jag gjorde när jag fick Twiggy för åtta år sedan. Målsättningen är alltså att bli bäst, framför allt i lydnad, men gärna också i brukset om vi får henne att hålla ihop under skott. När det gäller vallning och agility har jag lite lägre ambitioner, tiden räcker inte till till allt.

Sorry, Fanny - Missy kan bare bli nest best!

Pavlov og jeg skal bli best :D

He he :D Ser for meg dere 2 ved frokostbordet foran en "viktig"konkuranse :x

Men uheldigvis for dere finnes det en belger som heter Loke..bare jeg finner den berømte av-knappen og han kommer over at det finnes andre firfotinger i verden så skal vi bli best..i et eller annet...har ikke bestemt oss helt for hva enda :oops: :wink:

He he :D Ser for meg dere 2 ved frokostbordet foran en "viktig"konkuranse :x

Men uheldigvis for dere finnes det en belger som heter Loke..bare jeg finner den berømte av-knappen og han kommer over at det finnes andre firfotinger i verden så skal vi bli best..i et eller annet...har ikke bestemt oss helt for hva enda :oops: :wink:

Avknapp? Hmm... har du letat över allt under den tjocka pälsen? Själv letar jag febrilt efter den där skruven som ligger lös någonstans i huvudet på Missy. Klart att Loke ska bli bäst! Han har ju gått världens bästa kurs och har en matte med imponerande envishet och tålamod! Kör hårt! =D>

Själv letar jag febrilt efter den där skruven som ligger lös någonstans i huvudet på Missy
Har du prøvd å riste litt på hodet hennes og høre etter skramlelyden? :D De er ikke enkle de dyra...

Klart att Loke ska bli bäst! Han har ju gått världens bästa kurs och har en matte med imponerande envishet och tålamod! Kör hårt! =D>

Kurset er det ingenting å si på ihvertfall! =D> :D

Utrolig hvor mange fallgruver jeg var på full fart ned i allerede :-o !Spesiellt det med å belønne ved venstre munnvik vil spare oss for mye bry..Men noe skal vi nok klare å kludre til på egen hånd :wink:

Drømmen er å få han bedre enn søsteren hans 8) (Det var tull :lol: )

Drømmen er å starte agility da, men tør liksom ikke å springe der i ringen med hunden, foran masse masse folk.

Lp har jeg å lyst til å starte med, men der tør jeg heller ikke å stå i ringen der masse folk er. :oops: (nå mente jeg konkurranse da)

Skal trene Lp iallefall. men konkurreringen er jeg usikker på.

også vil jeg starte oppdrett av en eller annen rase. :twisted:

Hvis Lisa utvikler seg som hun skal, så blir hun mor til det første kullet i mitt oppdrett av jaktlabrador. Dette er hunder som vil blir solgt til bruks, jakt og jaktprøve interesserte, hvor bruksegenskaper, helse og gemytt vil være nøkkelordene i opprettet. Ikke en drøm, men en plan :twisted:

Jeg har veldig lyst til å delta på jakt i Danmark en gang, hvor retrieverne blir brukt som støkkende OG apporterende hunder.

Skal ha norsk og svensk jaktchampionat på Lisa, konkurrere i hvertfall kl 2 LP, bli godkjent som ettersøkshund.

Hvis Lisa utvikler seg som hun skal, så blir hun mor til det første kullet i mitt oppdrett av jaktlabrador. Dette er hunder som vil blir solgt til bruks, jakt og jaktprøve interesserte, hvor bruksegenskaper, helse og gemytt vil være nøkkelordene i opprettet. Ikke en drøm, men en plan :lol:

Jeg har veldig lyst til å delta på jakt i Danmark en gang, hvor retrieverne blir brukt som støkkende OG apporterende hunder.

Skal ha norsk og svensk jaktchampionat på Lisa, konkurrere i hvertfall kl 2 LP, bli godkjent som ettersøkshund.

Har du lest Villmarksliv?Det dumpet ned i postkassen min her om dagen og det hadde en festlig artikkel om når Dag Kjelsaas dro på "helsvart rypejakt" med labbisen sin :twisted:

I konkuranse med vorsthere og settere...

Den må du lese hvis du ikke har lest den..tenkte på deg med engang :lol:

Har du lest Villmarksliv?Det dumpet ned i postkassen min her om dagen og det hadde en festlig artikkel om når Dag Kjelsaas dro på "helsvart rypejakt" med labbisen sin :twisted:

I konkuranse med vorsthere og settere...

Den må du lese hvis du ikke har lest den..tenkte på deg med engang :lol:

Kult!! Det må jeg lese! Takk for tispet :D

Har ikke så mye ambisjoner om noe foreløbig, men drømmer om å konkurrere med jakthunder, både stående og apporterende. Å har en STOR drøm om å knuse broren min i stående fuglehund nm på Andøy 8)

Hmmm, vanskelig å si.

Mye skjer hele tiden. Har veldig lyst til å drive oppdrett av ekte Ranch aussies en gang i fremtiden. Inportere ekte Mistretta og Fairoaks linjer og få frem gjeterhunder på høyt konkuransenivå. Fra Mistretta ønsker jeg selvsagt en blå øyd tri, som Mistretta er kjent for. Har allerede funnet verdens beste kennelnavn som jeg ikke røper for noen. Har også en gang i fremtiden veldig lyst på Puff fra Siw, fra Kristine`s fremtidige tispe :D

Men nå i første omgang blir det å bli ferdig med vgs, Få lp championat med Vicky, og kanskje Agility championat siden hun syns det er så morro. Nå venter jeg jo også på valp fra kennel Infanta :D Så det blir spennende.

Også har jeg jo en drøm om å bli pressefotograf, i første omgang bare fotograf.

Også har jeg og noen venner en drøm om å få til et bra band. Også ønsker jeg meg El-cello til det formålet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det beste for henne er å ikke ha kull, især om du som oppdretter ikke innehar nok kunnskap om avl og oppdrett.   Drektighet er alltid risikabelt for hunder, og hjelper ikke med livmorbetennelse slik myten påstår. Tvert imot kan de blir mer utsatte i forbindelse med drektighet og fødsel.
    • Hei jeg har ei blandings hund som er super å god jente, hun er 3 år å har tenkt på å se på parring til neste sommer siden hun blir 4 da.  Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre eller gå fram siden jeg har aldri gjordt dette. Jeg veit lite om parring og hørt at det er best å ha minst 1 kull på dem siden det er beste for å unngå livmorhalskreft. Hun er en sund å frisk hund, aldri vært dårlig eller hadd problemer. Hun er rett å slett perfekt (helse) også hvordan hun er som hund også, så finne noe blir ikke vanskelig men hva skal jeg blade henne med ? Folk er litt opp å ned på blandings raser, men nå lurer jeg på hva kan man blade henne med. Hun er rottwailer-dogo- dobermann fra før av. Lite av disse rasene men mest rottwailer. Noen sier jeg burde ta en av de rasene mens andre sier jeg burde ta en annen en. Jeg er så usikker å vil gjøre det best for henne. 
    • Han har aldri tisset i buret sitt, han er ganske flink. Som sagt i første melding, vi har hatt en god rutine for spise tid og do tid. Når han har tisset inne, er det jo min feil at jeg ikke var rask eller observant nok, og det er selvsagt helt greit å vaske litt.   Bruken av bur er omdiskutert i Norge, og vi ser det tydelig i denne tråden. Jeg spurte jo om anbefalinger for gode valpekurs, men temaet endret seg til burbruk. :)) Jeg skal sjekke det du anbefalte i Fornebu. Takk skal du ha. Takk for alle bidrag. Det er godt å vite at det var greit (til og med et bedre valg) å droppe buret. Han har en stor og trygg kompostgrind på balkongen, men ikke inne, da jeg ikke har nok plass. Jeg skal finne en løsning på det. Ha en fortsatt god dag alle sammen.  
    • Hvis du lufter rett før du skal gå fra litt så går nok det helt fint. Eventuelt timer til å gå fra rett etter han har tisset. Og så om han tisser? Da må du vaske litt. Om hunden er i bur og tisser så må han ligge i sitt eget tiss, og da må du vaske hunden også, pluss at det er en ukomfortabel opplevelse for hunden å ikke kunne tisse bort fra liggestedet sitt. De tisser jo ikke for å være kjipe eller ødelegge, men fordi de må. Håper du greier å finne gode løsninger uten bur! Det høres jo ut som hunden takler det helt fint.
    • Min har sovet i sengen min sammen med meg siden hun var 10 uker gammel, og det har overhodet ikke vært noe problem for hjemme alene-treningen. Men  bur har jeg aldri brukt annet enn i bilen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...