Gå til innhold
Hundesonen.no

Gress og oppkast

Recommended Posts

Skrevet

Spiser deres hunder mye gress? Kaster de opp etterpå?

Min gjør det, og det er så upraktisk. Særlig når det kommer opp inne. I de siste dagene har Nitro kastet opp all maten sin fordi han spiser gress etterpå, så han begynner faktisk å bli tynn nå! :blink: Det er umulig å hindre dette, for hundene de VIL spise og de gjør det overalt. Men det er så upraktisk med den spyinga!

Er det noe man kan gjøre egentlig? Noe man kan tilsette maten slik at de ikke har behov for gress?

Skrevet

Mi spiser en del gress på vårparten, men hun kaster ikke opp det. Det tror jeg hun aldri har gjort faktisk, så jeg kan ikke hjelpe deg på det punktet. :whistle:

Skrevet

Har akkurat det samme problemet. Får ikke engang gått en tur uten tusen spise-gress-stopper.

Senga mi er såklart det beste stedet å kaste opp, så har ikke fler rene sengetøy igjen snart :getlost:

Har begynt å gi noe jeg fikk på letohallen av proplan. Et slags pulver som liksom gjør maten komplett og hjelper magen, men har ikke sett noen virkning på gress spisingen enda

Skrevet

Okei takk for svar. Min forrige hunde spiste store mengder gress, men kastet aldri opp. Nå gjør begge mine det garantert. :getlost: Spørsmålet er bare nårtid :P Noen ganger kommer det opp ganske fort, andre ganger flere timer etterpå eller om natten.

Prøver å gi knekkebrød med fiber til dem, men vet ikke om det hjelper.

Andre tips mottas med takk :)

Skrevet

Bruk munnkurv slik at de ikke får gresset.

Ev la det gå minst 4 timer mellom måltid og gressing, da vil mesteparten av maten være i tarmen iom at du gir V&H, så da slipper du at Nitro kaster opp maten sin aillefall.

Skrevet

Mine spiser bare gress om de er dårlige i magen , og "vil"/trenger å spy. Samme gjør kattene våre. Eller så innbilder jeg meg at de er dårlige uten at de er det og kaster opp fordi de spiser gress :whistle:

Skrevet

Ganzie beiter som en kanin, men hun spyr ikke av det heldigvis. Alle hundene vi har hatt har likt å spise gress (og andre vekster), ikke alle typer, kun bestemte sorter. Nå for tida driter hun gult fordi hun eter så mye løvetann :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...