Gå til innhold
Hundesonen.no

Gress og oppkast


Recommended Posts

Spiser deres hunder mye gress? Kaster de opp etterpå?

Min gjør det, og det er så upraktisk. Særlig når det kommer opp inne. I de siste dagene har Nitro kastet opp all maten sin fordi han spiser gress etterpå, så han begynner faktisk å bli tynn nå! :blink: Det er umulig å hindre dette, for hundene de VIL spise og de gjør det overalt. Men det er så upraktisk med den spyinga!

Er det noe man kan gjøre egentlig? Noe man kan tilsette maten slik at de ikke har behov for gress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det samme problemet. Får ikke engang gått en tur uten tusen spise-gress-stopper.

Senga mi er såklart det beste stedet å kaste opp, så har ikke fler rene sengetøy igjen snart :getlost:

Har begynt å gi noe jeg fikk på letohallen av proplan. Et slags pulver som liksom gjør maten komplett og hjelper magen, men har ikke sett noen virkning på gress spisingen enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei takk for svar. Min forrige hunde spiste store mengder gress, men kastet aldri opp. Nå gjør begge mine det garantert. :getlost: Spørsmålet er bare nårtid :P Noen ganger kommer det opp ganske fort, andre ganger flere timer etterpå eller om natten.

Prøver å gi knekkebrød med fiber til dem, men vet ikke om det hjelper.

Andre tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk munnkurv slik at de ikke får gresset.

Ev la det gå minst 4 timer mellom måltid og gressing, da vil mesteparten av maten være i tarmen iom at du gir V&H, så da slipper du at Nitro kaster opp maten sin aillefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine spiser bare gress om de er dårlige i magen , og "vil"/trenger å spy. Samme gjør kattene våre. Eller så innbilder jeg meg at de er dårlige uten at de er det og kaster opp fordi de spiser gress :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie beiter som en kanin, men hun spyr ikke av det heldigvis. Alle hundene vi har hatt har likt å spise gress (og andre vekster), ikke alle typer, kun bestemte sorter. Nå for tida driter hun gult fordi hun eter så mye løvetann :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...